Motorna ulja

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

Motorna ulja

PostPostao/la lepus » 24 vel 2007 14:31

Na početku da kažem da je ovaj topic otvoren uz svesrdnu pomoć kolega sa forum.hr stranice, u nastojanju da se kvalitetni podaci obrade i generaliziraju na jednom mjestu....

Hvala svima :exclaim:

:laie:
Zadnja izmjena: lepus, dana/u 17 svi 2007 22:55, ukupno mijenjano 2 puta.

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 24 vel 2007 14:33

By Wesper:

O temi:
Ova tema je puno bliža širem krugu ljudi i zbog toga riskantnija u smislu da nas (me) netko provokativno "ispljuje".

Zbog povećanog rizika (od zadobivanja "duševnih boli") prihvatio bih "bačenu rukavicu" uz određene (moralne) poticaje:
1. Da se na forum prijavi bar 4 nova člana iz svekolikog čitateljstva koji smatraju da su imali koristi od naših i drugih umovanja.
2. Da diskusija teče u stilu aluzije na Tele 2 reklamu: "Skupljamo znanje, (ne baš za kikiriki" ali) za nove članove (bilo bi skroz OK) i da učinimo forum pristojnom parlaonicom".

Evo tematskih područja:
1. Zahtjevi na moto ulja (benzin - plin)
2. Standardi (SAE, API, proizvođači MB, BMW, VW)
3. Od čiste mineralije do 100% sintetike i aktualni trendovi
4. Kako voziti dobro "podmazano" a ne plaćati preskupo
5. Što se komercijalno nudi i što odabrati kao optimum za plin (best by)
Zadnja izmjena: lepus, dana/u 24 vel 2007 14:34, ukupno mijenjano 1 put.

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 24 vel 2007 14:36

By I wonder

ja mogu samo ponoviti ono kaj sam tu pročital.

posebno pogodna za plinaše su low-ash ulja.
kod takvog ulja, smanjen je udio tvari koje prilikom sagorijevanja u motoru stvaraju naslage. te naslage su posebno opasne na ispušnim ventilima plinaša. ventil ne sjedne kako treba (zbog naslaga) te se zbog povećane temperature povećava mogućnost pregaranja ventila i njihovih dosjeda.

i u običnim motorima može doći do takvih problema ali oni nisu toliko toplinski opterećeni pa ni toliko osjetljivi.
koja bi ulja odgovarala tim potrebama a da ih ima na našem tržištu, to neznam.

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 24 vel 2007 14:37

I onda opet kolega Wesper

Ajde da dodam i ja koju.

Jedan od problema jest pojačano stvaranje krutih taloga iz sagorjelog ulja ali, ne zaboravi da "imamo" "FlashLube" koji sve to lijepo spire i čisti.
Po tome taloženje naslaga i nije problem (uz FL).

Dodatni problemi su slijedeći:
- abrazivno djelovanje pepela na tankom uljnom filmu na stijenkama cilindara i u zoni klipnih prstenova (pepel je uglavnom anorganski ostatak (sulfatni spojevi) jer sve ostalo, kao rekosmo, izgori)
- pojačano stvaranje dušičnih oksida (NOx) (zbog više temperature izgaranja) što dodatno narušava stabilnost formulacije ulja

Iz ovog je logično po čemu je "plinaško" ulje specifično:
- smanjeni sadržaj sulfatnih pepela
- minimalni efekti abrazije i korozije nastalih pepela
- viši nivo anioksidacijskih svojstava ulja
- stabilnost formulacije na djelovanje NOx - eva
- detergentna svojstva na razini "high quality" dizelskih ulja

U motorima koji bi tvornički bili napravljeni za plin (veća kompresija, ranije predpaljenje) navedeni specifični zahtjevi za "plinaška" ulja su drastično izraženi.

Današnja kvalitetna ulja uglavnom se mogu koristiti kako u benzinskim tako i u dizel motorima (osim baš kod izričitih zahtjeva proizvođača automobila).

Koja komercijalna ulja bi najbolje odgovarala za "plinaše" ? = >
Ulja za disel motore koji imaju filtere čađi.

Pa evo nekih (prilično skupih):

Aral Tronic 229.31
BP Visco 5000 MB
Castrol TXT Softec MB
Fuchs Titan GT1
Mercedes Low SPAsh
Mobil 1 LA 200
Mobil 1 SHC Formula LA
Shell Helix Ultra AE
ELF SOLARIS LSX 5W30 La

Zna li neko koliko košta pojedino od ovih (po 1 lit) ?
Znam za Castrol TXT Softec MB da je oko 120-140 kn/litra.

Ali ima i nekih po cca 60 kn/lit a ako se kupi u većim pakovanjima cijena po litri pada ispod 45 kn. Uz još jedan detalj: "Mog" favoriziranog ulja uglavnom nema u maloprodaji (mislim na policama dućana) ali nije mi ga problem naručiti (u željenom pakiranju).

Za "teškovjernog" zvm-a : nije nikakav "Made by China" i slični današnji novokomponirani "bulshit" proizvođači.

Digresija:
LM LEICHTLAUF HC 7 je ulje za LPG/CNG ali nije najnovije generacije i nije "LA".

Na stranici LM-a
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomee...index_oiltable
za corollu 1.6 vvti 2002 -> , dobiješ ove "preporuke"
SYNTHOIL HIGH TECH 5 W-40
FORMULA 3 PRO TECH 15 W-40 (mineralno ulje !)
LONGTIME HIGH TECH 5 W-30

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 24 vel 2007 14:41

Wesper

Ah da, sjetih se jutros i svjetskog lidera u full sintetici američki AMSOIL a njegovo odgovarajuće (LA) ulje je
AMSOIL ECFS 5W-40 (ne znam ima li ga uopće u HR za nabaviti)

Cijena ?
Neka od ovih su 100 % sintetika kao Castrol, Mobil 1 (by the way 156 kn / lit. !) a neka su sintetske osnove grupe 4 i osjetno su jeftinija. A sva su vrhunska. E sad, u čemu je kvaka ?

U svijetu nekoliko tvrtki proizvodi 100% ulju sintetičku osnovu (PAOs). Zbog skupe tehnologije, a najviše "brand"-a, drže i high cijenu. Ostali su morali ili kupovati osnovu od njih, a kako to nije bilo isplativo (nekonkurentno), morali su sami smisliti rješenje.
A rješenje je u slijedećem:
posebnom tehnologijom (tzv. hidrocracking) iz mineralne osnove izdvajaju se "podjednako dugačke" i stabilne molekule ulja. One su po karakteristikama uz bok sintetičkim PAOs bazama ali ipak je u konačnici cijela priča jeftinija, pa tako i konačni prozvod - formulirana (=aditivizirana) moto i getribna ulja.
Kad se bolje pogleda ovakva ulja široko prihvaćana upravo zbog svoje "best by" karakteristike.
To što neki proizvođači (servisi) preporučuju ovu ili onu marku (i tip), stvar je trgovačkog "deal"-a s distribuerima ulja. Korektni auto proizvođači u uputama dekariraju samo gradaciju (SAE) i minimalne standarde (po API, ACAE, i sl.) koje ulje treba zadovoljiti za pojedini tip motora (getribe).

S obzirom na priličnu kompleksnost cijele uljne priče u suvremenim motorima, moja preporuka:
Ne kemijati i ulijevati kojekakve uljne aditive.
U formulaciji ulja nije samo bitan sastav već i međusobni omjer pojedinih komponenti (tvronički dodanih aditiva). Dodatne komponente samo mogu narušiti i pogoršati svojstva originalnog ulja..
Mislim da na cijeni vrhunskog ulja od 45- 60 kn / lit. zaista nije potrebno dodatno trošiti na "disharmoniju harmonije".

Ono što plinaši mogu korisiti kao benefit čistog goriva LPG-a (voda, CO2, CO - minimalno na ispravnim injektion-ima, NOx - kod plina nešto veći, i HC ) jest produženi interval zamjene.
Korektno racionalan pristup bio bi: zamjenu vršiti nakon ispunjenja uvjeta o broju km (npr. 15.20,30.000 km). Vremenski interval je manje kritičan ali ni tu ne treba pretjerivati. Korektno je 30 - 50 % (50% kod kraćih intervala a 30 kod dužih). Ako se vozi uglavnom otvorene ceste (na plin) onda pogotovo nije kritično. Grad je kriričniji zbog paljenja na benzin kada se ulje najviše onečišćuje.

zvm - što se Corolle tiče, Toyota se je ogradila sa 15.000 intervalom kako bi sačuvala renome No1. u kvaliteti. No taj interval može bez problema biti 20- 25.000 a pogotovo na plin (uz opisanu kvalitetu ulja). Novi modeli imaju interval na 30.000 km jer su ih "prisilili" trendovi drugih. No, uz ulje od 45 Kn/lit zaista ne treba stremiti k "desnom radikalizmu" pojma racionalan.


PS: Neka se ne ljute pojedinici s početke ove teme, ali očito je svaka priča puno složenija od onog što se misli da se "uglavnom zna" i da sve to negdje piše.


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.