9. Pitanja i odgovori

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Isus » 06 ožu 2008 00:34

IMHo stavi si Liqui Moly synthoil hightech 5w-40 ipotpuno sintetsko ili HC-7 5w-40 hydrocrack ( poboljšano mineralno)
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la lepus » 06 ožu 2008 08:47

Slažem se.....
Vegetarijanac ...."riječ koju su indijanska plemena koristila za loše lovce na divljač"....

dadinjo
Novi Korisnik
Postovi: 22
Pridružen/a: 23 kol 2007 09:04
Automobil koji vozite: Citroen C4 1.6 16V
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini
Lokacija: Zagreb
Kontakt:

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la dadinjo » 07 ožu 2008 13:00

Isus je napisao/la:IMHo stavi si Liqui Moly synthoil hightech 5w-40 ipotpuno sintetsko ili HC-7 5w-40 hydrocrack ( poboljšano mineralno)


thx :laie:
Dado

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

Re: Liqui Moly (plinska) ulja - za plinaše najjeftinije u HR

PostPostao/la Isus » 04 tra 2008 00:13

ja se ipak radije drzim sintetike i synthoil hightech.

HVC su opet "samo" obradena mineralna, mogu postici 5w standard zahvaljujuci cjepanju molekula u labosu.

Ince za ljude iz ZG "M-Autodjelovi" u drubavi nekih 150 m iza name na suprotnoj strani drzi Meguin - Megol ( proizvodaca koji proizvodi za LM) tamo je litra 5w-40 motoröl superleichtlauf ( LM = synthoil hightech) 7kn manje nego u autoservisima 24. 4L je 255kn litra 70kn.

Za ulje te kvalitete je to jeftino.

Inace HC7 i TOP TEC4000 us slicne cijene ili iste ( +/- 2kn/l) ko synthoilhightech koje je ipak potpuna sintetika i time automatski ima manje pepela i vioki stupanj isparavnja ( otporst na sagorjevanje)i izrazito detergentno i disperzivno
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Gec
Standardni korisnik
Postovi: 25
Pridružen/a: 11 pro 2007 12:27
Lokacija: Zagreb zapad

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Gec » 06 tra 2008 17:03

Synthoil hightech 5W-40 koristim na tri auta i ulje je definitivno bestbuy, navodno se posebno preporučuje za viševentilske aute (V6) jer ima posebne aditive zbog kojih hidropodizači bolje rade i smanjuje se zvuk, uglavnom nitko se još nije požalio na to ulje.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Wesper » 06 tra 2008 21:06

Često kvaliteta ostaje skrivena u sjeni provikanih imena koja su se nametnula uglavnom agresivnim reklamama. A onda troškove reklama naplate u prodajnoj cijeni jer jasno, "kvaliteta košta".

Ovo je samo još jedna potvrda primjera da nije potrebno (pre)plaćati cijenu jakih marketinga. :wink:

Navedeno ulje nije najnovije formulacije (gledano sa stanovišta aditiva) ali po specifikacijama je "suvremeno" za mnoge motore čije konstrukcije datiraju iz vremena od prije 10-tak godina (a kojih je danas još puno u upotrebi).
(specifikacije koje ulje zadovoljava su: API SM / CF; ACEA A3-98/B3-98 Issue2/B4-98; BMW Longlife-98, MB 229.1, MB 229.3, VW 502.00, 505.00, Porsche)

A kako je srce svakog ulja formulacija pomno odabranih najsuvremenijih aditiva, mnoga današnja ulja su definitivno (pre)dobra za mnoge automobilske motore koje vozimo.
Ali ako je, cijena današnjeg "state of the art" ulja (koje zadovoljava zadnje važeće specifikacije) podjednaka ili čak bolja od cijene "nekadašnjih" formulacija, zašto ga ne koristiti i za sve "starije" konstrukcije motora. Pa sigurno nitko onda neće imati ništa protiv ako mu je u motoru ulje koje je pre-pre-dobro za njegov auto.

To je smisao inicijative koju je APF pokrenuo vezano uz LM ulja kako je detaljno opisano u nedavno otvorenoj temi o tome. :biggrin:

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Isus » 06 tra 2008 23:36

ono što jako zanimljivo i što ljude često zbunjuje je to što su ACEA A3-98 najstroži standardi do dana današnjeg.
Tako da ukoliko neko "fensi" ulje ima "čak"ACEA-A3/B3-04 ne znači da je bolje od LMa, dapače obrnuto.

Često su profili kasnije od 98 rezrvirani za motore s posebnim zahtjevima.

Tu su primjer Fordovi motori koji traže HTHS 3,0 ili niže, takva često imaju ACEA-A1 ili A2 i to -04, ili ACEA A5/B5 gdje opet vrijedi pravilo da je A3/B3 najstrože a sve ispod i iznad toga je slabije odnosno za motore s posebnim zahtjevima.

inače API standard je samo djelomično prenosiv na europu jer je to kratica od Americam Petroleum Institue, zadovoljava standarde za tehnološki "nazadanije" američke motore.
Jasno da to isto nešto govori o kvaliteti ulja.

ACEA zahtjevi su puno zahtjevniji i stroži od API normi.

Kad nađem vremena napisati ću jedan tekstić o uljima. :viannen:
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Avatar
kruns
Autoplin senior
Postovi: 120
Pridružen/a: 19 stu 2007 15:46
Automobil koji vozite: opel zafira b 1.8
Marka i vrsta plinske instalacije: brc
Lokacija: koprivnica

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la kruns » 07 tra 2008 07:13

Isus je napisao/la:Kad nađem vremena napisati ću jedan tekstić o uljima. :viannen:


i molim neka bude na hrvatskom :wink:

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Wesper » 07 tra 2008 10:59

Isus je napisao/la:ono što jako zanimljivo i što ljude često zbunjuje je to što su ACEA A3-98 najstroži standardi do dana današnjeg.
Tako da ukoliko neko "fensi" ulje ima "čak"ACEA-A3/B3-04 ne znači da je bolje od LMa, dapače obrnuto.

Često su profili kasnije od 98 rezrvirani za motore s posebnim zahtjevima.

Tu su primjer Fordovi motori koji traže HTHS 3,0 ili niže, takva često imaju ACEA-A1 ili A2 i to -04, ili ACEA A5/B5 gdje opet vrijedi pravilo da je A3/B3 najstrože a sve ispod i iznad toga je slabije odnosno za motore s posebnim zahtjevima.

inače API standard je samo djelomično prenosiv na europu jer je to kratica od Americam Petroleum Institue, zadovoljava standarde za tehnološki "nazadanije" američke motore.
Jasno da to isto nešto govori o kvaliteti ulja.

ACEA zahtjevi su puno zahtjevniji i stroži od API normi.

Kad nađem vremena napisati ću jedan tekstić o uljima. :viannen:


Ovo s API i ACEA je potpuno točno. ACEA je strožiji a a OEM zahtjevi (proizvođački) su najstrožiji. Amerikanci imaju posebno rađena ulja za europske standarde je API nije primjenjiv u europi (ulje koje bi imalo samo API specifikaciju, nije ispitano prema europskim ACEA i OEM specifikacijama).

98/02/04 iza A3/B3 oznaka su dopune na osnovne zahtjeve. To znači da noviji upgrade-ovi uključuju sve zahtjeve od prijašnjih ali uključuju i neke nove. Znači A3/B3 -02 ima dodatne zahtjeve u odnosu na A3/B3 - 98.
(Opaska: u ACEA standardu A se odnosi na benzinska ulja a B na dizelska; u API S je benzin a C dizel (npr. API SL; API CF (CF-4; CF-2; CH, CI..)); Ali pošto je velika većina današnjih ulja univerzalna, uz takva se pišu obadvije oznake)

Točno je i to da specifikacija ..98 ne zadovoljava tamo gdje se traži ...-02.
Npr. BMW Longlife - 04, MB 229.31, 229.51 (znači brojka 1 iza 3 i 5) označavaju ulja koja zadovoljavaju upotrebu u diezel (a ubuduće moguće i u benzinskim) motorima sa filterima čađi (tzv. low SAPS ulja). ACEA je za takva ulja uveo novu oznaku C1; C2 i C3 (prva 2 zadovoljavaju da je HTHS manji od 3,5 a zadnje - C3, da je minimalno 3.5 (mPas).
Prethodna ulja (-98; - 02) ne zadovoljavaju gore navedene specifikacije.

ACEA A5/B5 je isto to samo što se odnosi na ulja za dinamički viskozitet HTHS manje od 3.5 (mPas).
Zahtjev da HTHS bude manje od 3.5, bio je i ranije ali bez zahtjeva za low SAPS. Ta "stara" oznaka je onda bila A1/B1
(Opaska: HTHS je skraćenica od (High Temperature High Shear); detaljnije sam značenje toga pojasnio u zadnjoj otvorenoj temi vezano uz LM ulja).

Kako rekoh, budem napisao primjer koje se sve stvari ispituju na ulju da bi dobila potvrdu da zadovoljavaju neku specifikaciju).

Tako će se malo po malo rasvijetliti "misterij" o auto uljima gdje mnogi (prvenstveno mislim na velik broj automehaničara) zapravo ne znaju te detalje. Ali iskreno, niti ne trebaju znati. Ono što se treba u svakom slučaju poštivati to su minimalne specifikacije i gradacije SAE.
Kad sam već spomenuo SAE, iskoristit ću priliku da odgovorim svima koji su u nedoumici oko toga ili slušaju stručne a i kojekakve "stručne" savjete pa su na kraju možda totalno zbunjeni.
Dakle:

Praktički za sve "standardne" motore u srednje klimatskim uvjetima,vrijedi slijedeće:

1. "Gornja", gradacija 40 (na 100 st. C) je apsolutno zadovoljavajuća. U redu je i 30 ali su ulja s tom gradacijom često skuplja. (sva ulja od kojih se zahtjeva HTHS manje od 3,5 su gradacije manje od 40 tj. 30 (a nađe se zahtjeva i da bude max. 20)- vidjeti na primjeru ulja za VW)

2. "Donja" (zimska) W gradacija treba biti što niža. Znači definitivno su gradacije 0W i 5W puno bolji izbor od 10W ili 15 W.
Razlog je jednostavan: Kad je motor hladan, rjeđa ulja puno prije stignu do zadnje točke u motoru koja se podmazuje. To znači da je period rada "na suho" puno manji.
Nije ovaj post mjesto gdje planiram staviti brojčane vrijednosti (maksimalni dinamički viskozitet i najniža temperatura kod koje se to još može postići - iznad kojeg je ulje pregusto da bi više moglo podmazivati dok se motor malo zagrije).
Ali izraženo u sekundama pri temperaturi -18 st C stvari stoje ovako: dok ulja 0 i 5 W procirkuliraju u roku do maksimalno 10-tak sekundi (neka prije neka kasnije - ovisno o formulaciji), ulja 15 W to isto naprave čak do 45 sekundi (raspon je od cca 20-tak do 45 s, ovisno o kvaliteti ulja (aditivima za reguliranje viskoznosti).


U brojčanom odnosno, praktičnom smislu nije bitna razlika između gradacije 0 i 5 W jer "događanja" na temperaturama ispod - 25 nisu za nas bitna (za srednje klimatsko). Ali je zato razlika u cijeni značajnija.

U vrlo hladnim podnebljima koriste skroz drugačije formulirana ulja (npr. 100 % mješavine sintetičkih ulja se s relativno malo aditiva mogu "natjerati" da podmazuju i do - 60 st. C).
Suprotno tome, u vrlo vrućim podnebljima, gradacije ulja su npr. 20W -50 (ulja sa gradacijama 15 i 20 W su znatnije jeftinija za proizvesti od 5 i 0 W)
Sportske aute ne podrazumijevam pod "standardne". Oni imaju drugačije zahtjeve u pravilu za gornji viskozitet koji se traži 50 ili čak 60. Donji je manje bitan jer se smatra da to nisu gradski auti koji se gase prije nego se zagriju. Zato se kod njih može zadovoljavati donji viskozitet i 10 W. A da se proizvođač ne opterećuje u kojoj klime se takav auto bude vozio, propiše 0W - 60. Jest da takvo ulj fest košta ali kad netko ima za takav auto (i za plaćati njegovo imanje), onda je cijena ulja potpuno nebitna.

Ali...
Kako više manje svi volimo da našim metalnim ljubimcima (a i sebi naravno) priuštimo najbolje moguće, smisao ove uljne tematike na APF-u je da se ukaže na to gdje je tu optimum (što bolje a za što manje novaca).

thorp
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 18 lis 2007 13:23

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la thorp » 29 lip 2008 13:00

koje bi mi ulje preporučili za Audi 80, 94 godina, 2.0, 66kW?

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Wesper » 30 lip 2008 09:17

Liqui Moly LEICHLAUF HC 7 5W-40. :thumbs:

Kao što rekoh (dapače, napisah "štivo" s argumentima), ovo je best buy. Još kada se uzme dodatan (poseban) popust od 5% na prodajnim mjestima koje su navedena u ovoj "uljnoj" temi, ulje te kvalitete se za cca 55 kn /litri ne može dobiti samo tako (u kanti od 5 litara ispada još jeftinija po litri) .

A za tvoj auto iz 94. g., ovo ulje će definitivno biti jakooo (pre)dobro. Naravno, možeš uzeti i neko drugo "brandirano" ali platit ćeš puno više za sličnu kvalitetu ili čak lošiju. Isto tako, ne bi pogriješio niti sa nekim sintetičkim (npr. Mobil 1) ali čemu to plaćati 130 kuna litru (pa na više - čak do 165 kn/ lltru) pa da bude još višeeeeee predoooobro (i bespotrebno preskuuuupo)!?

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la Isus » 02 srp 2008 10:46

Ja cu reci da je HC7 dobro ulje ali da je Synthoil high tech jos bolje.
Nesto je losije po cijeni ( 77kn/l). No niti s HC7 neces pogrijesiti dapace.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

amater7
Novi Korisnik
Postovi: 13
Pridružen/a: 10 lip 2007 17:19
Automobil koji vozite: Toyota Avensis 1.8 vvt-i
Marka i vrsta plinske instalacije: LR

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la amater7 » 29 ruj 2008 22:47

Pozdrav,

Odlucio sam "skinuti" auto (avensis 1.8 vvt-i + lpg) sa "tvornickog ulja" (TGMO 5w30) koje prema misljenju nekih ne zavredjuje cijenu od 136 kn za litru, i prebaciti ga na Liqui moly.
Po autodata-i za moj auto (toyota avensis 1.8, 2001 g, motor 1zz-fe)je predvidjeno ulje specifikacija API/ACEA SJ/A1-98, SEA 5w30,a LM-ov vodic mi nudi kao prvi izbor Top tec 4300.
Na par mjesta sam pitao za top tec 4300, ali ga nisam nasao, takodjer na stranicama LM Hrvatska uopce ga nema u ponudi.
Da li netko ima info da li se moze nabaviti kod nas i po kojoj cijeni?

Drugi je izbor Long time high tec 5w30, s tim da ono ima specifikacije po ACEA A3/B3.
Citajuci sve o uljima na ovom forumu (takodjer wesperov-e post-ove na nekim drugim forumima) dosao sam do zakljucka da bi moj motor mogao biti "specijalne konstrukcije" pa se zato trazi ulje po ACEA A1.
Da li sam u pravu i da se drzim A1 ulja ili ako stavim neko drugo ulje istog viskoziteta, ali po ACEA A3 ne bi trebalo biti razlike?

Pozdrav i hvala

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

A1(5)/B(5) <=> A3/B3(4)

PostPostao/la Wesper » 30 ruj 2008 13:55

Možda je moja priča oko A1/B1; A5/B5 specifikacija unijela malo nejasnoća na tu temu.

Stvari stoje ovako:

Da bi sve institucije koje na to imaju utjecaja, radile u skladu s imperativom očuvanja okoliša i uštede energije iz „prljavih“ goriva (to su prvenstveno ona koja proizvode CO2; nažalost tu je i plin) moraju propisivati mjere da proizvođače koji imaju utjecaja na to, prisile rade u tom smjeru.
Pa tako imamo sve veće zahtjeve na što čišći ispuh iz svega što se „dimni“ Kod automobila je počelo s uvođenjem kompjuterskog upravljanja ubrizgavanjem goriva, preko višestrukih katalizatora do filtriranja čestica čađi.

Paralelno s tim, zaoštravali su se i zahtjevi na ulja. I to u 3 pravca:

-Korištenje što „ekološkijih“ aditiva u uljima

-Što duži interval zamjene

-Što više uštede goriva (s manjim viskoznim trenjem koje ulje stvara u motoru).

Rezultati toga su slijedeći:

-Nove formulacije ulja (aditivi) su takvi da sadrže što manje fosfatnih i sumpornih spojeva (sumpr je sadržan u aditivima a ne u baznom ulju, da ne bude zabune !) što smanjuje sadržaj krutih čestica kod izgaranja ulja. I tako se došlo da LA ulja (sa niskim sadržajem pepela). Zajedno s filtrom čađi (koji jasno dulje traje ako je ulje s manje pepela) dobiven je osjetno čišći ispuh.

-Duži interval zamjene, znači da kako se ulje rjeđe mijenja tako je i zagađenje potencijalno manje jer ga treba rjeđe reciklirati (za što se troši i energija i prlja okoliš). A ujedno to rezultira i manjim troškovima vlasnicima auta.

I sada smo došli do 2. točke, uštede goriva preko ulja.

Svaka nova ACEA specifikacija (a tako i API a još više OEM ) traži veći postotak uštede goriva 1%. 2% i više od 2%.
Uštede preko 2% traže i određene konstrukcijske promjene na motorima. Kako je viskozno trenje to manje što je tanji sloj ulja između dvije stjenke koje se podmazuju, proizvođači motora su počeli raditi motore koji se mogu zadovoljiti sa sve tanjim uljnim filmom npr. između karike i cilindra (i njih se drugim propisima sili da im motori što manje troše goriva). I tako su stvorili uvjete da se postignu tražene uštede.
Međutim, to je ubediralo proizvođače ulja. Jer, kako je ulje sve rjeđe kako je temperatura viša, s time raste opasnost da ulje bude prerijetko i da uljni film počne pucati.
Proizvođači motora postgli su da je „vuk sit“ (zadovolji se zahtjev za uštedom) i „ovce cijele“ (spriječi se da se trajnost motora značajno ne sruši zbog mogućeg pocanja uljnog filma na kritičnim mjestima) tako da su za ulje propisali minimalnu razrijeđenost ulja a da još podmazuje sigurno. I to se zove HSHT vrijednost kod ulja (znači dinamička viskoznost ulja kod velikih smičnih brzina (npr. karika cilindar) i visokih temperatura. HTHS se definira kod određenje smične brzine i kod temperature od 150 st. C (pri tim uvjetima ispituje se svako ulje) .
Znači ulja koja imaju HSHT manji od 3,5 (ali veći od 2.9 da se ne ugrožava motor !!; kod ulja gradacije 0W-20 minimalni HTHS je dozvoljen 2.6) deklariraju se po A1/B1 odnosno A5/B5 ( što je isto kao A1/B1 po pitanju traženog postotka uštede ali se odnosi na ulja s produženim intervalom zamjene).
VW ima svoje specifikacije koje su baš posebne pa se ne navode ACEA specifikacije uz njihova ulja (iako nema neki praktički racionalni razlog osim marketinškog „iživljavanja“ s promocijom izvrsnosti branda)

Tako da kod nekih proizvođača (npr. VW koncern, Ford, Honda) ima motora koji su tako konstruirani da mogu bez opasnosti od ribanja koristiti „rjeđe“ ulje kod visokog HSHT-a (nisu svi motori takvi).

Drugi pak su konzervativniji i više pažnje polažu na trajnost motora a ne na štednju goriva korištenjem „rijetkog“ ulja. Tu je *** primjer Mercedes (BMW; Porsche) . On nema niti jedan motor koji traži A1(5) /B1(5) specifikaciju (bar što se normalnih auta tiče). Sve njihove specifikacije MB 229.1, 229,3 i 229.5, traže HTHS veći od 3,5
Vjerujem da je jasno da manji HTHS znači veću uštedu (moš' mislit na „pili“ od 200 ks koliko je to u praksi smisleno), a veći HTHS znači da će motor dulje trajati.

Kako je trend ka energetsko-ekološkoj svijesti sve veći, tako i drugi proizvođači motora moraju slijediti taj trend da budu „in“ tj. konkurentni na tržištu. A za njima onda i proizvođači ulja (a i guma, disk pločica i svega ostalog ekološki opasnog i energetski „potrošnog“ na autima).

Što je na tu temu napravio LiquiMoly

Zbog gore navedenog općeg trenda LM morao uvesti novu liniju ulja koje zadovoljava te najnovije zahtjeve. A to je gama ulja serije TOP TEC 4xxx (4100, 4200 (VW), 4300 (A1(5)/B1(45).

Primijetit ćete da ulja sa malim HSHT su u pravilu gradacije xW- 30. To je razumljivo jer je 30 gradacija pri istoj temperaturi rjeđa od 40 pa je lakše postići i manji HSHT kod još veće temperature (ovo vrijedi općenio kod svih ulja).
Međutim, nije stvar samo u malom HSHT-u (= malo vislozno trenje) već je ključ u aditivima koji održavanju ovaj viskozitet stabilnim (stabilno malim) i preuzimaju funkciju podmazivanja ako stvari krenu u nekim režimima po zlu.
E, a to sve košta tako da su ulja s manjim HTHS-om su poprilično skuplja od normalnih.

I kaj sad sve to znači u praksi , tj.kaj odabrati ako piše u knjižici A1(5)/B1(5) a nema se i bude li bilo problema ?
Pa odabrati ulje koje ima HTHS veće od 3,5 ! I problema nema baš nikakvih.
Zašto nema ?
Zato što bi u tom slučaju, kod režima gdje je ulje sa HSHT većim 3,5 imalo manji efekt uštede goriva (jer bi viskozno trenje bilo veće). I koga je to briga ? A i rijetko tko baš ganja auto tako da mu u karteru bude ulje na npr. 150 st. C. ? Znači, u normalnim režimima vožnje (temperaturama), ulje je na kritičnim mjestima (karika-cilindra, podizač-bregasta) ionako puno „gušće“ od minimuma što bi konstrukcija motora dozvolila.

Jedini bed bi mogao biti kada bi se ulje sa HSHT manjim od 3 koristilo u autima koji traže minimum 3.5 a motor bi se ganjao da krajnjih granica. Tada je opasnost od povećanog trošenja motora realna. Ali to praktički radi mali broj ljudi (naročito ne plinaši).
To znači da u normalnoj vožnji, i takovo ulje bi u standardnom motoru bili OK. Ali čemu nepotrebno plaćati (pre)skupo ulje koje ima karakteristike koje se neće nikada koristiti !?

Optimalan izbor LM ulja

Ulje Long Time High Tech 5W30 je odlično ulje (formulacije prije serije TT 4xxx).To je HD ulje (za najveća opterećenja u radu automobilskog motora) i s produženim intervalom zamjene i k tome još LA ulje. Jedino što mu nedostaje formulacija za LPG (kao što ima TT 4100) i bilo bi definitivno najbolje LM ulje ! :daumen:
Međutim, kod velike većine auta, proizvođač ne traži takvo HD ulje (koje ima naravno i svoju cijenu). I u redovitim standardnim intervalima zamjene (10-15.000 km), u ulju ostaje još puno neiskorištene rezerve. Zato je to apsolutno predobro ulje za standardne aute i standardne načine vožnje.

Jasno, izborom tog ulja neće se pogriješiti. Ali kao što više puta rekoh, nitko ne brani nekome da svoju željeznu ogradu na balkonu pozlati (a još dodatno obnavljati pozlatu svakih par godina za svaki slučaj), 100% sigurno da mu neće rđati. Ali ne bi niti da ju je pocinčao/galvanizirao ili samo prefarbao kvalitetnom temeljnom i kvalitetnim lakom (koji s vremena na vrijeme obnovi).
U oba slučaja ograda neće rđati ali je cijena drastično različita.
Tako je i s uljima (i mnogim drugim stvarima) s tim da ipak nije tako drastična razlika kao kod primjera s ogradom. :smile:

chunmaa
Novi Korisnik
Postovi: 23
Pridružen/a: 08 ruj 2008 09:28
Automobil koji vozite: Citroen, Xsara 1.4i, 2004 god
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato, direkcija
Lokacija: Zagreb

Re: 9. Pitanja i odgovori

PostPostao/la chunmaa » 30 ruj 2008 15:44

A za xsaru 1.4i, 2004 god. Dal i dalji stavljati total7000 ili??
Zivili :drinks:


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 3 gosta.