Diferencijalni tlak odnosno delta P

Ubrizgavanje plina, ECU, dijagnostika....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,tidala,kerting,Moderatori

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Diferencijalni tlak odnosno delta P

PostPostao/la Vuco » 30 lis 2018 14:13

Zdravo,

par puta je već hgzg spomenuo pojam "delta P" odnosno iznos diferencijalnog tlaka između tlakova u railu (tlak u crijevima ispred isparivača i prije izlaza iz injektora). Te naravno ovisnost o tom tlaku i vremenima ubrizgavanja. Cilj je isparivača da taj diferencijalni tlak drži što konstantnijim zbog računanja samih vremena otvorenosti plinskih injektora kako DC plinskih injektora najednom nebi otišao u granično dozvoljene vrijednosti (pretpostavljam 80 i više posto). Na više tema se ovdje spominjalo, kao i neki detalji, no možda ne bi bilo loše imati zasebnu temu sa čistim definicijama i primjerima iz prakse ?

Imam neke podatke u svom slučaju (čitano sa OBD-a i softvera od plinske instalacije), pa bih samo htio provjeriti neke svoje nedoumice. Imam 1 senzor u plinskom sustavu koji daje sljedeće podatke koji se tiču tlakova (u softveru piše):
Gas pressure
MAP pressure

A preko ODB-a očitavam i podatke koje dobiva benzinski ECU, vezano uz tlak:
MAP pressure

Iz jednostavnosti i prakse, reći ćemo da oba MAP pressure-a pokazuju istu stvar (što i jest točno, njihova pozicija je različita pa su i podaci ponekad sitno drugačiji, no kod mene su unutar par stotinki bar-a odnosno 1-2 kPa).
Dodatno, nisam siguran je li isparivač podešen na 1bar ili 1,3bar (kako sam do sada mislio). Zbunio me što je hgzg rekao u jednom postu da je plin podešen na tlak 1,3+MAP

Gas pressure nije nigdje točno definiran u manual-u/dokumentaciji, pod dijagramom spajanja kaže da ima 5 žica, od toga jedna crna koja je GND, jedna +12V. Ostale su:
1. Gas temperature
2. Manifold Absolute pressure
3. Gas Absolute Pressure

Vrijednosti Gas pressure i MAP pressure su pod lerom (~700rpm):
Gas pressure - 1.3 bar
MAP pressure - 0.3 bar

Vrijednosti Gas pressure i MAP pressure su pod srednjim opterećenjem:
Gas pressure - 1.28 bar
MAP pressure - 0.3-0.7bar

Vrijednosti pod maksimalnim opterećenjem, WOT, do 1800rpm-a do nekih 4200rpm-a
Gas pressure - 1.18 bar
MAP pressure - max 0,96bar

U Cut-off-u nakon maksimalnog opterećenja je:
Gas pressure - između 1.3-1.45 bar
MAP pressure - 0,12bar

Može li netko iz ovih vrijednosti potvrditi da li je kod mene podatak "Gas Pressure" diferencijalni tlak, a ne zapravo apsolutni/relativni tlak u rail-u? Jedno je što senzor vidi, a drugo što softver izračuna i prikaže korisniku. Usto, prebacivanje natrag na benzin je podešeno pri Gas Pressure = 0,78bar (ako je ta vrijednost ili niža u trajanju od 0.2s).
Usto, u softveru ima podešavanje koeficijenta vremena ubrizgavanja prema Gas Pressure podatku. Manji Gas pressure povećava vremena ubrizgavanja, veći smanjuje.

Svaka pomoć u razumijevanju mog sustava je dobro došla.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Diferencijalni tlak odnosno delta P

PostPostao/la hgzg » 30 lis 2018 14:47

...tlak isparivača je "mehanički definiran" tvrdoćom opruge, i obično iznosi 0,7 do 1,7 bara. Često u svijetu autoplina tlakovi budu izraženi u milibarima. Također često budu iskazani i u zbroju sa atmosferskim tlakom pa 0,7 bara "se piše" kao 1700 ili 1,5 bara kao 2500. Na taj tlak se "zbraja" (i oduzima) MAP, tj. iznos (pod)tlaka u usisnoj grani koji za n/a motore oscilira između -0,7 do -0,15 bara. Kod turbo motora ta vrijednost ide "u plus" za iznos tlaka punjenja, obično +0,5 do +1,2 bara.

Različiti plinski uređaji pokazuju različite vrste tlakova, obično ako iskazuju samo jedan podatak - to je delta P.

Najjednostavnija provjera "što je što" ...... skineš crijevo vakuumske korekcije tlaka plina (ono tanko koje veže isparivač i usisnu granu) - možeš "začepiti" (nekim vijkom) onaj dio koji vodi u usisnu granu. Tjekom LAGANE vožnje na LPG (auto tako lošije ubrzava) očitaj podatak - to je izlazni tlak isparivača, usporedi taj podatak sa tlakom koji inače isčitavaš u vožnji i znati ćeš što se prikazuje.


Natrag na “Autoplin komponente-općenito”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 6 gostiju.