Volvo v50 2.4i + LPG

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

tomislavm
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 19 sij 2010 17:01
Automobil koji vozite: Volvo V50 2.4i + LandiRenzo LPG

Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la tomislavm » 19 sij 2010 17:39

Kupio sam nedavno auto i uskoro mi sljedi promjena ulja pa sam čitao dosta o tome i čim više čitam tim se teže odlučim.
Zadovoljan sam sa LM uljem koje sam koristio u starom autu (Audi A4 1.8 + LPG, LM TopTec 4100 5W40), ali prema specifikacijama ono ne zadovoljava za Volvo.
U specifikaciji piše da preporučaju 0W30 ACEA A1/B1 ulje.

Auto ima 180 000 km, koje je 90% napravio na autocesti i nikakvih problema sa motorom nemam.

Od LM ulja koje sam našao ovu specifikaciju zadovoljavaju

Fully Synthetic
-Synthoil Longtime Plus 0 W-30

Synthetic Technology
-Leichtlauf Special 5 W-30
-Top Tec 4300 5 W-30

Na forumu sam našao informaciju da se može koristiti i ulje sa MB229.51 specifikacijom koja je u većini parametara stroža nego ova A1/B1.

Uglavnom znam da puno filozofiram ali da li mi možete preporučiti LM ulje za moj auto (ne bi bilo loše niti okvirnu cijenu ako netko zna da napiše) i da li je razlog zašto bi uzimao ulje sa nekom drugom specifikacijom primarno cijena ili s obzirom da se ne radi o novom motoru neko drugo ulje bi bilo i bolje nego ovo sa specifikacijom ACEA A1/B1.

Unaprijed hvala svima na savjetima.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la Wesper » 20 sij 2010 12:32

Specifikacija A1/B1 (koja zadovoljava zahtjev za produženim intervalom zamjene ulja) je podosta zastarjela specifikacije). Sada se koristi A5/B5 (isto što i prethodna samo se odnosi na ulja s produženim intervalom zamjene).

U odnosu na druge koje su u skladu s A2/A3/B3/B4 (i njihove revizije 98-02-04 (a ima i dalje: 2007-08)), A1/B1/A5/5 traže da ulje postiže određene uštede u potrošnji goriva u odnosu na referentno mineralno ulje (koje kod ispitivanja služi kao polazište). Radi se od 3 % (do 5%). A to se postiže tako da je ulje rjeđe pri visokim temperaturama i brojevima okretaja (kad temperature ulja prelaze 150 st C). Ako se netko sjeća priče o HTHS podatku ulja koji pokazuje koliko ulje smije biti minimalno rijetko u takvim uvjetima rada motora (A/B -1/5 taj minimalni viskozitet je od 2,9 - 3. A/B - 2/3/4 smiju imati u tim uvjetima minimalni viskozitet 3,5 (nečega). Zato su ulja A/B -1/5 u pravilu gornjeg viskoziteta najviše xW-30. Ostala su najčešće xW-40. I ta ulja ostvaruju uštede do 2% na to referentno ulje

To je s praktične strane zapravo bez veze. A služi tome da se mora zadovoljiti svojevrsna "ekološka". kvota koliko takvih ulja mora niti u upotrebi.
Međutim kvaka je u tome da motori moraju biti posebno konstruirani da im rjeđe ulje ne iscuri kroz zazore. Zato se ulja A/B 1/5 ne preporučuju za normalne motore. Zapravo i mogla bi s koristiti jer temp. ulja kod normalne vožnje (npr. do 4.500 okretaja po ravnoj cesti) bude oko 130 C. I onda je taj HTHS puno veći (ulje je naravno gušće nego kod 150 st.C)). Ali, tko će sad paziti na to i maltretirati se razmišljanjem da li je ili nije previsoka temperatura motora.
Međutim, vrijedi obrnuto. Ostala ulja s HTHS većim od 3,5 kod 150 st C se bez problema mogu se koristiti kod umjerene vožnje u takvim motorima. Iznimka su motori gdje se traže xW- 20 (npr. hondini motori). U njima bi standardna ulja puno brže degradirala pri visokim okretajima (razbijao bi im se viskozitet i uljni film bi se previše stanjio tako da ne bi bilo podmazivanja).
Kod tvog auta s 180tKm čak je i korisnije imati ulja s većim HTHS pro radnoj temperaturi (jer zazori su se definitivno povećali u odnosu na novi motor).
Kao što rekoh, A1/B1 specifikacija je prilično stara (recimo da odgovara MB 229.1 do 98 g.)
Noviji motori minimalno traže A5/B5 - rev. 2002; 2004. Jasno, takva ulja imaju i svoju cijenu.
U ovoj temi je bilo govora o teme koje ulje za ford fiestu ST2.0 (viewtopic.php?f=5&t=2172)
Pa vidi što tu piše.

A moja konkretna preporuka je: skroz u redu ti je i Liqui Moly HC-7 5W-40 (ACEA A3/B4 rev2004, odnosno MB 229.3- 04 (jer to što MB 229.3 piše na uljima od prjje 10 g i na današnjim nisu jednake specifikacije; jasno da su novije strožije i ulja su bolja).
A ako ti lova nije problem, onda preporučam LM Longtime HighTech 5-W30 kao i za onu fiestu. Po "uštedi" ulja to je negdje između A1(5)/B1(5). Ali kako velim, to je nebitno. Ali zato po svenu ostalom to LM-ovo ulje je 3 koplja ispred takvih kao po tvojim specifikacijama) a također i ranijih revizija (to ulje je ACEA A3/B3-04 BMW LL - 04 i naravno MB229.5(1) - 2004)

No svakako je u redu i LM TT 4100 5W-40 samo kod njega je ušteda na potrošnju goriva (u testovima) manja (tako da onaj
Kad bi se za njega nacrtao sličan prikaz karakteristika onda bi "krak" zvijezde prema "fuel economy" bio malen (tj bio bi u centu kruga). A ostala svojstva bila bi na skali od 6-8.

Pa sada možeš i sam zaključiti da su današnja ulja zapravo puno bolja od onog što su proizvođači tražili od njih proje 10-tak godina za standardne konstrukcije svojih motora (bez današnjih modernističkih "egzotarija" u konstrukcijama zbog kojih trebaju i posebna ulja - tu je VW "najgori" (za džep onoga tko vozi njihov auto novijih godišta).

tomislavm
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 19 sij 2010 17:01
Automobil koji vozite: Volvo V50 2.4i + LandiRenzo LPG

Re: Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la tomislavm » 20 sij 2010 15:32

Hvala na odgovoru, pročitao sam sve postove na temu ulja više puta, dosta sam naučio, ali nisam se mogao odlučiti za konkretno ulje u svoj toj šumi specifikacija i zahtjeva.
Raspitao sam se za cijenu ovog LM Longtime HighTech 5-W30 i prihvatljiva mi je tako da ću to i kupiti.

Još jednom hvala na pomoći i pozdrav.

Avatar
Misak
Autoplin junior
Postovi: 93
Pridružen/a: 12 lip 2008 08:50
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.4 16V '07
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent24, 120 000 km proslo na plin...
Lokacija: Donji Miholjac
Kontakt:

Re: Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la Misak » 20 sij 2010 15:59

mozes li ovdje napisati koja je cijena ovog LM Longtime HighTech 5-W30 ulja? 5L karnister? i gdje ga ima za kupiti?
Ford Focus MKII / Potrošnja plina slika

tomislavm
Novi Korisnik
Postovi: 7
Pridružen/a: 19 sij 2010 17:01
Automobil koji vozite: Volvo V50 2.4i + LandiRenzo LPG

Re: Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la tomislavm » 20 sij 2010 16:41

5l 432kn puna cijena...vjerojatno bi za cash išao i neki popust ali to nisam pitao.

Liqui Moly, Lopatinečka 7, Zagreb...01/3817124

Avatar
Misak
Autoplin junior
Postovi: 93
Pridružen/a: 12 lip 2008 08:50
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.4 16V '07
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent24, 120 000 km proslo na plin...
Lokacija: Donji Miholjac
Kontakt:

Re: Volvo v50 2.4i + LPG

PostPostao/la Misak » 20 sij 2010 19:15

hvala...
Ford Focus MKII / Potrošnja plina slika

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Nabavka LM ulja - najjeftinije

PostPostao/la Wesper » 21 sij 2010 10:01

Ovdje pišu detalji
viewtopic.php?f=5&t=2172&p=16390#p16390

A ovdje je ažurirana lista gdje se mogu kupiti LM-ova ulja za one koji nisu blizu Zagreba, Splita ili Rijeke gdje su LM-ova predstavništva.
viewtopic.php?f=5&t=967&p=7217#p7217

A za "Lidl" ulje vjerujem da neće biti problema jer je Lidl gotovo u svakom većem gradu :mrgreen:


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.