(Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la Wesper » 20 stu 2009 10:29

Tako je, jedini relevantni podatak o stanju ulja (i njegovoj rezervi) tijekom upotrebe, može se dobiti samo iz kemijske analize ulja koja može pokazati stupanj degradacije ulja (+ neki „mehanički“ testovi kakvi se koriste kod ispitivanja novih ulja za dobivanje certifikata po specifikacijama).
Kod velikih strojeva gdje su u pitanju i velike količine ulja, takve analize se i rade jer trošak zamjena ulja nije mali. Zato se isplati vlasnicima platiti analizu kako ne bi prerano bacili još dovoljno dobro ulje.

To što macak kaže po pitanju iskustva s Valvoline-om potvrđuje sumnje o njihovom (Castrol-ovom i vjerojatno još nekih) mogućem manipuliranjem s uljima u ovisnosti na koja tržišta ih isporučuju (jer svakako to ne rade na svim tržištima jer bi već propali).

Prema tehničkom listu, Shell HELIX Ultra (0W-40; 5W-30; 5W-40) je 100% sintetičko ulje. Ali Shell HELIX Diesel Ultra (5W-30) nije 100% sintetički u smislu da je baza rezultat labaratoriske sinteze. Dizel ultra formulirano je na osnovi XVHI baznog ulja (to su najkvalitetnija HC ulja vrlo visokog indexa viskoznosti samog baznog ulja). Od takve baze rade se i pennasol-ova top ulja (pa tako i Lidl ulje).

Shell HELIX Plus 5W-40; 10W-40 su na bazi sintetičke osnove. To može biti HC bazno ulje ili standardno polu-sintetičko (točnije djelomično sintetičko) ulje.

Castrol Magnatec 5W-40 je HC ulje a ne sintetičko (iz laboratorija). To što na službenoj web stranici Castrola u HR piše da je to potpuno sintetičko ulje je laž. U drugim zemljama piše da je ulje sintetske tehnologije. Prema tome, toliko o korektnosti, navlačenju kupaca i muženju novaca samo zato jer je uvriježeno kod nas: „Castrol je vrhuski brand u uljima i mora koštati". Bulšit !
Na kantici piše „fully sitntetic technology“ što ne znači da je to pravo sintetičko (laboratorijsko) ulje.
Kod pravih sintetičkih ulja piše: "fully sintetic oil". Bez ikakvog spominjanja sintetskih tehnologija. No, to su male finese i tko ne zna detalje oko toga, uvjeren je da kupuje 100% sintetičko ulje. S tehničke strane, nema tu greške. Kupio je dobro ulje. Ali s komercijalne je to prevara. (Pre)platio je ono što top nije.
I tu si wonder u pravu što ne želiš plaćati „laži“. Ali ne slažem se što to generaliziraš jer većina uljnih brandova je korektna i ne znači da uvaljuju skupo smeće. Liqui Moly je definitivno jedan od njih. I ako kod njih ulje HC baze (VHVI) košta 100 kn, onda i vrijedi (recimo najnovija serija Top Tech (4100 do 4500), a također i jeftinija ulja kao HighTec 5W-40 (MB229.5 – deklarirana izdržljivost do 50.000 km, jasno u normalnim uvjetima upotrebe u koje svakako ne spada gradska vožnja kao niti ona preko 5000 okretaja)

Pisao sam da su Mobil i Castrol imali sudski spor 90-tih zbog Castrol-ovog nazivlja njihovog HC ulja sintetskim. I Mobil je izgubio sud. Jer je činjenica da se uljne molekule kakve su u kvalitetnoj HC bazi ne nalaze u uljima koji se dobivaju destilacijom iz nafte (klasična mineralna ulja).
I od tada su drugi to počeli masovno pisati na svojim uljima HC baze (osim Njemaca)

A kako je Castrol sve to započeo nije onda čuda da manipulira s time do krajnjih granica. Kako je danas Castrol prvenstveno marketinški brand (kao i CocaCola) a ne stvarni proizvođač, onda nije čuda da na kantici piše „fully sintetic technology“ (što bi značilo baze koja je 100% HC dobivena najnovijim tehnološkim mogućnostima u krekiranju i transformiranu mineralnog ulja u ulje kakvog se ne može naći u prirodi, pa je po tome rezultat sintetičkog „stvaralačkog“ procesa).

macak, ajde kada budeš malo izvozio „lidl“ ulje, napravi (ako imaš mogućnosti za to) kemijsko-mehaničko analizu pa da na kraju vidimo pravu istinu.

Avatar
logan
Autoplin veteran
Postovi: 306
Pridružen/a: 06 pro 2007 23:45
Automobil koji vozite: Dacia Logan 1,6 + LPG 2005.
Renault 5 TR 1,4 1989.
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: Dubrovnik

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la logan » 21 stu 2009 00:01

Evo suprotno svim napisima, ja već 14 godina u svojoj R-5 koristim Valvoline Durablend 10W40 Uz još uvijek zanemarivu potrošnju ulja je motor je prešao skoro 300 kkm te i danas radi "ko zigerica". Sumnjam da bi uz takva "vodena" Valvoline ulja moj motor izdržao ovoliku kilometražu bez kvarova. Dakle, Valvoline koji ja koristim je sigurno kvalitetan.
Trenutno je unutra po prvi put Lidlovo ulje 5W40 i namjeravam njime i ubuduće zamjeniti znatno skuplji Valvoline.

virion
Autoplin Master
Postovi: 389
Pridružen/a: 04 svi 2009 11:50
Automobil koji vozite: Renault 5 Campus, LPG
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato/BRC na karburatoru
Lokacija: Zagreb-Rijeka
Kontakt:

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la virion » 21 stu 2009 00:40

U mojoj R5 je do moje kupovine auta bio Valvoline Durablend. S obzirom da sam dobio savjet da je nesto jeftiniji INA Delta Sint, presao sam na njega. Motor potrosi u 12-13000 km 0,5-0,7l Uglavnom, kanta od 4 litre mi je dovoljna za zamjenu i traje do druge zamjene ostatak. Ne dimi, ne vidim nikakvih problema, ulje kod promjene izgleda i bojom i svojstvima jos sasvim solidno. Nisam ga testirao u laboratoriju.
Zivot je lijep. Valjda...

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la I wonder » 21 stu 2009 18:51

logan je napisao/la:Evo suprotno svim napisima, ja već 14 godina u svojoj R-5 koristim Valvoline Durablend 10W40 Uz još uvijek zanemarivu potrošnju ulja je motor je prešao skoro 300 kkm te i danas radi "ko zigerica". Sumnjam da bi uz takva "vodena" Valvoline ulja moj motor izdržao ovoliku kilometražu bez kvarova. Dakle, Valvoline koji ja koristim je sigurno kvalitetan.Trenutno je unutra po prvi put Lidlovo ulje 5W40 i namjeravam njime i ubuduće zamjeniti znatno skuplji Valvoline.

za motor u tom autu, vjerojatno i jest.
dok god motor radi zadovoljavajuće (što se tiče ulja), sve 5.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la I wonder » 21 stu 2009 19:18

Wesper je napisao/la:Tako je, jedini relevantni podatak o stanju ulja (i njegovoj rezervi) tijekom upotrebe, može se dobiti samo iz kemijske analize ulja koja može pokazati stupanj degradacije ulja (+ neki „mehanički“ testovi kakvi se koriste kod ispitivanja novih ulja za dobivanje certifikata po specifikacijama).

jako dobar pokazatelj kvalitete ulja/podmazivanja je analiza količine metalnih ostataka.
što ih više u ulju ima kod zamjene, to se je motor više trošio, a to znači da je podmazivanje bilo slabije.

Prema tehničkom listu, Shell HELIX Ultra (0W-40; 5W-30; 5W-40) je 100% sintetičko ulje....itd


sa stranica http://auto.howstuffworks.com/under-the ... ology1.htm:
There are three basic parts to synthetic motor oil:
The base oil
Performance additives, which come in powder form
The carrier oil that disperses those powdered performance additives throughout the base oil



mobil je bio među prvima koji su na tržište izbacili sintetičko ulje za automobile. no, ubrzo su i oni prešli na jeftinije varijante.
Back labels of Mobil 1 products for many years had following:
* exclusive of carrier oil" statement in substantially smaller print.

While at the same time the front label declared the Mobil 1 as:
"100% Synthetic * ". in really large print.

što je u stvarnosti značilo da je bazno ulje Mobil 1 stvarno sintetičko, ali je ulje koje se je koristilo za otapanje aditiva bilo mineralno (jer su sintetički esteri skupi).

i kad su ljudi koji znaju pitali zašto to, evo i odgovora iz Mobila:
Q: Is Mobil 1 a fully synthetic oil?
Yes, it’s 100% synthetic. The base stocks used in blending Mobil 1 are all "chemically constructed" instead of being simply segregated out of crude oil like conventional mineral oils.

Q: Then why does it say it contains a petroleum carrier for additives?
All motor oils contain additives that provide extra protection against wear, corrosion and engine deposits. These additives are usually high molecular weight materials – sometimes even solids. Conventional carrier oil is used to make these additives soluble. All motor oils will contain some of this carrier oil, usually only amounting to a small percentage of the finished product.
Source of above Questions and Answers is http://www.mobil,com and Mobil 1 promotional literature from 1999.


a količina mineralnog ulja koja se koristi za otapanje?
evo:
Perhaps a small question still lurks on your mind, how small a "small percentage" is?
Well, for that we have to go to a company like Infineum that produces the additive packages such a PARANOX 5043 and PARANOX 5510 for synthetic lubricants.

The active ingredients are 1.94% to 4.07% by Mass (weight) the balance is Petroleum Oil.

That is about 98% or 96% of the "Additive Package" in ready to blend form is Petroleum Oil.

They (Infineum) recommend treat rate for FULLY FORMULATED lubricant [/b](Motor Oil) of 10 to 20% of the finished product


ili, po ovome što ja čitam, shell helix ultra nije sintetičko ulje. nije niti ijedno drugo hidrokrekirano.
jer, cijela poanta HC ulja je da tržištu ponude ulje koje će prevladati nedostatke mineralnih ulja. a onda u tom HC-u dobijem 10 d0 20% te iste mineralije koje "kao" nema, a opale me po džepu kao da je neznam što.
hvala, nebi ja to.

macak
Autoplin senior
Postovi: 186
Pridružen/a: 06 ruj 2008 06:13
Automobil koji vozite: Fiat
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato LCS

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la macak » 23 stu 2009 00:28

http://www.commaoil.com/productsguide/index/6/1
Isplati se provjeriti, full sint baza 5w40 kosta 5l oko 250 kn kod nas sto je realna cijena, HC 10w40 ulja se krecu od 110 do 180 kn za 5 lit. Koristeno dosta vremena u vise raznih autiju i nije se lose pokazalo, naprotiv. A mozda bude i jasnije kada procitate koji brand name proizvode uz njihovu vlastitu liniju ulja, naravno imajuci na umu da sva ta ulja silaze sa iste trake i imaju prakticki ista svojstva. Jos jeftiniji HC od lidl ulja, a kvaliteta je na razini. Sve je made in uk, tako da nema muljaze. Uglavnom, jos jedna alternativa. A sto se tice lidl ulja, dati cu na analizu kada odvozi par tisuca da vidimo rezultat. Analiza mi nije problem jer u sklopu posla imam potpuno opremljen lab.

zule-zip
Novi Korisnik
Postovi: 9
Pridružen/a: 25 ožu 2010 16:14
Automobil koji vozite: Clio 1.2 16V
Marka i vrsta plinske instalacije: Tomasetto plinski sustav
Lokacija: Zagreb

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la zule-zip » 12 tra 2010 14:29

Iskustva: Clio 2 1.2 16V (jedna od prvih storia), motor: D4F 722, benzinac naravno, kupljen novi 2006 god.

1.Koja konkretno ulja (puna oznaka)
- dok je bio pod garancijom (prvih cca 60 tkm) u ovlaštenom servisu je ljevano ulje Mobil 5W-40 ili 10W-40. Koje konkretno neznam. Potrošnje ulja gotovo da i nije bilo. Ono što je potrošeno je zapravo proliveno kroz pojedine brtve (manje od 0,1 lit).
- nakon toga sipam Mobil Synt S 5W-40. Potrošnje ulja nema pogotovo nakon štelanja ventila i izmjene pojedinih brtvi.

2.Kako vozite
- uglavnom gradska vožnja

3.Kada mijenjate
- svakih 15 tkm

4.Kakva potrošnja
- nema potrošnje

5.Stanje motora (km)
- motor star 3,5 god i cca 75 tkm

6.Ostali korisni komentari
Svi koje poznajem, a sipaju ELF u "renoa", su mi rekli da elf-a uvijek fali i to dosta. Zato sam ostao na Mobil ulju. Mislim da je vrlo bitna stvar kod novog motora onih prvih 1500 km kada se motor zapravo trba razdradit. Ako ga "ganjaš", vjerojatnost da toroši ulje je veća (iskustva su je jednog kolege koji nije imao živaca razrađivat isti motor D4f 722)

Breathe
Autoplin senior
Postovi: 101
Pridružen/a: 02 pro 2009 13:23
Automobil koji vozite: Mercedes W124 300 CE+LPG, Nissan Terrano 270 tdi

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la Breathe » 12 tra 2010 15:15

Jel itko koristio Luke oil ulje 10W40, frend ga je natočio i kaže auto nije ništa potrošio. Moj auto je star 20 god i mislim da mu to ulje ne bi škodilo, što vi mislite?

dmmondeo
Autoplin veteran
Postovi: 226
Pridružen/a: 06 sij 2009 00:34
Automobil koji vozite: Hyundai Elantra
Marka i vrsta plinske instalacije: STAG 300,direkcija. Tomasseto isparivac, Valtek dizne.

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la dmmondeo » 01 srp 2010 23:35

Ja koristim Rowe 10w40. Sad ga ima za kupiti u Konzumu i na Pcz-u, a ja ga kupim u Regnemeru u Podsusedu. 5 litara je bilo 150 kn a sad kad su ljude navukli na ulje sad je 250 kuna. Vozim uglavnom autoput, oko 3500 okretaja. Na 15 000 km mi padne sa maksimuma na pola sipke sto smatram da nije puno. Ali zanimljivo mi je da sam to ulje probao staviti u Sharana tdi 110 konja koji je na 5000 km trosio litru Mobila 10w40. Pa kazem ja covjeku ajmo probati, pa da vidimo kaj ce potrositi. Na 12 000 km otisla jedna litra. Tak da sam zadovoljan sa tim uljem.

Breathe
Autoplin senior
Postovi: 101
Pridružen/a: 02 pro 2009 13:23
Automobil koji vozite: Mercedes W124 300 CE+LPG, Nissan Terrano 270 tdi

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la Breathe » 02 srp 2010 08:19

Kakav motor? Tko ti je rekao da zbog razrade mora gutati pola litre ulja na 1000 km?

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la Wesper » 02 srp 2010 14:55

Jedna od metoda ocjene kvalitete nekog ulja ljudima je usporedba koliko kojeg fali nakon nekog vremena na "štangici".
U principu ukoliko je nivo ulja od zamjene do zamjene između min i max (recimo od 1/3 skale pa prema max oznaci), sve je u redu.
No, za one koji možda ne znaju pravu pozadinu toga, evo par riječi što se dešava.

Uz pretpostavku da je motor ispravan i ne gubi i ne spaljuje ulje (kroz brtve na ventilima, na bloku motora, kroz oslabljene uljne karike i sl.), glavni razlo normalne potrošnje ulja koji ima veze s uljem je isparavanje ulja.
Što je baza ulja kvalitetnija, to je isparavanje manje jer kvalitetnija baza znači i da je ulje homogenije strukture. Tako da najmanje isparavaju full sintetička ulja, pa kvalitetna HC ulja visokog indexa viskoznosti (preko 160 pa čak do 190).
Ako je baza manje homogena onda dolazi do isparavanja rjeđih dijelova. Zato se razina klasičnih mineralnih i lošiji polusintetičkih ulja više spuste na štangici od zamjene do zamjene.
Druga ne baš dobra nuspojava toga isparavanja je da ono što ostane je "gušće" (viskoznije) nego kada je ulje bilo novo. To pogoršava kvalitetu podmazivanja.
Nije to drastično jer su obično i propisani intervali zamjene takvih ulja kraći od ulja s boljom bazom.
I obično takva ulja zadovoljavaju MB 229.1 (znači zadovoljavaju za standardni interval zamjene) dok ona bolja nose oznaku MB 229.3.(zadovoljavaju produljeni interval zamjene).

I na kraju opet se vraćamo na početak cijele ove uljne priče. A taj je kako u motoru voziti što bolje ulje a ne plaćati to nepotrebno previše.

Konkretno što se ROWE 10W40 ulja tiče, ja bih za 30 kn po litri vozio rađe "pennsol hightech 5W-40" iliti "lidl" ulje (a naročito za 50 kn ako je poskupilo). Jer za spomenuto ROWE ulje vrijedi što gore piše vezano uz MB specifikacije.

A razlog je u "proizvođaču" tog ulja. Firma ROWE nije rafinerija nego punionica koja "blendira" ulja iz baza koje kupuje i u koje dodaje pakete aditiva (ili za bolja "svoja" ulja puni već gotovo ulje koje kupi kod nekog).
Ne znači da su to loša ulja jer i poznatiji proizvođači neka jeftinija ulja "slažu" od kupljene baze u koju dodaju gotove pakete aditiva (npr Castrol ima takvih ulja).
Međutim, njihova cijena jest niža od fino "tuniranih" ulja ali je previsoka za ono što nude jer za manje novaca ima boljih ulja.

I jedan detalj: ROWE svoja ulja plasira na tržišta južne i istočne Europe, Južne Aftrike i još nekih "egzotičnijih" krajeva svijeta. Jest da je iz Njemačke i da je malo vjerojatno da lažiraju naljepnice pišući specifikacije koje ulja ne zadovoljavaju ali na ovom forumu je prezentirano boljih i sigurnijih odabira što se ulja tiče.

dmmondeo
Autoplin veteran
Postovi: 226
Pridružen/a: 06 sij 2009 00:34
Automobil koji vozite: Hyundai Elantra
Marka i vrsta plinske instalacije: STAG 300,direkcija. Tomasseto isparivac, Valtek dizne.

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la dmmondeo » 02 srp 2010 22:29

Dobro, dobro. Svaka cast svemu, ali ja vec godinama vozim na Rowe, zadovoljava moje potrebe, tak da cu i ostati na tome. Stavljam to i u druge aute, nitko mi se nije vratio da mu je potrosilo ulje, a to mi je dosta bitno da mi musterija ne dode i kaze da kaj sam mu to stavio u motor. Probao sam staviti 5w40 u svog Hyundaija, ali mi motor lupka. Valjda je takve konstrukcije da mu je to prerijetko.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la Mike20 » 03 srp 2010 11:12

Ja sam u oba Fiata stavio sad Liquy Moly 5w40 Synthoil i moram priznati da malo motor bolje radi, posebno hladan.

Avatar
BORKO
Ravnatelj odbora za prijem članova
Postovi: 1595
Pridružen/a: 22 tra 2007 02:16
Automobil koji vozite: Mercedes W124 200 TE
1993. ?? 305 000 km ??
(pukla sajla :) )
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovatto LCS, od 13.06.2006
na plin prešao više od 110 000 km
(pukla sajla :) )
Lokacija: štopldorf, fertalj
Kontakt:

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la BORKO » 03 srp 2010 12:53

ŽIVIO Lidl i "njegovo" W5 ulje.... :drinks: :drinks: :mrgreen:
tko pjeva, zlo ne misli

neo091
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 14 ruj 2010 23:00
Automobil koji vozite: Mercedes Benz CLK 200
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC

Re: (Ne)kvaliteta ulja – praktična iskustva

PostPostao/la neo091 » 15 ruj 2010 00:19

Pošto sam novi na ovom forumu kao i novi vlasnik mercedesa CLK kojeg sam nedavno kupio molio bih vas da mi date odgovor po pitanju ulja za motor..
Naime clk 200 koji imam (bez kompresora) je taman pred servisom koji namjeravam napraviti prije zime,auto ima ugrađen plin marke BRC i zasad sam zadovoljan sa svime.
Zanima me koje bi ulje bilo najbolje da stavim u auto,svakako sam mislio staviti ulje od Liqui Moly-a pošto sam i prije imao dobrih iskustava sa tim brandom.
Mislio sam staviti ulje gradacije 5w30 ili možda 0w30(ako nađem jeftinije)
ali opet se bojim stavljati pre rijetko ulje koje mu možda neće odgovarati,ali opet rijetko ulje pogotovo preko zime počne bolje podmazivati motor,stoga ne znam šta da radim..ali opet auto je prešao 215.000 km i možda je već potrošen malo,premda ne dimi iz auspuha kad se vozi na benzin...
inače vozim normalno,stisnem ga svaki dan ali ne nešto pretjerano do nekih 4000 o/min,imam otvorene vožnje nekih 30 kilometara do posla što svakako godi autu,vozim ga i po gradu često..
eto to bi bilo moje pitanje,molim vas ako vam se da da mi odgovorite
pozdrav Neo :)


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 4 gosta.