2. Kako i po čemu izabrati odgovarajuće motorno ulje

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

2. Kako i po čemu izabrati odgovarajuće motorno ulje

PostPostao/la Wesper » 21 ruj 2007 09:30

Preporuke za izbor auto ulja

1.Gradacija: Prvenstveno voditi računa o viskozitetu ulja (SAE gradacija)
Za gornju gradaciju ("ljetnu") držati se preporuke proizvođača auta. U pravilu je to ili 30 ili 40 (40 se puno češće nađe)
Za donju granicu ("zimsku") birati ulje koje za ima manju brojku (npr 5W) ali da cijena nije bitno veća od ulja s višom brojkom (npr. 10W).
2. Tip ulja (mineralno, polusintetičko, sintetsko, sintetičko)
Mineralna su definitivno OUT. Cijenom nisu toliko privlačna u odnosu na polusintetička ulja. Iznimno se zbog štednje mogu koristiti u "kantama" koje su u stanju tek tolko da služe (npr. INA Super 3 i Super 5 su taman za takve)
Polusintetička ulja (10W) si odličan izbor za nešto starije motore ako se vozi na otvorenom ili s manje paljenja na dan (naročito zimi). Dobro je i u gradskim uvjetima jer nije skupo pa nije niti problem promijeniti ga na cca 10-tak tisuća km.
Sintetska (hidrokrekirana) i 100% sintetička (PAO) ulja koristite se na novim motorima gdje su propisani dugi intervali zamjene (20-40.000 km). Zbog konstrukcije motora "slabija" ulja neće niti imati specifikacije koje se traže za takve motore.
3. Specifikacije - pogledati što piše u uputstvu za auto (ako se ima).
Proizvođačke su najrigoroznije (MB. BMW, VW, Opel, Ford) . Slijedi europski AECA pa američki API (ovo ne treba niti gledati). Na svakom ulju pišu sve ove specifikacije. BMW obično navodi godinu (npr Longlife 98, Longlife-02, 04) i to može biti dobra vodilja za motore gdje se ne zna što je preporučio proizvođač.. Znači da ulje sa godinom 98 zadovoljava sve motore napravljene do 98 g., pa do 2002 itd.). Jasno da se ulja s najnovijim specifikacijama mogu koristiti i na starim motorima ali to je zaista nepotrebno trošenje novaca
Počevši od polusintetičkih praktički sva ulja zadovoljavaju spcifikacije za motore do 98g.(MB 229.1; BNW LL- 98; VW 502,505)

Kako se vidi sve je u specifikacijama. Izbor ulja po nazivima proizvođača (npr. Valvoline, Castrol, LiguiMoly...) ne znači baš ništa. Svi proizvođači imaju vrlo različita ulja koja se drastično mogu razlikovati.

Avatar
Seb
Standardni korisnik
Postovi: 47
Pridružen/a: 20 ruj 2007 22:23
Automobil koji vozite: Škoda Felicia 1.3 MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovatto od 05.08.2005.
Na plin prešao 115 000 km
Lokacija: Čepin,Slavonija

Re: 2. Kako i po čemu izabrati odgovarajuće motorno ulje

PostPostao/la Seb » 28 stu 2007 23:33

Želim čuti tvoje mišljenje o ulju za škodin 1.3 multipoint MPI alu motor
Naime mnogi me ubjeđuju da je drugo ulje u redu, ali ja uporno tražim
WW 501.01 tako mi i piše u uputama,mijenjam ga isključivo nakon 15000 i nepada mi napamet to raditi ranije jer onda štelam i ventile, a tu kilometražu prijeđem za 6 mjeseci.U uputama postoji još upozorenje da se u motor 1.3 ne smije sipati ulje ispod 15W.Dok za WW-motor 1.6 se smije sipati i 5W.Mene zanima zašto?

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

PostPostao/la Isus » 02 pro 2007 17:23

ne ispod 15W?? IMHO glupost, ako ulje bilo koje gradacije zadovoljva VW normu 501.01 onda to ulje ide u tvoj motor.
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.