Pitanje za ulje za dizla

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

dmmondeo
Autoplin veteran
Postovi: 226
Pridružen/a: 06 sij 2009 00:34
Automobil koji vozite: Hyundai Elantra
Marka i vrsta plinske instalacije: STAG 300,direkcija. Tomasseto isparivac, Valtek dizne.

Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la dmmondeo » 10 ruj 2010 09:58

Uglavnom, Mazda 6, 2004 godina, 2.0 dizel. U manualu pise Api cf, acea b1 ili b3. Da li bi se tu moglo staviti ulje api sj, acea b1 ili b3, pise na ulju da je za Ford motore, da se smije upotrebljavati samo u motorima koji su konstruirani za b1 ili b3, da je sa lowered hths. Nije bas vezano za plinase, ali bih molio odgovor.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la I wonder » 10 ruj 2010 16:42

Sj je ulje za benzinki motor.
tebi treba Cf ulje za dizel motor.

makar je danas većina ulja takva da zadovoljava oba uvjeta, odluka je na tebi.
u pricipu, neće se ništa strašno dogoditi. ali da kupujem, kupio bi ulje C normativa i gradacije koji su preporučeni.

dmmondeo
Autoplin veteran
Postovi: 226
Pridružen/a: 06 sij 2009 00:34
Automobil koji vozite: Hyundai Elantra
Marka i vrsta plinske instalacije: STAG 300,direkcija. Tomasseto isparivac, Valtek dizne.

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la dmmondeo » 10 ruj 2010 22:53

Znam i ja da su ulja sa s za benzince, a c za dizele. Uzeo sam cf ulje, 5w30. Daj mi jos samo reci zasto na Fordovom ulju 5w30 Formula, pise samo sj, a po manualu ide i u Fordove dizle. To mi bas nije jasno. Na 5w40 pise sl/cf. Zasto onda u manualu ne pise da u dizla ide 5w40.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la I wonder » 11 ruj 2010 10:15

neznam zašto.
uglavnom, gradacija (5W40 ili 5W30) nema veze sa normama (API, SL, CF....). odvojene stvari.

općenito su podaci o uljima zakamuflirani. stručnjaci tu mogu puno saznati iz tih podataka (ali ne sve) ali za nas smrtnike, dovoljno je da znaš da treba slijediti norme ulja i preporuke proizvođača auta. ostalo se ionako namjerno zamračuje.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Wesper » 11 ruj 2010 17:04

@dmmondeo
U vezi fordovog ulja formula 5w30 bila je tema ovdje: viewtopic.php?f=5&t=2172
Pa pogledaj malo. Nadam se da ti bude jasnije. Ako ti ne bude sve jasno na onoj sličici, pitaj.

A ovo sa API SJ/Sl/CF nemoj niti gledati. Ulja koje imaju oznake samo po API-u kod nas nema. Doduše može se naći na policama nekih shoping centara i obično su klasična mineralna i to 15W40. Vidio sam jednom neko Titan_ovo koje je imalo samo API i to čini mi se čak SH. Inače SH više i ne vrijedi (tj nema smisla raditi ulja po SH). Ali i toga kasnije nisam vidio.

Charlie_zg
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 21 stu 2010 00:53
Automobil koji vozite: Toyota Auris

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Charlie_zg » 23 stu 2010 00:40

Trebam savjet od nekog stručnog:
Dvoumim se da li staviti u Toyotu Auris 1.4 d ulje koje je po manualu: acea b1 iil b5, ili da stavim acea b4 full sintetiku sa većim HTHS.
Znam da je u pravilu acea b4 bolje ulje, ali s obzirom da je motor predviđen za ulje sa nižim hths, da li će se svi elementi motora dovoljno podmazivati sa uljem sa višim hths, da nisu premali zazori pa da ne može ući to ulje u ležajeve?
Koje ulje od ova dva je bolje?

Ulje koje trenutno imam u autu:
LM TopTec4300 (HC ulje)
5W30, ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04 (HC ulje)
------------------------------------------------
Viskosität bei +40°C : 54,5 mm²/s
Viskosität bei +100°C : 9,7 mm²/s
Viskositätsindex : 170
Pour Point : - 40 °C
High Temperature/High Shear Viskosität : > 2,9 mPa
-----------------------------------------------

Ulje koje bih možda stavio:
Eneos Premium Hyper (full sintetika)
5W30, ACEA A3/B4 (07) and C3 (08)
VOLKSWAGEN: VW 502.00/505.00 & 505.01 (05)
MERCEDES-BENZ: MB 229.31 & 229.51
------------------------------------------------
Viskosität bei +40°C : 71,8 mm²/s
Viskosität bei +100°C : 12,0 mm²/s
Viskositätsindex : 164
Pour Point : - 42 °C
High Temperature/High Shear Viskosität : > 3,5 mPa
-----------------------------------------------

Oba ulja mogu nabaviti za podjednaku cijenu, želio bih samo što bolje zaštititi motor od trošenja.
Molim preporuku, da li sigurno mogu staviti acea b4 ulje u auto, bez opasnosti da se motor pojačano troši?
I da li je dobro to Eneos ulje?

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Wesper » 23 stu 2010 10:39

Ovdje je tema oko A1(5)/B1(5) specifikacija (viewtopic.php?f=5&t=2172)
A u mom postu u toj temi od čet sij 21, 2010 3:57 pm piše detaljno. Obrati pažnju na podcrtanu rečenicu na kraju tog posta.
Na početku je i link na još jedan post gdje sam pisao o tome.
U praksi to znači slijedeće: Ako ne ganjaš auto na maksimalnoj snazi (recimo autoput pa do daske), nego voziš umjereno, nećeš doći do točke gdje će ti HTHS biti ispod 3,5 ( kod A1(5)/B1(5) HTHS je min 2,9 pri testnim uvjetima: 150 st. C i određena brzina kretanja jedne testne površine prema drugoj (u praksi je to situacija na dodiru karike i cilindra te brijega bregaste i podizača ventila).
To znači da u normalnim uvjetima vožnje, ulje je u pravilu "gušće" (u smislu dinamičkog viskoziteta koji se iskazuje kao HTHS). Odnosno, uljni film je deblji. Prema tome ulje je "daleko" od minimalnog HTHS. A to znači da je tada svejedno koliki je njegov minimum (2,9 ili 3,5 ili 4,5 i sl).

Ponoviti ću još jednom, što je uljni film deblji (i čvršći) to je podmazivanje bolje (sigurnije da film neće pucati).
Da bi u motoru moglo zadovoljiti ulje s tanjim uljnim filmom kod visoke temperature (manji HTHS) zazori moraju biti manji da ulje ne iscuri između 2 površine. Zato za motore koji imaju "standardne" zazore to ulje ne bi zadovoljilo dobro podmazivanje kod maksimalne snage motora (tj. visoke radne temperature ulja).
Npr, mercedes nema niti jedan motor za koji propisuju HTHS < 3.5. Dapače traže što veći (> 3,5; može biti i 5 ali to se u praksi ne može postići kod testnih uvjeta; samo neka top ulja; znam da američki AMSOIL ima takva).

Konkretno za tebe to znači slijedeće:
U principu je svejedno što ćeš staviti od navedenog ako voziš normalno.
Ako jako ganjaš onda bi teoretski bolji izbor bio ENOS Premium (Nippon Oil) koji ima HTHS > 3,5. Uz to mu je baza kompaktnija (jer je laboratorijski sintetička). No, LM je vrhunski proizvođač i sigurno da i njihovo ulje a HC bazom zadovoljava zahtjeve kod ekstremnih opterećenja motora samo s drugačijom kemijom (inače ne bi moglo imati specifikacije koje pišu). A vidi se da mu je indeks viskoznosti čak i veći od ENEOS-a. Što je VI veći to ulje manje mijenja viskozitet u području od 40 - 100 st C.
Obadva su LA ulja što je zdravije za katalizator (s time da i gorivo ima svoj doprinos na "prljanje" katalizatora - ovisi o kvaliteti).

Ali, ne vjerujem da naganjaš svoj Auris jer motor 1.4 i nije baš sportski koji ide bez problema 200 na sat i više.
Zato velim, dinamički viskozitet ulja (HTHS) će ti ionako biti daleko iznad minimalnih cca 3.

Ne znam, da li ti je auto pod garancijom. Ako je, onda je izbor TT 4300 jer da nastane bilo kakva havarija na motoru i ako bi se ispitivanjem ulja ustanovila da nije po specifikaciji, ne bi se priznalo jamstvo na kvar. A ako nisi, onda sam skloniji uljima s višim HTHS jer je objektivno podmazivanje sigurnije (ali samo, dakle, u ekstremnim uvjetima terećenja motora, u normalnim je svejedno)

Ova tvoja ulja ne spadaju baš u jeftina. Ako želiš proći jeftinije a osigurati vrhunsko podmazivanje u dugim servisnim intervalima (do 30.000 km - nisam siguran ali mislim da je za taj motor baš toliko), onda bih ti preporučio LM Longtime High Tech 5W-30. (ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; MB 229.51 ; VW 505.01 / 505 00 / 502 00)

Inače C specifikacija u zadnje vrijeme zamjenjuje A i B specifikaciju kod LA ulja (C1, i C2 deklarira HTHS < 3,5 a C3 > 3,5)

Nadam se da ćeš sada lakše razriješiti svoju dilemu.

Charlie_zg
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 21 stu 2010 00:53
Automobil koji vozite: Toyota Auris

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Charlie_zg » 23 stu 2010 11:40

Hvala na brzom odgovoru.
Pročitao sam već tu temu i ono što me je najviše brinulo je da li ulje koje je pri opterećenju gušće, može prodrijeti na mjesta u motoru koji je napravljen sa manjim zazorima?
Auto mi više nije u garanciji, prelazim sa njim dosta kilometara i htio bih što bolje zaštititi motor od trošenja, posebno zato jer se radi o aluminijskom motoru gdje se u slučaju istrošenih cilindara mora mjenjati cijeli blok, dakle nema generalke, bar ne jeftine.
Eneos ulje mogu nabaviti za oko 55 kn po litri, što mi se čini povoljno za full sintetiku, a i specifikacije su mu dobre.
Stavit ću ga onda ovaj put pa ću vidjeti kako će se auto ponašati, da li će ga trošiti ili ne....

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Wesper » 23 stu 2010 12:12

Hm, da. 55 kn nije puno za full sintetiku i na vani se takva ulja za te novce dobiju bez problema (e-trgovine) . Rekao si da je cijena ulja koje si odabrao podjednaka. LM 4300 sigurno ne košta kod nas 55 kn litra. Zaključio bih dakle, ne kupuješ ta ulja u dućanima HR:

Koliko je auto trošio TT 4300, ne bi trebao niti Eneos-a trošiti više. U takvoj klasi ulja, potrošnja ulja nije baš parametar za usporedbu "kvalitete".
Kad si već to spomenuo, na koliko km si mijenjao ulje (TT4300) i koliko ti ga je potrošio (usudit ću se pogoditi: ne više od 2 dl na 10.000 km ?).

Charlie_zg
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 21 stu 2010 00:53
Automobil koji vozite: Toyota Auris

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Charlie_zg » 23 stu 2010 15:13

LM TopTec 4300 sam zadnji put platio 380kn 5l, a predzadnji 350kn 5l u Lopatinečkoj.
I to sa nekim popustom na gotovinu.
Imaš pravo, to je oko 76 kn po litri.
Eneos ću dobiti po veleprodajnoj cijeni, ne znam točno na kunu, ali biti će ispod 60kn/l.

Ulje mjenjam na 15000 km po servisnom intervalu.
LM u 15000 km potroši isto kao i nekad originalnog Toyotinog TGMO, od maksimuma pa do malo ispod sredine štangice, to bi bilo možda oko 3 dl na 10000km. Uglavnom, nisam nikad imao potrebu dolijevati ulje u taj auto.

Uvjerio sam se da su LM odlična ulja, ali probati ću ovaj Eneos jer ima dobre specifikacije i dobivam ga po odličnoj cijeni.
Bitno mi je da slobodno može ići u moj motor.

Čak i da je servisni interval auta 30000 km, ne bih se usudio toliko ostaviti niti jedno ulje u autu, jer vizualno primjetim razliku u kvaliteti ulja već nakon 12000 km, postane više crno i nekako rijeđe. Kao da bi ga bilo idealno mjenjati na 10000 km.
Svejedno, ako kažu da može 15000km, onda neka bude toliko.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Wesper » 23 stu 2010 16:07

Što se potrošnje tiče, tako sam i mislio da bude. Od min do max na štangici je cca 1 L (za motore u koje ide cca 3,5 - 4 L ulja). I do god je ulje unutar toga, ne treba dolijevati. A nije niti bitno koliko je ispod max kad se mijenja.
S time da je uputno zimi imati ispod max (recimo čak ispod pola), tako da se ulje brže zagrije. Jasno, tako može samo ako se mijenja prije zime (pa se onda dolije po potrebi). A ljeti na max da se bolje hladi (ulje pa motor). Ali to su već fiense.

Na dizelima se puno brže zacrni nego kod benzinaca ali je ulje u dizlu manje opterećeno nego u benzincu pa u pravilu su intervali zamjene duži. Znam da je kod Renault-ovog 1,5 dCi motora, propisani interval bio 30.000 km (ok, ako se vozi uglavnom po otvorenoj cesti - a tako je i vožen).
Toyota je dosta konzervativna tako da propisuje još uvijek "stare" intervale od 15.000 (ali ne za sve zemlje; samo za one gdje su skeptični na kvalitetu goriva).
Moja je na plin + 90 % otvorene ceste, pa sam znao izvući iz ulja cca 18.000 km (i taman mi dođe koji mm prije minimuma na štangici). Trenuto vozim na LM TT 4100.
Ali sada se stvarno malo vozim (i k tome vrlo umjereno) pa razmišljam o drugom ulju (jeftinijem). Jedva sam od prošle zamjene prije 1 godine napravio 6.000 km (isto 90% otvorene ceste). Ulje je još skroz prozirno i bistro.

Ako Eneos dobiješ po VP cijeni ispod 60 kn, to je OK cijena. Iako, mislim da nikakvu razliku neće primijetiti tvoj motor (a ti još manje). Opet velim, ako se normalno voziš. A to ti je zapravo jedino pravo jamstvo dugotrajnosti motora. Jer uljni film nikada neće doći do kritične točke na kojoj počinje pucati (a tada počinje osjetnije trošenje motora).

Btw. tko prodaje Nippon Oil u HR ?

Charlie_zg
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 21 stu 2010 00:53
Automobil koji vozite: Toyota Auris

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Charlie_zg » 23 stu 2010 20:06


Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Wesper » 23 stu 2010 21:00

E da, zaboravio sam ti odgovoriti na pitanje na kraju tvog 1. posta: "I da li je dobro to Eneos ulje?"
Odgovor je ovaj: :bowdown: A ako se još uzme u obzir i cijena, onda je odgovor ovo: :laie:

Charlie_zg
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 21 stu 2010 00:53
Automobil koji vozite: Toyota Auris

Re: Pitanje za ulje za dizla

PostPostao/la Charlie_zg » 24 stu 2010 11:00

Hvala! :thumbs:
:drinks:


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.