Novo ulje za recesijske dane

Da li proizvodači samo "love u mutnom" ili....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,Wesper,virion,Moderatori

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Wesper » 17 lis 2009 16:37

Iako već duže vrijeme od mene glase nije bilo, s vremena na vrijeme bacio sam pogled na forum. I lijepo je vidjeti da se ista pitanja ne ponavljaju u nedogled. A što se moje uljne teme tiče, neki moji forumski kolege sasvim dobro pojasne poneko dodatno pitanje vezano uz to.

No, ipak sam odlučio u ovo doba krize i sveopće štednje, ali i istovremenog rasta cijena, podijeliti s vama informaciju koja bi mogla razveseliti mnoge plinaše ali i sve ostale. A info je iz uljne tematike za koju sam se na neki način „specijalizirao“ pa o njoj rado pišem.

Dakle radi se o novitetu koji sam našao (i proučio) na našem tržištu iz porodice motornih ulja i koji je novi i apsolutni best buy (nakon LM HC-7).
Ulje je gradacije 5 W–40, a što se specifikacija tiče, one izgledaju ovako:

API SM/CF
ACEA A3/B4
MB 229.3
VW 502.00/505.00
BMW Longlife-98
Opel GM_LL-B-025
Porsche

Uz to indeks viskoznosti (VI) tog ulja je visokih 174. Znači vrlo stabilno ulje što se promjene „gustoće“ tiče u normalnom radu. A ulje je Made in Germany ! .

A sad ono najbolje: to košta samo 29.99 kn po liti (osim po litru većeg pakovanja ni nema kod nas)

Da odmah spriječim moguću paljbu skeptika u smislu koliko novaca toliko muzike (u prijevodu opet neko jeftino smeće) ovako niska cijena ima svoje opravdanje:

Način proizvodnje

Radi se o ne-tradicionalnom izvoru proizvodnje ulja. Ulje se proizvodi iz prikupljenog rabljenog ulja i samim time je jeftinije jer se ne plaća sirova nafta na slobodnom tržištu.
S obzirom da se polazi od sirovine koja je već bila ulje (ali je „zaprljano“), proces prerade je jeftiniji (iz ulja s izdvaja benzin, voda, sumpor, teški metali i sve ono što ulje pokupi dok se vrti kroz motor). Prerada se radi u jednoj njemačkoj rafineriji koja se time bavi već 50 godina. A kako je u svijetu porast količina rabljenog ulja (sada je negdje oko 40 miliona tona godišnje), sirovine je sve više a zbog strogih ekoloških zakona, svi su sretni da se riješe starog ulja. I samim time cijena pada.

Komercijalni aranžman

Ulje se kod nas prodaje kao robna marka i s time je dodatno jeftinije nego da se kupuje na slobodnom tržištu.

Inače paleta ulja spomenutog proizvođača je široka: od 100% sintetike (0W-30, VI iznimno visokih 184 !), ulja za motore s filtrom čađi (ako se sjećate ta nose oznake MB 229.31, BMW LL-04; VW 505.01), ulja s HTHS < od 3,5 mPa, ulja u uobičajenih gradacija 5W-30 i 40 pa do klasičnih ulja u gradacijama 10W i 15W- 40 te 20W-50.
A rade i ulja ma motocikle, brodske motore, mjenjače, teretna vozila, radne strojeve, alatne strojeve itd.

Naizgled loša stvar je što od svega toga kod nas ima za kupiti samo ono gore spomenuto ulje.

Ali to je i više nego dovoljno. Jer ima baš sve karakteristike koje smo svojevremeno proglasili kao bitne. A to je: donja zimska gradacija je niska (5W), gornja (na radnoj temperaturi motora) najuobičajenija 40. A zadovoljava mercedesov MB 229.3 („jače“ od toga je MB 229.5 kao HD Longtime ulje).

Inače ovakvu specifikaciju imaju mnoga brendirana ulja kao Castrol, ELF, Mobil itd. a koštaju 3-4 puta skuplje.

Sad može neko reći: Evo odrekao se ulja namijenjenih baš za plinaše. :said:
Nisam.
Jer ulja namijenjena za plinaše svoja plinska svojstva mogu pokazati tek u jačim režimima vožnje npr. autoceste pri 160 pa na više km/h gdje im pojačana otpornost na okisdaciju i stvaranje taloga dolazi do punog izražaja. I tko se tako vozi, neka i dalje rabi LM HC-7 ili čak LM TT 4100.
Ali velika većina se vozi svaki dan na posao a mnogi i tako da se auto jedva i zagrije. I sigurno jedva da i dosegnu 4.000 okretaja motora a kamoli da voze preko toga pa još i satima.
A uz takvu vožnju, i najbolje ulje će biti razumno promijeniti nakon zime bez obzira koliko km je napravilo (ili nakon max 10.000 km takve i stan-kreni vožnje).
Ali nije isti osjećaj da li se pri tome iskešira 120kn ili puno više od toga. :lol:

I na kraju. Za sve one koji ulja kupuju po cijeni: nemojte plaćati mineralno „smeće“ 15W za cca 35 kn ili 10W za 40-50 kn kada gore navedenom nisu ni do gležnja.
I ne nasjedajte na priče da je 5W „prerijetko“ ulje za vaš auto. Tko vam to kaže, zaista nema pojma o uljima pa makar bio i šef nekog uglednog servisa.

Eto, prije nego ću jasno trebati odgovoriti na pitanje: dobro a gdje toga ima, puštam malo da se informacija „paca“ i da je se „gazi“. :kos:

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 926
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Mike20 » 18 lis 2009 09:44

Ako je to ulje iz Lidla-bježi od toga, niti u kosilicu to ne stavljati
Jeftino ne valja-i točka.
Ja stavljam 5w40 za 100 kuna litra ulja-i ne razmišljam o tome, provjereno ulje već godinama.
Sintetika za niti 30 kuna litra-fala, nebi

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Novo ulje za recesijske dane - 2

PostPostao/la Wesper » 18 lis 2009 10:00

Ha, očekivao sam ovakve reakcije. Nisam rekao da je to full sintetika. Ulje je HC osnove (XHVI -> exstra high viskosity index).

Razloge niske cijene sam pojasnio. S druge strane, zbog svega što sam do sada napisao o uljima i svojevrsnog image-a koji sam stekao, ne bih si baš dozvolio da preporučam jeftina smeća bez da provjerim što je u pozadini.
Više puta sam naglasio koji je moj pristup ovdje. Što bolje za što manju cijenu. A to „što bolje“ znači „dovoljno dobro“. U praksi to će vrijediti za veliku većinu auta. Zato su moje preporuke prvenstveno za "općenarodnu" korist.
A isto tako je bilo rečeno da nitko nikome ne brani da u auto ulije neku high full sintetiku za npr 150 kn/l i mijenja ga na 7-10.000 km (npr. kao Mobil 1 ESP formula namijenjeno i za aute s filtrom čađi).
Meni je samo krivo na neki način da ljudi u želji da prođu jeftinije kupuju deplasirana mineralna ulja „grubih“ gradacija (15 W ili 10W) a za iste novce mogu kupiti osjetno bolje. A to ne rade što iz navike što iz skeptičnosti (zbog neznanja).

No, da ne gubimo previše vremena u diskusijama tipa valja-ne valja, evo još pokoja dodatna informacija.
Ulje se prodaje pod 2 različita naziva. Jedan je za recimo „profi“ tržišta i trade mark mu je „pennasol“. Pod tim znakom naziv ulja je „Super Pace“. Drugi trade mark je za široku maloprodajnu mrežu: „Motor Gold“ a naziv ulja „Supertec“. No, radi se praktički o istom ulju. Jasno, paleta ulja pod obje marke nije ograničena samo na ovo ulje nego je vrlo široka.
Slično kao što je slučaj s Liqui Moly i Meguin uljima.

Čak su i kantice jednakog oblika jedino je razlika u boji. S time da ova „maloprodajna“ linija izgleda privlačnije (bar meni). Kantica je svijetle šampanj boje. Slično kao Valvoline SynPower kantica. Kantice „profi“ linije su plavkasto sive boje. Naravno, razlikuje se i izgled naljepnica.
Cijene ovih ulja i pod originalnm markama su niže od drugih brandiranih ulja iste klase (baze i specifikacija). Ralog je, kao što rekoh u cijeni ulazne sirovine i jeftinijem procesu dobivanja konačnog proizvoda.

Kod nas ulje ima drugi naziv jer se radi o robnoj marci. A i naljepnica je skroz drugačija. Kantica je šampanj boje (jer je to „maloprodajna“ linija tog ulja).

I na kraju još šlag na tortu:
Ovo ulje (pod obadva naziva) nalazi se na službenoj listi preporučenih ulja od strane mercedesa (229.3 Mehrbereichsmotorenöle (Spezifikation 229.3); najnovija revizija od 08.10.2009.).

Kada si već spomenuo, točno je da se radi o Lidl-ovoj robnoj marci W5 .
Ne znam koliko muški dio populacije zna ali "dm" je pun žena koje kupuju njihove robne barke (s oznakom dm). Jer se radi o vrlo kvalitetnim proizvodima ali, zbog tržišnog modela plasmana roba preko robnih marki, cijene su osjetno niže nego da se taj isti proizvod prodaje pod originalnim brandom.

I to je to.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

LPG ulja iz "nove" best buy palete

PostPostao/la Wesper » 18 lis 2009 13:42

A da pokažem da nisam izdajica zagovaranja plinskih ulja za plinificirane aute, evo i jedne LPG poslastice iz ove "nove" palete ulja. I to poslastice baš za sve: i za one koji se voze na plin, voze se šarf i brzo i rade puno km a isto tako i za one koji često auto pale (puno hladnih startova) i voze se uglavnom po gradu što pojačava prljanje motora):

Penasol Hightec 0W-40 ! MB 229.5 (long time - long distance), VW 503.01, RN 710, BMW LL-01, Porsche (osim Cayenne V6); prilagođeno za LPG motore (pojačana otpornost na oksidaciju, pojačana deterdžentnost, pojačan bazni broj) . Točka tečenja niskih -54 st. C, index viskoznosti (VI) 173.
Ima takvo 0W-40 LPG ulje i u liniji Motor Gold koje je nešto „slabijih“ specifikacija (MB 229.1) ali to je idealno baš za grad i česta paljenja tako da nema niti smisla da ima long time/long distance svojstva kad bu se mijenjalo nakon max 10.000 km.
Točka tečenja je -54 st. C a VI nevjerojatnih 184.
Kad već spominjem indeks viskoznosti, možda treba malo pojasniti njegovo značenje. Što je on veći do se ulje manje razrjeđuje-zgušnjava s promjenom temperature (zahvaljujući jasno dobroj formulaciji).
Za usporedbu: mineralna ulja 15W imaju VI 130-135, 10W imaju VI 145-150. Prosječno je V kod standardnih HC ulja oko 165-170. Interesantno je da dosta full sint. ulja imaju VI isto u tom rasponu (jedino što im je točka tečenja od -55 pa na niže – al kome to treba).
Najviši VI koji sam negdje vidio je 190.

Jedini bed je što tih Pennasol/Motro Gold 0W-40 LPG ulja nema kod nas. Ali je od iste "obitalji" ulja kao i spomenuto "W5 Lidl" 5W-40. Jasno, za pretpostaviti je da je i skuplje u redovnoj prodaji od Motor Gold Supertec ulja. No, ne bih rekao baš za puno.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 926
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Mike20 » 18 lis 2009 17:22

U dm su opet dobri proizvodi oni koji imaju veću cijenu-jeftino u DM-u je smeće.
Ulje 5w40 za 29 kuna je smeće.
Baze svih ulja su iste, razlika je u aditivima koje ova jefina ulja nemaju, a upravo ti aditivi ih čine kvalitetnim.
Kupovao sam sve i svašta i uverio sam se u svojoj skromnoj vozačkoj povjesti od 10-12 godina da jeftina ulja ne valjaju.

Evo ti vulgaris test ulja iz Lidla 5w40 c/p:

Evo da se ubacim, ne pitanjem, već jednim testom, koji sam napravio jučer...
Naime, dok sam baljezgario po Lidlu, naletio sam na ono njihovo famozno ulje syntetičko 5w40. kako je litra 29 kuna, već me duže vrijeme kopkalo da kupim jednu litru i da vidim kaj je u toj bočici... Ak ništ drugo, da malo istestiram samo ulje pa da ga turim u kosilicu... Za to bu dobro...

Daklem, ostalo mi doma još malo Mobil Synt 5w40 pa sam njega uzeo za usporedbu.... Kako nisam vičan aparatu i kameri, na žalost, biti će samo texta, pa za one koje zanima taj bućkuriš, evo dakle "testa".

MIRIS:

Po otvaranju ima miris gareži, to jest starog ulja, kao onaj miris starih prljavih mehaničarskih radiona...Naravno, ima dio recikliranog ulja, ali mi miris nije baš obećavajući. Mobil ima onaj "fini" miris novog ulja, i jedva se osjeti, dok je ovo ulje dosta intenzivnije, i ima baš taj miris paljevine.

BOJA:

Boja je žućkasto tamnija, nekoliko nijansi tamnija od Mobila, to mogu sliknuti pa priljepiti... Čisto je, providno, ali tamnije. Jantarne boje.

TEČNOST:

Oba ulja sam ohladio u zamrzivaču u jednokratnim plastičnim čašicama za kavu na -22C, izmjereno umjerenim Testo-termometrom, i potom "odokativnom" metodom provjerio njihovu tečnost. Oba su bila poprilično gusta (poput meda na sobnoj temperaturi) ali ipak je Mobil bio rijeđi i manje viskozan.

Oba sam razlio na staklo i dok je LIDL ostal na hrpici u obliku lokvice, MOBIL se je lagano širio i kroz 20 sekundi ista količina ulja razlila se na dvostuko veću povržinu od LIDLA.

Onda sam zagrijao oba ulja na 95C (nad loncm zaključale vode), svako u svom metalnom lončiću, i provjerio gustoću...

Oba su bila jednako rijetka, otprilike kao punomasno mlijeko. No, nakon umočenog metalnog šerafa u oba, LIDL je kapnul 5 kapi dok je MOBIL samo 1 u isto vrijeme. (20 sekundi).

Umakanjem trakica papira u oba (trakica kuhinjskog ubrusa 1 cm širine, umočena 5 mm u ulje), lidl se popeo u 20 sekundi 15 mm u zrak, a MOBIL samo 10 mm.

Eto, iz ovih vrlo sofisticiranih i opsežnih testova zaključujem da je LIDL ulje izvrsno za kosilice i motokultivatore.

macak
Autoplin senior
Postovi: 186
Pridružen/a: 06 ruj 2008 06:13
Automobil koji vozite: Fiat
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato LCS

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la macak » 18 lis 2009 22:54

Sve je to ok, i vjerojatno ima svoju vrijednost to ulje, ali. Ne mozes tvrditi da viskoznost ulja nema veze, a da nisi nikakvim dokazom potkrijepio tu tvrdnju. Da je tome tako, u svakoj knjizici odrzavanja vozila bi pisalo - viskoznost ulja - svejedno. Ali opet ne pise. Labirintno brtvljenje, tolerancije dosjeda, promjena viskoznosti ovisno o broju? To sve ne znaci nista posebno ili ipak znaci?

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 926
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Mike20 » 19 lis 2009 07:17

Da li npr. oznaka 5w40 ima imalo veze sa viskozitetom-jer, bar meni piše u knjižici auta koje ulje se preporučuje.
Btw, ovo gore nije moj test.
Koliko bi ljudi tu na forumu zamijenilo ulje koje dosad koristi za ovo 5w40 od 30kn/litri iz Lidla?
Ja bi-da vozim jugića

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la I wonder » 19 lis 2009 08:56

Mike20 je napisao/la:Ulje 5w40 za 29 kuna je smeće.
Baze svih ulja su iste, razlika je u aditivima koje ova jefina ulja nemaju, a upravo ti aditivi ih čine kvalitetnim.
Kupovao sam sve i svašta i uverio sam se u svojoj skromnoj vozačkoj povjesti od 10-12 godina da jeftina ulja ne valjaju.

jedna dobra vijest, jedna loša.

dobra vijest - "sintetičko" ulje od 29 kn/litra je i za mene smeće.
loša vijest - priča o aditivima ne odgovara istini.

prava sintetika (PAO ulje) je samo po sebi viskozno, bez dodataka aditiva. tri ili četiri bazna ulja koja se smiješaju, bez ikakvih aditiva, mogu imati index viskoziteta preko 170 i zadovoljavaju gradaciju 5W40.
HC ulje to može samo uz obilnu pomoć aditiva.

a ditivi hlape s vremenom (promjena ulja na x kilometraži ili jedna godina), aditivi izgaraju na povišenim temperaturama i aditivi stvaraju talog pri tome. velika količina aditiva NIJE poželjna u motima, pogotovo u jako opterećenim motorima.

kad bi uspoređival, PAO ulje je čista, hladna, bistra izvorska voda, bakteriološki ispravna.
HC je čaša save, filtrirana i tretirana tabletama za pitkost.
obje su pitke, ali koju bi rađe pio?

usput, testiranje ulja je prijepis sa foruma od mog prijatelja gorana i garantiram njegovu istinitost.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 926
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Mike20 » 19 lis 2009 11:15

Ok, Wonder ti si to puno kvalitetnije objasnio.
Uglavnom, nebilo mi teško i ja uzeo tog ulja da ga vidim i stvarno smrdi po starom ulju i ima tamnu boju od ulja iste gradacije tj. specifikacije-ko ulje u mom autu nakon 10 000 prijeđenih kilometara.
Al da je to LIDL 5w40 ulje možda bolje od nekog mineralnog 15w40-to bi moglo biti, posebno s obzirom na cijenu

A tvome frendu svaka čast kaj si je dao truda poigrati se s tim.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Wesper » 19 lis 2009 13:37

macak je napisao/la:Sve je to ok, i vjerojatno ima svoju vrijednost to ulje, ali. Ne mozes tvrditi da viskoznost ulja nema veze, a da nisi nikakvim dokazom potkrijepio tu tvrdnju. Da je tome tako, u svakoj knjizici odrzavanja vozila bi pisalo - viskoznost ulja - svejedno. Ali opet ne pise. Labirintno brtvljenje, tolerancije dosjeda, promjena viskoznosti ovisno o broju? To sve ne znaci nista posebno ili ipak znaci?

Dobro je da je opet živnula ova tema. Ajmo redom (počevši od lakšeg..)
macak, nije mi baš najjasnije što si htio reći po pitanju viskoziteta ulja jer nigdje nisam tvrdio da viskozitet ulja nema veze. Čak suprotno, i te kako sam upućivao na važnost poštivanja SAE gradacija koje definiraju viskozitet ulja pri testnim temperaturama:na niskoj temperaturi (W) i na radnoj temperaturi ulja, odnosno 100 st. C. Također sam u više navrata naglasio značenje W viskoziteta.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la Wesper » 19 lis 2009 13:39

Mike20 je napisao/la:Da li npr. oznaka 5w40 ima imalo veze sa viskozitetom-jer, bar meni piše u knjižici auta koje ulje se preporučuje.
Btw, ovo gore nije moj test.
Koliko bi ljudi tu na forumu zamijenilo ulje koje dosad koristi za ovo 5w40 od 30kn/litri iz Lidla?
Ja bi-da vozim jugića

Mike, pročitavši tvoj post, baš sam se bio ugodno iznenadio da si htio uložiti truda u opisano ispitivanje. No to što nije tvoj izvorni „uradak“, trud je hvale vrijedan.
Nemam nimalo razloga sumnjati u istinitost prezentiranih rezultata.

Bilo bi interesantno vidjeti koji bi rezultati ovakvog ispitivanja bili s nekim drugim uljima koja se češće koriste. Naročito što se tiče usporedbi tečljivosti i kapilarnosti ispitivanih ulja.

Što se ispitivanja ulja tiče, testovi su vrlo široki. Ispituju se (i uspoređuju s referentnim vrijednostima) kemijska svojstva ulja i provode se motorni testovi gdje se ustanovljava učinak ulja na motor u različitim režimima rada i opterećenja (npr. trošenje, pjenjenje, trajnost ulja a da još uvijek zadovoljava zahtjeve testova itd.).
Što i kako se ispituje propisano je kroz standarde europskog udruženja proizvođača auta, ACEA. I tu su propisani minimalni zahtjevi koja svako ulje mora zadovoljiti da bi dobio pravo pisanja na kantici oznaka po ACEA (ona slova A i B i brojevi od 1-4 uz njih).

Dodatno k tome, neki proizvođači podvrgavaju ulja dodatnim testovima a ako neko ulje i te testove zadovolji (to su tzv. OEM specifikacije), onda se takvo ulje uvrsti na listu njihovih preporučenih ulja. To se odnosi na Mercedes, BMW, VW i druge.

Nepobitna istina je slijedeća: Ulje koje ne prođe predviđene testove bilo po kojem parametru, ne može nositi oznaku specifikacije koja to potvrđuje.

I takvih ulja ima. Npr, LM MoS2 ulje ima ACEA oznake A3-04/B4-04, ali nema oznaku niti jednu OEM oznaku (MB, BMW …). To jasno ne znači da je ulje loše. Naprotiv. Međutim,npr. mercedes ga ne preporuča (čitaj ne dozvoljava). I da dođe do havarije motora na nekom mercedesu a to ulje bude u karteru, ne vrijedi garancija.

Prema tome ako na nekom ulju piše npr. MB 229.1 (ili 3 ili 5), onda je sigurno da je prošlo sve testove koje ima mercedes (i naravno sve po ACEA). A uz takvu specifikaciju je vezan i interval izmjene unutar kojeg ulje zadržava svojstva koja je imalo na početku.

A kako je proizvođač ulja to postigao, to je njegova stvar (ovakvom ili onakvom formulacijom)

Zaključio bih slijedeće:

S obzirom da je testiranje ulja prilično složena priča, ocjena kvalitete ulja po nekakvim kućnim ispitivanjima svakako nije mjerodavna. Znam da su nekada mehaničari znali protrljati ulje skinuta sa štangice među prstima i reći „još je dobro, dovoljno je masno“ !?? Stvarno je metoda.
Jedini način da se ustanovi da li neko rabljeno ulje zadovoljava ili ne specifikacije koje je imalo dok je bilo svježe, jest da se ponove sva ispitivanja kao na početku. Kako je to skupo, naravno da se to ne radi jer se jednom napravilo. Iz ispitivanja rabljenog ulja proizašli su preporučeni intervali zamjene. I obično su određeni po stanju ulja koje je radilo u lošim režimima vožnje (npr. grad).
I to je kompromis između kvalitete ulja koja je još u njemu između troškova održavanja a također i zbog ekoloških razloga (troškova zbrinjavanja i sl.).
Današnji intervali zamjene kod nekih auta su 20. ili 30.000 km i čak do 2 godine. Međutim, to vrijedi ako se auto vozi u puno boljim režimima nego što je grad. A to je autoput pri određenoj brzini, ceste bez prašine itd.. (ima tu još dosta parametara). Međutim, sve je to nadzirano od strane ECU motora koji iz podataka koliko je auto i kako proveo u nekom režimu vožnje, signalizira kada treba mijenjati ulje. Pa tako vožnja pretežno po gradu će taj signal upaliti puno ranije nego što sam naveo.

I opet ponavljam, svatko može ulje mijenjati puno prije od intervala koje je naveo proizvođač auta. I svakako da time čini dobro svom motoru. No taj dobitak je prilično malen u odnosu na troškove koje si stvara. Ali jasno, svatko je gospodar svoga novčanika.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

HC vs PAO - 3

PostPostao/la Wesper » 19 lis 2009 13:44

wonder, detaljnu diskusiju po temi HC vs PAO ulja, smo vodili ovdje: viewtopic.php?f=5&t=519&st=0&sk=t&sd=a&start=30 i ne vidim smisla da ponavljamo.
Reći ću samo ovo: Ne sporim ja da su PAO ulja superiornija od ulja HC baze. I tu se nema što dokazivati. I lakše je proizvesti ful sint ulje od ulja HC baze a da oba zadovoljavaju tražene specifikacije, u pravilu po OEM zahtjevima. I zato zahtjeve nekih proizvođača mogu zadovoljiti samo ful sint ulja (npr. hondino 0W-20). Međutim to ima svoju cijenu.

A tamo gdje i HC ulje zadovoljava, ne razumijem zašto je bitno kako je proizvođač to postigao i s kojim aditivima ?
Izjave da aditivi stvaraju talog su i točne. Neki aditivi stvarno imaju tendenciju stvaranja taloga ali zato se ulja stavljaju noviji aditivi koji to ne rade (ili malo) a i drugi koji taj talog sprečavaju. Npr. primjer je ZDDP – cink dithiophosphate koji je dugi niz godina bio osnovni sastojak svakog ulja jer izvrsno štiti od trošenja i korozije. Zato je na starijim motorima bilo dosta taloga. No, kako novi motori razvijaju više temperature, taj se aditiv ili malo ili nimalo više ne koristi. Kemija napreduje jako, pa tako stava i puno novih aditiva.
Budi siguran da nova nisko pepelna ulja ne stvaraju talog jer nemaju aditive koji to stvaraju. Zato stare formulacije ne mogu danas zadovoljiti al baš nikao.

Tvoja usporedba s izvorskom vodom.
Po svemu što si napisao ajmo zaključiti ovo:
Ljudi nemojte u aute stavljati ništa osim Mobil 1 0W-40 (i sve variante tog ulja; npr ESP formula i sl.). Sve ostalo što je HC baze je osjetno lošije a u mnogim slučajevima pravo smeće.


Gle, ja se s tobom u potpunosti slažem što si napisao u prilog PAO uljima i djelomično za HC ulja (gdje je to djelomično, može se vidjeti iz naših diskusija).
Pa naravno da bi svatko radije koristio ful. sintetiku i ništa drugo. Ali to ima svoju cijenu koju mnogi ili ne mogu ili ne žele platiti.
A ono što ja želim pokazati je da to što ljudi ne koriste ful. sintetiku uopće nema utjecaja na njihove aute u smislu da se motori zbog toga puno jače troše i da će se raspasti prije vremena.

Želja mi je navesti ljude da se odmaknu i od starih klasičnih mineralnih ulja gradacija 15W (pa i 10W u slučaju česte pali-gasi vožnje) kada za nešto više novca (ili čak jednako) mogu imati puno bolje.
Ne znam koliko ti je poznato, još uvijek je u svijetu potrošnja klasičnih mineralnih ulja u velikoj prevlasti (nekih 80%). No kao novi auti traže bolja ulja, s vremenom se smanjuje količina takvih ulja a povećava HC i PAO ulja jer se i ful sintetika može naći po nižim cijenama nego prije.

Wesper
Auto expert
Postovi: 146
Pridružen/a: 27 vel 2007 23:46
Automobil koji vozite: Toyota Corolla 1.6 vvti
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Seguent 24 s FL
Lokacija: U srcu Hrvatske...

Novo ulje za recesijske dane - Cijena <=> Kvaliteta

PostPostao/la Wesper » 19 lis 2009 14:01

Vratimo se na ovo „Lidl„ ulje koje je proglašeno smećem jer košta 30 kn.

Evo za informaciju cijena nekih ulja po kojima se mogu nabaviti izvan HR (maloprodajna cijena po litri):

Castrol EDGE Turbo Diesel 0W-30: 7,75€
Castrol SLX Professional Longtec 0W-30: 8,5€
Mobil SHC Formuka (long Life 2) 0W-30: 8,75€
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30: 9,5€
Shell Helix Ultra X 0W-30 LongLife 2 (za VW): 8,2€

Aral Super Tronic 0W-40: 6,5 e
Mobil 1 New Life 0W-40: 7,5 €
Shell Helix Ultra 0W-40: 7,75 €
Sva ova su ful.sint.

BP Visco 5000 5W-40 (HC): 6,5 €
Castrol TXT 505.01 5W-40 (HC ulje) : 7,0 €
Meguin megol (ekvivalent Liqui Moly-u) 5W-40 ful.sint: 5,5 €

I na kraju reciklirano:
Pennasol Super Pace 5W-40: 3.6€.
Pennasol Super Pace PD (Pumpa diza): 5W-40: 4,0€.
Ako je promaklo što sam prije bio napisao: ovo reciklirano ulje je na službenoj listi Mercedesa kao dozvoljeno ! Ne znam kako je takvo „smeće „ od jedva 26 kn /litri dobro za mercedesove motore.
Ako ne vjerujete, pogledajte sami ovdje: http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show
Reciklirani Motor Gold mid SAPS 5W-30 i 40 (od istog proizvođača) je ovdje: http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=

Gledajući po cijenama, sve samo smeće ako se usporedi s cijenama u HR. Među uljima gradacije 40 koja je najčešća, najskuplja su ful.sintetika i koštaju između 48-57 kn.
Nisam baš siguran koliko je sada, ali zadnja cijena od INA Delta Sint 10W-40 bila je oko 50 kn. A ja sam ga prije kupovao po prosječnih 36 kn u pakovanju od 1 l. Ne bih rekao da mu je i kvaliteta porasla koliko i cijena. Kvaliteta je ostala ista (ili čak i manja zbog kojekakvih štednji s aditivima).

Bilo bi interesantno da netko napiše prosječne cijene gore navedenih ulja kakve su kod nas (za ona kojih ima).

Za cijenu od cca 50 Kn litra, prijatelju moj, nema nikakvih dilema da bi mnogi kupovali samo ful. sintetiku a koju kod nas ne kupuju zbog isključivo zbog cijene.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la I wonder » 19 lis 2009 14:14

pa upravo tu i jest poanta.
ne želim davati niti 30 kn za litru takvog ulja (ustvari mineralno, reciklirano, pročišćeno, nabijeno aditivima), kad znam da se puno bolje PAO ulje može dobiti za malo više novaca. ne kod nas, ali blizu.

možda tebi izgleda kao inat ili hir, ali nije tako.
sve što ovdje piše o uljima je meni jako ozbiljno.

goranov test - a kako drugačije se određuje viskozitet ulja nego tečenje pri određenoj temperaturi? svejedno dali na stroju ili doma u frižideru, viskozitet je isti i mjeri se na sličan način. ako je jedno ulje pašteta a drugo ipak teče, onda nisu ista, bez obzira na natpise na kantici.

kad trkaći strojevi budu počeli koristiti HC ulje, onda ću povjerovati u njihov kvalitet. a HC se izričito NE koristi, jer u opterećenim motorima ulje nebi trajalo niti pola trke pa bi svi bitni dijelovi motora bili izloženi povećanom habanju.
a nebi trajalo zato jer bi aditivi jednostavno nestali, zbog temperature i pritiska.
na kraju takve trke, HC ulje koje je bilo super kvalitetni 5W40, postaje nekvalitetno smeće gradacije 15W20, jer u njemu više nema aditiva koji su mu davali visoki index viskiziteta.
kod svakodnevnih auta nije tako strašno, ali sam poprilično uvjeren da taj 5W40 nakon godine dana u gradskoj vožnji nije bolji od 10W30, ako i toliko.

macak
Autoplin senior
Postovi: 186
Pridružen/a: 06 ruj 2008 06:13
Automobil koji vozite: Fiat
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato LCS

Re: Novo ulje za recesijske dane

PostPostao/la macak » 19 lis 2009 14:26

Wesper je napisao/la:Dobro je da je opet živnula ova tema. Ajmo redom (počevši od lakšeg..)
macak, nije mi baš najjasnije što si htio reći po pitanju viskoziteta ulja jer nigdje nisam tvrdio da viskozitet ulja nema veze. Čak suprotno, i te kako sam upućivao na važnost poštivanja SAE gradacija koje definiraju viskozitet ulja pri testnim temperaturama:na niskoj temperaturi (W) i na radnoj temperaturi ulja, odnosno 100 st. C. Također sam u više navrata naglasio značenje W viskoziteta.


Wesper je napisao/la:I ne nasjedajte na priče da je 5W „prerijetko“ ulje za vaš auto. Tko vam to kaže, zaista nema pojma o uljima pa makar bio i šef nekog uglednog servisa.


Stvarno ne razumijem sto si htio reci ovdje onda?


Natrag na “Koje motorno ulje koristiti za "plinaše"”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.