Punto 1.2 8v

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

law_os
Autoplin junior
Postovi: 83
Pridružen/a: 26 svi 2008 20:06
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.6
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent Direct Injection

Punto 1.2 8v

PostPostao/la law_os » 07 stu 2010 23:27

Kupio sam polovni Punto iz 2002. Nema plin, ali volio bih vašu preporuku za ulje.
Na službenoj LM stranici preporučuje se Leichtlauf High Tech 5 W-40 ili Top Tec 4100 5 W-40. Koje od ta dva ulja da kupim? :kos:

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 09 stu 2010 12:55

Isprobao sam svašta na tom autu od ulja i mogu ti reći da najbolje radi sa Seleniom 20K, sa 5w40 uljem dosta štekće dok je hladan pa mi se čini da njegova uljna pumpa nije za to "rjeđe" ulje

Avatar
gogo
Dežurni serviser
Postovi: 1044
Pridružen/a: 22 vel 2007 18:25
Automobil koji vozite: BMW 735i E32
Marka i vrsta plinske instalacije: Landirenzo Omegas
Lokacija: Beli Manastir
Kontakt:

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la gogo » 10 stu 2010 08:19

Mike20 je napisao/la:Isprobao sam svašta na tom autu od ulja i mogu ti reći da najbolje radi sa Seleniom 20K, sa 5w40 uljem dosta štekće dok je hladan pa mi se čini da njegova uljna pumpa nije za to "rjeđe" ulje

:thumbs:

law_os
Autoplin junior
Postovi: 83
Pridružen/a: 26 svi 2008 20:06
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.6
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent Direct Injection

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la law_os » 15 stu 2010 00:58

Onda da definitivno uzmem Selenia 20k? Naime, bivši vlasnik vozila rekao mi je da je isključivo sedam godina sipao 5w40 i kaže mi da i ja nastavim. E sad, što raditi, ni sam ne znam...

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 17 stu 2010 10:19

Ak ti se motor dobro ponaša s tim uljem, nema razloga da ne nastaviš dalje stavljati to ulje, makar velim, za to godište motora je propisana Selenia 20K 10w40

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Wesper » 19 stu 2010 00:15

@law_os
Već sam bio pojasnio od kud je došlo da se uz fiata veže odmah i Seleniino ulje. Dakle, odgovor je: štiti se nacionalna ekonomija preporukama za talijanskog proizvođača ulja za talijanske aute (neće valjda proklamirati Aral, Shel, Elf i sl). No pustimo tu bolnu priču za nas hrvatske državljane.

Seleniina polusintetička ulja 20K (10W-40) su sasvim solidna ulja. I kada su se pojavila bila su best buy u odnosu na silnu čistu mineraliju koja je dominirala u to doba. Specifikacija MB 229.1. (ili čak 229.3 - ne da mi se sada provjeravati). Propisani intervali zamjene do 20.000 km (od tuda oznaka 20 K)

Ali bez obzira na to, danas se za istu cijenu može naći tehnološki „mlađa“ ulja (bolje baze, bolje formulacje). Iako u normalnim uvjetima korištenja auta (bez „gaženja“), neće ta „napredost“ baš doći do izražaja.
U tom smislu, LM- ova ulja koje si naveo u 1. postu su daleko preskupa (tj. nepotrebno predobra u tvom slučaju). Jasno, ako ti novac nije problem, nećeš definitivno pogriješiti. LL High tech je long time ulje (najnovije recertifikacije 2008 g.) koje u tvom motoru sigurno neće stići dati maksimum (jer po preporuci ga trebaš promijeniti dosta prije nego što to ulje može izdržati). Slično bude i s TT 4100. To su uja za one koji se puno voze pretežno na otvorenim cestama (autoputima). I ako auti imaju i servisni indikator zamjene ulja, intervali mogu biti preko 30.000 km.

No, uvijek sam preporučivao ulja donje gradacije 5W jer je kod starta motora kraće vrijeme rada na suho (dok ulje ne prođe do zadnje točke koja se podmazuje).

To da je to ulje „prerijetko“ za motor kad je hladan, pa onda on lupa, djeluje pomalo čudno. Jer kad se se ugrije na 100 st. C. ulje postaje mnogostruko rjeđe nego kada je hladan (npr ispod nule). Tek onda bi motor lupao da je do gustoće uja.

Znači, prednost definitivno dajem 5W- uljima. I ako ti novac nije problem, odaberi jedno od ona 2 LM-ova.
Iako bih sebi za takav auto uzeo jeftinije 5W ulje. Razmisli o LM HC-7 kao best buy od LM ulja za tvoj auto (i sam još uvijek imam fiata (kao 2. auto) na 5W ulju, auto ima preko 300K km, a pali i radi na hladno bez greške i lupanja; uz to na plin).

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 19 stu 2010 23:15

Nisam mjerio tlak, al postoji vjerojatnost da je možda nešto manji tlak hladnog 5w u odnosu na 10w ulje koje je hladnije gušće.
Uglavnom ja sam se osobno uvjerio da nekak bolje isti motor radi hladan na 10w nego 5w

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Punto 1.2 8v - Donja grdacija

PostPostao/la Wesper » 22 stu 2010 10:16

Baš me zanima to tvoje iskustvo s obzirom da ne mogu naći niti jedno logično objašnjenje zašto bi se osjetila razlika u radu hladnog motora.
Jer donja gradacija se mjeri uvijek na istoj temperaturi (-18). Tada je 5W rjeđe od 10W pri istoj temperaturi. Ali ako je više od -18, recimo -15 C onda je 10W rjeđe od 5W na nižoj temperaturi. I tako prema 0 i iznad 0. Znači, gustoća ulja kod hladnog motora ovisi o temperaturi i sve donje gradacije mogu poprimiti kod nekih temperatura jednake gustoće (znači 0W, 5W, 10W, 15W budu u nekom trenutku jednake gustoće). Jasno za svako je to druga temperatura koja je viša ako je ulje gušće.
A kad se motor zagrije na radnu temperaturu, i ako je gornja gradacija ulja npr. 40, onda bez obzira na donju (0, 5, 10, 15), svako takvo xW-40 ulje pri 100 C ima jednaku gustoću (uz toleranciji od cca 10%)

Recimo pri -10 C 5W ulje je kao tekući "light jogurt" od Vindije (ne od npr. Megle jer je taj puno rjeđi iako oba jogurta stoje u istom frižideru -> jednaka temperatura).
A kad se ulje zagrije bude kao npr. mlijeko s 0,5% masti (ovo je primjer a ne stvarna usporedba gustoća s motornim uljem !)

Znači, motor ne može "znati" koje gradacije je ulje u njemu jer mu je kod različite temperature ulje drugačije gustoće (vanjske, kad je hladan a naročito dok se zagrijava).

Jedino što motor može osjetiti je to da mu je kod iste temperature hladnog motora (ispod 0 C) odmah lakše raditi na rjeđem ulju (0W, 5W u odnosu na 10W a o 15W da ne govorimo). A to osjeti i akumulator (jer mu je manji otpor pumpe za ulje).
Osjete i zadnji djelovi motora koji se podmazuju jer kraće rade "polu-suho" (bez dovoljno debelog uljnog filma; ali onda tu pomognu aditivi protiv "suhog" trenja koji su u ulju).

Ali,
motor itekako razlikuje ulja pri 100 C (i više). Jer xW-20 je dosta rjeđe od xW-30, a ovo od xW-40 pa xW-50, i xW-60. I tu se onda može govoriti o tlaku ulja i pumpe, debljini uljnog filma, zazorima i protoku ulja kroz njih), te potrošnji (npr izgaranje ulja zbog "curenja" rjeđeg ulja između karika i stjenke cilindra ili između vrata i gumice ventila).

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 22 stu 2010 16:01

Za slušati zvuk auta dok je hladan, ne treba magisterij, uho je dovoljno.
Zašto je to tako, ne znam, niti me ne zanima, jer sam stavio 10w40 ulje s kojim je taj zvuk nestao

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Wesper » 22 stu 2010 16:24

Uopće ne podržavam takav pristup generaliziranja stvari na ničemu.
Ima ljudi koji mogu jesti staklo pa bi onda po tome trebali zaključiti da je staklo prehrambeni proizvod.

law_os
Autoplin junior
Postovi: 83
Pridružen/a: 26 svi 2008 20:06
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.6
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent Direct Injection

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la law_os » 17 pro 2010 01:24

Znam da ovo nije tema za pitanje koje ću postaviti al imam sljedeći problem na Puntu.

Naime, primjetio sam da mi curi antifriz. I to isključivo nakon što je auto "odstajao" nakon vožnje. Dakle, ne curi recimo sat-dva vremena nakon vožnje, nego tek kad duže odstoji, recimo preko noći. Što bi to moglo biti? Kada otvorim haubu, mrlja od antifriza ispod auta se nalazi s lijeve strane ravnajući se prema poziciji filtera ulja. Što bi to moglo biti? Ne iscuri previše, možda 0,1-0,2 dcl?!

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 18 pro 2010 14:27

Curi ti na onoj cijevi koja iza ulazi u vodenu pumpu, ona je samo nataknuta u pumpu i jednim šrafom našrafljena na blok.
Na sebi ima O ring, gumicu koju ćeš trebati zamijeniti.
Ak je cijev oksidirana, morat ćeš i cijelu cijev zamijeniti

Da, taj dio ti je točno iznad filtera ulja

law_os
Autoplin junior
Postovi: 83
Pridružen/a: 26 svi 2008 20:06
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.6
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent Direct Injection

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la law_os » 20 pro 2010 01:15

Hvala na pomoći. Bio si u pravu. Kvar otklonjen ! :D

Avatar
iwex
Novi Korisnik
Postovi: 16
Pridružen/a: 04 srp 2008 13:05
Automobil koji vozite: Fiat Punto - BLACK LMTD EDITION -
Lokacija: Cijela istra
Kontakt:

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la iwex » 04 sij 2011 15:10

Isto curi i kod mene ... znači mora nova gumica.

To rastavim pa s uzorkom odem kupit novu ili to čudo ima neko ime radi lakše indentifikacije ??


Hvala.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Punto 1.2 8v

PostPostao/la Mike20 » 05 sij 2011 08:24

Najbolje tako, al već znaju u servisu što treba, mislim da je gumica čak ista za sve Fire motore, počevši od 1.0 iz Unića prije 20+ godina,1.1/1.2 iz Punta 1 pa do ovog novijeg Puntovog 1.2


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.