Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

Topic u kojem "dežura" naš glavni serviser, rješava probleme i daje savjete.Na svako pitanje odgovara se isti dan...

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,tidala,kerting,Moderatori

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 13 stu 2017 19:01

nisam bio pri kompu za vikend, evo prtscr stanja od danas. Radio je ventilator od grijanja i duga svjetla na 35% kao DRL
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 71
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la Vuco » 13 stu 2017 21:28

Pogledaj kako su ti se spustila vremena benzinskog ubrizgavanja. Na prvim slikama je u leru 4.0ms, sada je tu već oko 3.15ms (što se poklapa sa mojim 1.6 K4M koji ima sa svime ugašenim oko 2.85, a normalno sa svijetlima oko 3ms). I dalje su plinska vremena visoka, ali to može značiti doista da je sapnica uska promjerom. No isto tako, pri visokim okretajima će se to pokazati lošim jer će ti duty cycle plina biti prevelik (neće dovoljno plina sipati u motor).
Ima na forum.hr fino kako se računa DC plina, onaj topic o demistifikaciji brzina ECU-a i injektora (a možda i na ovom forumu, nisam siguran, ali autori su i tamo i tu).

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 14 stu 2017 10:20

kalkulator plina mi na 113 KS daje promjer dizni 2,5 mm. Mislim da su ove moje uže, ne znam kako to vidjeti bez skidanja i mjerenja.
Točno to s ponašanjem na visokim okretajima, nekoliko puta trzne pa nastavi.
Koliki je posao skinuti dizne i proširiti ih? Dali da to prepustim ipak nekom stručnijem?

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 06 sij 2018 18:19

pitanje novo:
poremetila mi se plinska mapa, smjesa siromašna, počinje trzati na 3500 o/min pri dodavanju gasa i nabiranja većih okretaja. Koji su simptomi prljavog filtera? Negdje sam na oko 10 tkm, dali je to možda uzrok?

Avatar
KoSi
Autoplin junior
Postovi: 76
Pridružen/a: 29 tra 2015 00:15
Automobil koji vozite: VW up
Marka i vrsta plinske instalacije: GreenGas Aero a trebao je biti Europegas Oscar-N OBD
Lokacija: Zagreb

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la KoSi » 07 sij 2018 18:16

Mapa se sama poremetila tj. uključena je autoadaptacija ili?
Jesi pratio trimove u vožnji?

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 08 sij 2018 18:05

Auto adaptaciju sam isključio i ipak se poremetilo. Smjesa siromašna, benzinska vremena 3,5 plinska 10 ms na leru. Bio danas do servisa, naručio se za četvrtak u 8.
Čini mi se filter montiran u krivom smjeru ili je naljepnica krivo zaljepljena, strelica pokazuje u desno, hm
WhatsApp Image 2018-01-08 at 17.03.05.jpeg
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.

Avatar
KoSi
Autoplin junior
Postovi: 76
Pridružen/a: 29 tra 2015 00:15
Automobil koji vozite: VW up
Marka i vrsta plinske instalacije: GreenGas Aero a trebao je biti Europegas Oscar-N OBD
Lokacija: Zagreb

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la KoSi » 09 sij 2018 01:36

Trimovi?
Ako ti je na bengi 3,5ms a na plin 10ms... zar ne bi bila jako bogata smjesa na plinu? Ili ne dobiva dosta plina jer je filter kontra?
Klemu akumulatora van preko noći da se benzinski ecu unormali i napravi kalibraciju drugi dan... ali prije stavi filter kako treba...

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 71
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la Vuco » 10 sij 2018 01:42

French, daj vozi pola dana-dan auto na benzinu pa onda javi vremena ubrizgavanja na benzinu (jer ćeš onda znati i trimove u leru ako ništa drugo). Trebaš imati prvo dobre podatke o ubrizgavanjima benzina kada je mapa ispravna (nije pomaknuta radi plina). Ovako imaš dvije šetajuće mape. Inače, prije si u leru imao otprilike 8,2ms (a benzin je bio na 3.13ms) vrijeme ubrizgavanja plina ako se ne varam (slika iznad).
Ovako ti je cijelu mapu pomaknuo valjda za ~15% u plus (dodaje gorivo) ako je suditi po leru.

Kod mene inače ima mogućnost da se benzinska mapa (ona koju stvara softver od plina kod kalibracije) "zamrzne", odnosno, da prilikom kalibracije u vožnji nemaš benzinsku mapu koja se pomiče jer plin nije dobro narihtan u tom trenutku. Dobra stvar jer onda vidiš kako treba biti plin podešen da bude sve tip-top.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 931
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la Mike20 » 10 sij 2018 09:27

Mislim da je isparivač krivo montiran i na krivom mjestu

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2401
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la hgzg » 10 sij 2018 11:44

..isparivač za elektroinjektorski sustav nema posebnih "zahtjeva" oko položaja (načina) ugradnje.... opet djeluje mi kako ima i "pametnijih" lokacija od prikazane na slici :mrgreen:

..glede podešavanja mapa... ovdje je očito neki "auzmeš" ... ako su benzinska vremena na toplom leru bez potrošača cca 3,50 ms (sasvim uobičajena vremena), plinska vremena nikako ne smiju biti 8 ili 10 ms. Neko nepisano pravilo je da su plinska vremena (na leru) cca 10% veća od benzinskih, pod uvjetom da ti iznosi nisu manji od response time plinskih injketora. U konkretnom slučaju plinska vremena trebala bi biti cca 4,00 ms (na benzinskih 3,50) ... što je dovoljno i za "najsporije injektore" tipa Valtek EVG 30 (i slične). Očito su otvori na plinskim injektorima premali i/ili je premali izlazni tlak isparivača. Dok se to ne "uredi" ništa od vožnje/podešavanja. Kao što kolege kažu prvo treba naptaviti +50 km samo na benzin da se "popeglaju" benzinska vremena (ili LTFT/STFT poništiti dijagnostikom pa napraviti +20 km). I prije nove autokalibracije/podešavanja moraju se prekontrolirati LTFT/STFT koja ne bi smjela imati veći otklon od +/- 7%.

PS. filter je na fotografiji DOBRO OKRENUT, strelica "gleda" u pravom smjeru (od isparivača prema plinskim injektorima)

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 14 sij 2018 17:48

Evo završetka štorije, bar se nadam...
Dizne proširene na 2,3 ili 2,4 ne sjećam se, prema tabeli iz programa, ali rezultat nije bio zadovoljavajući. Injektori ''podkapacitirani'', tj. ne mogu dati dovoljnu količinu plina. Zamjenjeni novima, trošak 1000 kn, napravljen servis i izmjena filtera 300 kn.
Ulazne dizne (ili kako se već zovu) koje se ušarafe u granu (plastična) nisu bili premazani Loctiteom protiv odvijanja te se na četvrtom cilindru sve rasklimalo i vukao je tu falši zrak. Sve 4 premazane loctiteom i zategnute po propisu. Cijeli rail s injektorima bio preblizu šasije te kablovi dodirivali karoseriju. Pomaknuto naprijed prema motoru.
Prvi dojmovi: auto ide odlično, lakše kreće iz zaustavljanja, s manje gasa, prelaz s benzina na plin neprimjetan (samo lagani zvuk iz pokazivača nivoa plina). Što je najvažnije, nema više trzanja na 4000 o/min
To je sve napravljeno u četvrtak, a danas sam ga spojio na laptop radi očitanja mapa. Plinska vremena su sada kako treba, smjesa malo bogatija na višim okretajima što mislim da ne može štetiti.
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 24 sij 2018 14:00

nikako na zelenu granu...
Auto ide dobro, prebacivanje na plin mekano, sve 5, ali žena se požalila da se u određenim momentima ''čuje'' miris plina u kabini. Prilikom stajanja, uparkiravanja. Koliko sam mogao provjeriti sve stege su na svom mjestu i dobro pritegnute.
Malo sam se spojio na laptop i u popisu grešaka vidi se da bi trebalo provjeriti zabrtvljenost. Pritisak mi se čini prevelik 1,35 na leru, dali bi to trebalo malo smanjiti, na nekih 1,2 ili slično?
Sama plinska mapa mi se čini dosta korektna osim malo bogatije smjese na visokim okretajima što mislim da neće štetiti.
Nakon par minuta rada u leru ugasio sam auto i sam zabio nos u motor, miris plina je po meni definitivno na spoju crijeva na rail s injektorima.
Svratim danas u Auto Tim da ''ponjuše'' po motoru.
Par sličica u prilogu:
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2401
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la hgzg » 24 sij 2018 16:22

...pokreni hladan auto, čim prebaci na LPG zaustavi motor (radni pritisak, a motor "maksimalno hladan"). U plastičnu čašicu (jogurt) stavi 0,05 litara detergenta za ručno pranje posuđa (Čarli, Likvi....) i 0,05 litara vode....... uzmi neki kist i mješanjem napravi "sapunicu". Sapunicom premaži sumljivo mjesto (sve spojeve)..... na mjestu gdje pušta vidjeti ćeš "mjehuriće koji izviru"........ ništa lakše - to zna/može "svaka baba"!

PS. možda sapnice injektora proušiti na 2.4-2.5 .... i za cca 0,1 bar smanjiti tlak??

Avatar
frenchkey
Standardni korisnik
Postovi: 44
Pridružen/a: 24 stu 2013 15:58
Automobil koji vozite: Renault Scenic 1.6 16V exception, 2005
Marka i vrsta plinske instalacije: Lpg Tech, Tech 204, AT09, dragon silver, Atiker 42l
Lokacija: Kaštela

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la frenchkey » 24 sij 2018 18:49

Hvala na pomoći, međutim svratio sam u AT jer mi je bilo usput, špricali su nekakvim sprayem i baš u momentu kad sam ugasio motor počeli su mjehurići na spoju raila i glavnog crijeva. Pošto je bilo dovoljno duljine, odrezali su par cm i ponovo stegnuli crijevo. Sad je ok, ne smrdi više.

Da, probat ću smanjiti malo tlak na oko 1,2 . Po onom klizaču na drugoj i trećoj slici duboko sam u zelenom području pa ako bude trebalo lako malo dignem gore, hvala. Rekli su mi da su širili sapnice prije nego su odlučili da ipak trebaju novi injektori, pa mislim da su već na toj mjeri. Ako im je za vjerovati, ne znam, nisam se sam uvjerio.
Sistem ne prijavljuje nikakvu grešku, (ono da se čuje kakav signal ili pištanje, šta bi trebao kad nešto nije OK) osim onog gore na slici da je tlak prevelik pri cutoffu, dakle kad naglo pustim gas.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 71
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Renault Scenic 1.6 16V Lpg tech, problem smjese

PostPostao/la Vuco » 24 sij 2018 22:18

Mislim da možeš smanjiti tlak i bez širenja injektora. Samo, čemu to, IMHO samo si delaš posla.


Natrag na “Dežurni serviser”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 10 gostiju.