1. Vrste auto ulja

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

1. Vrste auto ulja

PostPostao/la Wesper » 21 ruj 2007 09:15

Vrste auto ulja

Potrošnja ulja i intervali zamjene ovise o konstrukciji motora, stanju motora i vrsti ulja. Stanje motora nećemo razmatrati (ako su istrošeni cilindri, ne drže gumice i semerinzi jasno je zašto se ulje troši).
Konstrukcija motora i vrsta ulja su međusobno povezani. Kroz vrijeme razvijala su se ulja nekom dinamikom (od mineralnih do sintetskih i sintetičkih) u skladu sa tehnološkim mogućnostima. To su pratili proizvođači motora (a i bilo je i razlika u tehnološkim dostignućima u razvoju motora između proizvođača - npr. materijali).

Najjednostavnije i najjeftinije je bilo proizvesti motorno ulje od mineralne osnove (+ aditivi koji se stavljaju u sva ulja bez obzira na osnovu - naravno različiti).
Mana ovih ulja bila je nehomogenost "uljnih" molekula, pa je sadržaj bio mješavina "kratkih"" i dugih "molekula" (da sad ne ulazim u strukturu molekularnih lanaca, zasićenosti i sliče kemijske detalje). "Kratke" molekule su s vremenom u motoru s jedne strane isparavale (sjećate se da su "stojadini" imali odušak iu kartera spojen na usis zraka kako bi pare dodatno izgorile), a s druge strane prodirale u prostor za izgaranje (ostajale na stjenkama cilindra, kroz gumice na vodilicama ventila, i sl.). I to je rezultiralo s potrošnjom.
Negativna strana tog trošenja bila je da se u ostatku ulja nalazilo sve više "dugih" molekula koje su bile gušće pa je ulje s vremenom postajalo sve manje viskozno.To je rezultiralo slabijim podmazivanjem (gušće ulje slabije prolazi kroz zazore i kanale koji su predviđeni za protok ulja). Naročito je to bio problem kod paljenja a posebno zimi. Zbog takve nehomogene baze ulja, mineralna ulja nisu mogla biti "rjeđa" pri niskim temperaturama od 15W (iznimno 10W kod nekih proizvođača).
I naravno, ulje je trebalo mijenjati kada je proizvođač smatrao da je postalo "pregusto" (a i korišteni su jeftiniji aditivi zbog takvog ulja pa su i oni u periodu do zamjene postali preslabog djelovanja). Periodi zamjene su bili do 10.000 kn (a u uvjetima gradske voženje i čestih paljenja hladnog motora još i krače, 5- 7.000 km).
A kako su ta ulja bila takva (s upotrebom sve gušća) i proizvođači su radili veće zazore da bi ulje moglo protjecati (npr. cilindar karike - ali kompresija nije padala jer je ulje zbog gustoće bilo dobro "brtvilo" ). Takvi motori su i kod korištenja tehnološki naprednijih ulja više ih trošili od nekih motora koji su se konstruirali u doba kvalitetnijih ulja.

Polusintetička ulja su mješavina kvalitetnije baze (s puno više jednakih molekula srednje "dužine" koje su k tome i manje "guste" (visozitet je manji) s mineralnim bazama. Zato su se mogla raditi ulja takve osnove s 10W a čak i s 5 W. Kako je ulje bilo stabilnije (manje isparavalo a koristili su se i moderniji aditivi), intervali zamjene su se produžili na 15-20.000 km (otvorene vožnje; a do 10.000 u "kreni stani" vožnji i s čestim paljenjima motora). No i tu je bilo motora koji su trošili skoro jednako kao i mineralna. Npr. fiat prati svoju industriju ulja (Selenia) pa je radio motore sa zazorima koji su bili u skladu s mogućnostima ulja koje su radili "doma". Zato je većina fiatovih motora bila na kvalitetnoj polusintetici (npr, Selenia 20K, 10W-40.). Kod vožnje na plin ovakva ulja se mogu koristiti stvarno do tih 20-tak tisuća km( otvorena cesta) jer se neki aditivi na plin manje troše a zbog potrošnje od npr. 8 dl /1000 km, dolijevanjem je uvijek u postojeće ulje dolazilo je svježe ulje. Naravno, ne treba pretjerivati jer ovakva ulja nisu bila preskupa (npr. 40 KL - Selenia 20K, ili 36 kn(dasa 40 kn) - Delta Sint). a i filtar treba promijeniti nakon 20-25.000 iako se vozi na plin. A ulje će i dalje biti žućkasto (crno neće biti). No, svakako je pogrešno reći da je zato to ulje još dobro.
Zato neki malo pretjeruju vozeći 35-40.000 km bez zamjene . Jedino ako stalno vozi po otvorenom (iskreno i ja sam svog fiata na plin svaki dan vozio cca 120 km s 2 paljenja na dan, Vožnja po otvorenom a po autoputu ne više od 100-110 km/h, dolijevao ulje i mijenjao 1 x godišnje (nakon cca 35.000). No ako se auto malo žešće vozi, svakako ova kilometraža je prevelika za intervale zamjene. Prevelik je rizik da se oštećuje motor zbog cca 150 Kn godišnje. A trošenja motora zbog ulja se ne osjećaju skoro ni po čemu. A onda kad se počinjui osjećati na vožnji, stvar je gotova. Motor je za baciti. Zato izjave tip "ja se vozim tako i tako s tim i tim uljem i jako sam zadovoljan i ne primjećujem nikakve probleme" mogu biti vodilja da je to OK ali i ne mora.

I kako je tekao napredak, došlo se do hidrokrekiranih ulja mineralne osnove (iz sirove nafte) pa do 100 %l sintetičkih.
Hidrokrekirana ulja su toliko dobro rafinirana da su vrlo homogena po dužini molekula. Zbog toga su stabilna, ne mijenjaju viskozitet, ne isparavaju, motori mogu imati male zazore i rezultat je => zanemariva potrošnja. Danas prevladavaju u svijetu ovakva ulja jer su osjetno jeftinija od ulja 100% sintetičke baze (PAO - Polyalphaolefins) a kvalitetom praktički ne zaostaju za njima. PAO se je proizveo laboratorjski iz kemijski stvorenih spojeva.

Osim same baze ulja, koja u pravilu ima veze s viskozitetom i stabilnosti viskoziteta pri promjeni temperature, sva ostala svojstva i funkcije ulja leže u kvalitetnim i dobro izbalansiranim mješavinama aditiva (za hlađenje, za čišćenje, za antikoroziju, za otpornost na disperziju vode, za udarna opterećenja i pri visokim temperaturama itd. itd.).

Iterativnim razvojem ulja-motori-ulja-motori, došlo se do ulja gradacije 0W (hidrokrekirana baza i PAO baza). Gradacije pri "ljetnom" periodu toplom, 30 i 40 imaju veze s podnevljem. Što toplije (npr. Dalmacija) ide gušće ulje npr. 40, za kontinent je OK i 30.
Neke "pile" koriste 0W-60 jer su motori specijalno konstruirani tako da se izuzetno griju pa im treba ovako "gusto" ulje da se ne razrijedi previše kad ih se "nagazi".

Ako ćemo biti baš perfekcionisti, onda je za vožnje "kreni-stani" i kratke realacije najbolje ulje tipa SAPS (small ash phospor sulfur) koja se koriste u motorima s filterom čađi. Takva ulja minimalno onečišćuju katalizator koji se uslijed taloženja čađe, fosfora i sumpora može relativno brzo uništiti (obično bi treba trajati cca 150-200.000 km a zna otkazati i na 60-70.000 km na dizelima. Mana je cijena.

Konkretan primjer
Jedno od takvih ulja je LiquiMoly TOP TEC 4100 5W 40 skroz prihvatljive cijene i zato je "high top" izbor za sve novije motore s katalizatorom.
Ovakvo ulje je također idealno za plin jer iako su više temperature izgaranja, ostaci izgorenog ulja ne sadrže gore navedene "onećišćivače" katalizatora.
Ulje koje je za nijansu slabije, a također odlično za plin (smanjeni sadržaj APS i i dvostruko jeftinije od TOP TEC 4100) a ugovoljava zadnjim specifikacijama (MP 229.3) za sve motore do 98.g s produženim intervalom zamjene, je LiquiMoly Leichlauf HC7 5W40 kao definitivni "best buy". Može se koristiti i za motore proizvedene i nakon 98.g ako proizvođač auta napiše tu specifikaciju kao zadovoljavajuću (a takvih auta-motora ima puno).
Jasno, gore spomenuta ulja odlična su i za benzinske i diesel motore za što su primarno i formulirana.

Karakteristike spomenutih ulja:

1. LEICHLAUF 5W40 HC7 (smanjeni sadržaj pepela): 1L = 51 Kn; 5L = 232 Kn
Zadovoljava specifikaciju MB 229.3 i sve niže (229.1). Spada u kategoriju ulja koja zadovoljavaju produženi interval zamjene (20.000 km za benzince)
(Ostale specifikacije: API SL / CF; ACEA A3-98 / B3-98 / B4-98; BMW Longlife-98, Porsche, VW 502.00, 505.00)

2. TOP TEC 4100 5W40 (ulje bez pepela za benzinske dizel motore s filtrom čađi): 1L = 81 Kn; 5L= 378 kn
Zadovoljava specifikaciju MB 229.31. Preporučeni interval zamjene 15-20.000 Km za motore s filtrom čđi a za "obične" i do 30.000 km odnosno prema preporukama proizvođača (npr Renault propisuje za motor 1.5 dCi , 80KS zamjenu na 30.000; to znači da ovo ulje zadovoljava)
(Ostale specifikacije: API SL/CF, ACEA B4-02/A3-02/C3-04, VW 505 00/502 00, BMW Longlife-04)
Ima i drugih ali su dosta skuplja.

"Bratam" samo sa MB (MercedesBenz) specifikacijama jer su puno strožije od API i ACEA specifikacija).

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 21 ruj 2007 09:46

zgodno, no nije baš potpuno, imam ja jedan text s jednog njemačkog foruma od čovjke akoji radi u MB-u kao šef za maziva koji je sve detaljno objasnio.
Osnovna greška je da se Hydrockrack ulja ne mogu mješaiti sa sintetskim, uz to 0w-60 nema jer je raspon viskoznosti ogroman tako da su ulja s najvećim rasponom viskoznosti 0w-40, 5w-50, 10w-60 s time da je 10w-60 u praksi za skoro sve motore pregsuto te se koristi u motorima koji imaju ekstrmene brzine klipova i temperture istih ( novi BMW M3).

Kao najboljue ulje na tržištu slovi Mobil 1 0w-40, u stopu ga prati 5w-50, izvrsno ulje je i LiquiMoly SythoilHightech 5w-40 (77kn/l) inače LM ne proizvodi ulja već ih samo puni proivođač je Meguin tako ako netko nađe Meguin MEGOL Superleichtlauf 5w-40 (66kn/l) to je Lm Synthoilhoghtech.

HC ulja su mineralna ulja koja su poboljšana i zbog toga mogu dostići gradaciju 5W no s PAO uljima se nemogu mjeriti.

Što se tiče marki

Od poznatih je Mobil sa svojim Mobil 1 najbolji iako i najskuplji
LM je jako dobar i jako povoljan

Castrol, Total, Valvoline su tu negdje iza no po cijeni su preskupa za ono što nude posbeice u odnosu na Liqui Moly.
Zadnja izmjena: Isus, dana/u 02 lis 2007 14:05, ukupno mijenjano 1 put.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

PostPostao/la Wesper » 21 ruj 2007 11:26

Hvala na dopuni.

Što se tiče gradacije 0W-60, možda se nisam dobro izrazio jer sam samo naveo primjer "specijalne gradacije. Naravno, da specifikacije za takva ulja ne zadovoljavaju HC ulja. LM ima u svojoj ponudi nekoliko sintetičkih ulja sa najveći raspon gradacije je 10W-60 (SYNTHOIL RACE TECH GT1). Ostala su 0W ili 5W do 30 ili 40:
SYNTHOIL ENERGY 0 W-40 (MB 229.1) ;
SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0 W-30 (VW 503.00, 506.00, 506.01)
SYNTHOIL LONGTIME 0 W-30 (MB 229.3 - "nadogradnja" na prvo na listi)
SYNTHOIL HIGH TECH 5 W-40 (MB 229.3)

LiquiMoly je vrlo jak u aditivima pa je logično da uzima kao bazu od drugog na koji otptimalizira formulaciju ulja a što je ključni elemnt za svojstva ulja, odnosno njegovu kvalitetu. O tome ovise i intervali zamjene. Pa je tako npr. 1. ulje s liste sintetičkih ulja lošije od LM HC ulja sa strožijim specifikacijama.

Što se tiče usporedbe HC ulja i sintetičkih ulja, točno je da su sintetičke baze kvalitetnije od HC baza (dobivenih iz mineralnih ulja). Jedna od prvih kompanija koja proizvode PAO je američki AMSOIL.
Slažem se da je PAO Mobil 1 bolj od HC ali ima i cijenu kao i slična PAO ulja od drugih proizvođača (Valvoline, Castrol, Shell, Elf, Arall).
A upravo zbog cijene dosta proizvođača se okreće prama HC bazama. Naravno, kao i u ostalome, neki brandovi i dalje preferiraju PAO do god imaju dobru prodaju (npr. Mobil 1)

Mislim da sam vrlo detaljno argumentirao kriterije za odabir ulja ovisno o autu (motoru), uvjetima vožnje, financijama vozača. Nisam tvrdio da PAO nije najbolja baza za motorna ulja, već pokazao da su i ulja sa HC (i polusintetičkim) bazama primjenjiva i u kojim uvjetima.

U masu postova uglavnom se tvrdi Mobil 1 pa opet Mobil 1 pa dugo dugo ništa druga a onda tek nešto što nije Mobil 1.
Ono što tvrdim je da nije potrebno izdvajati novac za ulje (pre)skupo ulje kada to nije potrebno jer i jeftinija ulja potpuno zadovoljavaju.
Neka mi netko kaže, koji proizvođač u uputstvu navodi da se za taj motor mora biti striktno 100% sintetičko ulje (za standardne naše aute) ? Čak specifikacije koje navode su prilično "labave".
Konkretno Toyota propisuje u uputama kao minimalnu specifikaciju API SJ, CF ili boilje od toga (ima još SL, SM za benzince po API).

Analogija s ogradom:
Većina ljudi boji metalnu ogradu (kvalitetnijim i manje kvalitetnijim temeljnim i pokrivnim bojama).
Negdje su ugrađuju pociončane ograde ("natur" ili bojane). Negdje od INOX-a (manje kvalitetnog koji uz more dobije rđave piknjice ali na kontinentu je OK, ili kvalitetnog (i naravno sklupljeg) INOX-a
Ali ima još zaštita od korozije: Uzeti željeznu ogradu (jer je jeftina "baza") pa ju posrebriti ili pozlatiti. Definitivno neće korodirati niti niklo kakvim uvjetima. Pitam se samo zašto to nitko ne radi !

Komentar

Nema nikakvog problema da netko kupuje za svoj auto npr. Mobil 1 ESP Formula 5W30 (info o cijeni prepuštam drugima), i mijenja ga npr. svakih 5-10.000 km. To je skroz OK što se motrora tiče, jedino još ukoliko su ovakvi troškovi prihvatljivi i za džep dotičnog.
Kao što već rekoh, ljudi ugrađuju plin da bi štedili, pa onda stvarno ne vidim smisla u "pozlaćivanju" tog motora korištenjem nepotrebno (pre)skupih ulja.

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 21 ruj 2007 14:13

Mobil 1 0w-40 i 5w-50 su jako skupa i nisma ziher da li s ebaš isplati toliko novaca utrpati u njih.

liqui Moly Synthoil Hightech je trneutno najbolje i najmodernije ulje koje Liqui moly ima, Synthoil energy je nešto starije po formulaciji a košta više.

Moja preprouka je Meguin Megol 5w-40 Superleichtlauf to je isto ulje kao i Liqui Moly Synthoil hightech samo s različitim imenom, a jeftinije je jer dolazi direktno od proizvođača.

Vidio sam ga u zagrebu u dućanu autodijelova preko puta name. cijena 60-tak ( mislim 66kn/l).

Ulje ima izvrsnu bazu dobre aditive te sadrži između ostaog i aditive za njegu elstomerskih dihtunga ventila.

Od ljudi sam čuo da je i INA Millenium dobro ulje no nešto je skuplje od spomenutog Meguina i Liqui Molya.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

PostPostao/la Wesper » 21 ruj 2007 16:43

Gledano s "plinskog" stajališta, ja sam definitivno ziher da se ne isplati puno novaca utrpati u ulja kao što su Mobil 1 0w-40 i 5w-50 i slična PAO ulja.

S obzirom da je ovo plinski forum (a i F.hr Autoplin), fokusirao sam se na 2 ulja koja su formulirana tako da posebno pogoduju plinificiranim motorima. Jasno da ima i niz drugih odličnih i povoljnih ulja kao neka koje ti navodiš (da baš nekog zanima nije problem navesti sva LM ulja i cijene) a koja su namjenjana za sve suvremene benzinke i diesel motore (a naka specijalno za VW pumpa-dize motroe zbog zahtjeva na minimalnu dinamičku viskoznost što utječe na cijenu, zato ostala ulja za druge dizel konstrukcije to nemaju )

Ako se uzme u obzir da je recesija dosjeda ventila kod novijih motora izraženija nego kod starijih (otvorena je na F.hr-u i nova tema o toj problematici), odsustvo pepela iz ulja je itekako dobro došlo.
Ne tvrdim da vrhunska sintetička ulja izgaranjem stvaraju količine pepela koje bi bile značajnije u odnosu na SAPS ulja, ali ako je za birati između HC SAPS ulja niže cijene i 100% sintetičkih ulja koja nisu deklarirana koa LA ili SAPS ulja, definitivno bih izabrau ovo prvo. Ima sintetičkih ulja starije generacije koja niti cijenom niti specifikacijama nisu baš privlačna (npr. LM SYNTHOIL ENERGY 0 W-40 koje zadovoljava tek MB 229.1)
U ovoj glavnoj "uljnoj" temi, nalazi se popis značajnih niskopepelnih (LA, SAPS) ulja koja su nužna za upotrebu kod najnovijih dizela s filtrom čađi (MB229.31 - specifikacija je uvedena u 7.mj. 2003g.).
I stoga, ne vidim razloga zašto se baš ovakva ulja ne bi koristila u motorima prerađenim na plin ako su "najbolje odgovarajuća" a cjenovno prihvatljiva.
Kako većina vozi svoje aute u normalnim režimima opterećenja, gotovo je sigurno da bi bilo koje "standardno" ulje odgovarajuće specifikacije u potpuno zadovoljilo bez ikakvih posljedica na ventile a bez obzira što nisu LA ulja.

Za nekog s plinom tko se npr. puno vozi ili je sklon sportskoj vožnji, optimalni izbor je npr. LM TOP TEC 4100 LA ako mu nije problem izdvojiti 80-tak kn za litru.
Ili HC 7 ako se želi proći jeftinije ali se i vozi "normalnije" (manje sportski). A s obzirom na čistoću plina, definitivno svatko od njih može s ovakvim uljima izvući njihov deklarirani interval zamjene (npr. 30.000 km).

labos
Autoplin junior
Postovi: 60
Pridružen/a: 09 ožu 2007 12:25
Lokacija: Zagreb

PostPostao/la labos » 22 ruj 2007 08:00

Imaju li ta kvalitetna ulja vremenski interval izmjene ako netko radi manje od 20tkm godišnje?

labos
Autoplin junior
Postovi: 60
Pridružen/a: 09 ožu 2007 12:25
Lokacija: Zagreb

PostPostao/la labos » 29 ruj 2007 18:38

Jesam li ja možda krivo postavio pitanje ili je pitanje glu..? :hmm2: :donknow:

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 29 ruj 2007 22:07

labos je napisao/la:Jesam li ja možda krivo postavio pitanje ili je pitanje glu..? :hmm2: :donknow:


Htio sam pustiti Wespera da stručnije odgovori na to, ali izgleda da je opet u nekom poslu....
Nisam našao nigdje neku posebnu preporuku proizvođača, ali mislim da je 9 mjeseci neki optimum..... :kos:
Vegetarijanac ...."riječ koju su indijanska plemena koristila za loše lovce na divljač"....

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 01 lis 2007 16:01

labos je napisao/la:Imaju li ta kvalitetna ulja vremenski interval izmjene ako netko radi manje od 20tkm godišnje?


Pa ovisi ti o motoru i preporuci proizvođača. Postoje posebna longlife ulja za to i imaju svoju posebnu dozvolu za to ( neznam ih sada napamet) no kako god bilo d abilo ja ih mijenjam jednom godišnje.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

labos
Autoplin junior
Postovi: 60
Pridružen/a: 09 ožu 2007 12:25
Lokacija: Zagreb

PostPostao/la labos » 02 lis 2007 13:26

Ma istina je. Wesper se stvarno potrudio i raspisao naširoko.
Mslio sam da današnja kvalitetnija ulja imaju i nešto duži vremenski interval izmjene od prijašnjih. Obično su preporuke 12 mjeseci. S druge strane to i nije u interesu proizvođača ulja. :razz:
Hvala na odgovoru.

Avatar
Seb
Standardni korisnik
Postovi: 47
Pridružen/a: 20 ruj 2007 22:23
Automobil koji vozite: Škoda Felicia 1.3 MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovatto od 05.08.2005.
Na plin prešao 115 000 km
Lokacija: Čepin,Slavonija

PostPostao/la Seb » 05 lis 2007 22:33

Imao bih pitanje u vezi norme WV 501.01. motor 1.3 MPI felicija, aluminijski škodin , uglavnom su mi ga prvih 7 servisa sipali u mađi, aralovo svakih 15000 km ili godinu dana.Ja sam to prelazio za 6 mjeseci.
Na tom Aral 501.01 , mislim da je pisalo polusintetsko i 15W/40 .U uputama piše da se ne sipa ispod 15W za ovu vrstu motora(škodin alu)
iako su me navrkali da bi 10W bilo isto, dvaput sam sipao i nikad više.
Zbog nečega su oni ovo napisali u uputama.Uglavnom ja se toga držim, ali se ovi kod nas ne drže, čak ni nema 501.01 u škodinom servisu za kupiti,i još me ubjeđuju da je to svejedno, jednom su me kod nas pitali da li ću "ono" jeftinije ili ono skuplje.Kako si neko može dozvoliti da ti sipa u ovlaštenom servisu drugo ulje nego što piše u uputama.Kad sam opet bio u mađi ,nemaju drugo , uvijek isto aral 501.01. E sad , košta oko 60-70 kuna po litri, kod nas ga nemogu naći ,ali sam u iperkupu našao neko levo ulje po 20 kn litra, ali piše 501.01.
Za mene je ta oznaka zakon, ali mi je sumnjiva cijena.
Može li mi neko objasniti, ko je stručan, razliku norme 500.00, 501.01,502.00 i 505.00 sve WW

Ja sam mijenjao dosad svakih 15000 i kako imam lanac ,svaki put se i štelaju ventili, lanac sam mijenjao na 120000, a sad imam duplo, znači bio bi red. Na 10000, dosipam 3 dcl i miran do mijenjanja,još uvijek je tako.
Zahvaljujem!
PS

Evo šta sam našao saam!

MOGUL FELICIA
SAE 15W-40
14.0
140
7
Veoma efikasno naftno motorno ulje namenjeno za podmazivanje najmodernijih benzinskih motora i dizel motora putničkih i dostavnih kola. S obzirom na nisku isparljivost omogućuje uštedu ulja. Ovo ulje ispunjava zahteve većine vodećih proizvođača automobila i zahteve koje postavljaju međunarodne norme.

Klasifikacija, specifikacija:

API SH/CF, ACEA A3/B3, VW 501.01/505.00,

ŠKODA AUTO a.s..


MOGUL FORTE GX

SAE 15W-40
14.5
135
8
Veoma efikasno naftno motorno ulje namenjeno za podmazivanje najmodernijih benzinskih motora i dizel motora putničkih i dostavnih kola. S obzirom na njegovu nisku isparljivost omogućuje uštedu ulja. Ovo ulje ispunjava zahteve većine vodećih proizvođača automobila i zahteve međunarodnih normi. Od 1997 godine ovo se ulje koristi u poduzeću ŠKODA AUTO a.s. kao ulje za prvo punjenje. Pogodno je za podmazivanje modernih četvorotaktnih motora motocikla.

Klasifikacija, specifikacija:

API SH/CF/EC, ACEA A3/B3, VW 501.01/505.00,

ŠKODA AUTO a.s..

Avatar
Seb
Standardni korisnik
Postovi: 47
Pridružen/a: 20 ruj 2007 22:23
Automobil koji vozite: Škoda Felicia 1.3 MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovatto od 05.08.2005.
Na plin prešao 115 000 km
Lokacija: Čepin,Slavonija

PostPostao/la Seb » 05 lis 2007 23:05


Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 06 lis 2007 01:48

bjež od toga.
Zakaj ne odeš na inu i kupiš inu deltu 15w-40? KAd već nečeš 10W.Ili si kupi Liqui Moly
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Avatar
Seb
Standardni korisnik
Postovi: 47
Pridružen/a: 20 ruj 2007 22:23
Automobil koji vozite: Škoda Felicia 1.3 MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovatto od 05.08.2005.
Na plin prešao 115 000 km
Lokacija: Čepin,Slavonija

PostPostao/la Seb » 06 lis 2007 19:46

Isus je napisao/la:bjež od toga.
Zakaj ne odeš na inu i kupiš inu deltu 15w-40? KAd već nečeš 10W.Ili si kupi Liqui Moly


Zato što tako piše u uputama!

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 08 lis 2007 23:03

gle u uputama piše gradacija ulja i proizvođač s kojime Škoda ima ugovor.
Tako ti primjerice u Peugeotima i Citroenima će pisati Total, Fiat, LAfa, Lancia piše Selenia, Renault elf.

Dakle bilo koje 15w-40 ulje ide u tvoj motor bez problema.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 0 gostiju.