Ugradnja plina, uradi-sam

ugradnja plina, vrste plinskih uređaja, atestiranje, pravila za vožnju na plin, aditivi....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,Moderatori

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 14 sij 2018 20:57

Da li postoji racva 16/10/10?

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 14 sij 2018 21:02

Ne znam da li ventil od plina ima filter, ima tu negdje njegova slika, ima neki veći šaraf ispod elektornike, ako ima sigurno je u lošem stanju, što se tiče isparivača on je nov. a što se tiče smješe, pokušavao sam svašta, imaju dva šarafića na isparivaču, mesingani diriguje koliko će plina pustiti, a ovaj drugi nisam siguran, u glavnom sam skontao da mi najbolje radi kad odvrnem mesingani šaraf onako solidno, a onaj na crijevu ne odvrćem puno i vjerovatno se tada postiže bolji pritisak, to je neko moje laičko mišljenje, opet vi bolje znate.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 15 sij 2018 13:48

...plinski elektroventil koji se ugrađuje neposredno prije isparivača ima u sebi filter tekuće faze (uložak koji se mjenja). Vjerojatno uz trenutne "mehaničke postavke" trebaš odviti ventil na crijevu između isparivača i mješača - on regulira "jačinu" smjese u vožnji. Vožnja sa presiromašnom smjesom opasna je iz dva razloga, prvi je mogućnost "detonacije", a drugi je "spaljivanje" motora (čitaj ventila) sa siromašnom smjesom. Bolje/jeftinije je da auto troši litru više, nego da skidaš glavu motora za par tisuća km.

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 29 sij 2018 17:46

Kuda sve može da se "uvede" plin i koji su efekti tih načina?
Zašto bi neko bušio karburator ili kupovao mikser ako može da probuši crevo od filtera vazduha?
Ne znam koliko sam jasan sa pitanjem, ali bih voleo stručan odgovor
Hvala

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 29 sij 2018 19:44

,,,(meni) tvoje pitanje 101% jasno. :mrgreen:

...vratimo se na osnovni princip rada isparivača, tj. vage II- stupnja, tj. "ventila" unutar samog isparivača koji regulira količinu plina koja ulazi u motor. Vaga II-stupnja je vezana na veliku membranu u isparivaču. Ta velika membrana "važe" razliku tlakova između atmosferskog tlaka i tlaka u točci gdje se plin "ubacuje" u motor. Da bi se ostvarila potrebna razlika tlakova za normalan rad plinskog sustava mora se realizirati venturijeva cijev (fizika), tj. redukcija promjera koja pri gibanju fluida (tekućina ili plin) rezultira povećanjem brzine strujanja i pada tlaka. Takvo "suženje" ima svaki rasplinjač i tehnički se taj dio naziva difuzor.

Nekada megapopularni tuning rasplinjač Weber 40 DCOE ima promjer grla 40, a difuzori (suženja) idu do maksimalnih 32 mm (ili manje). Plinski "stručnjaci" koji samo u zračni filter "utaknu" neko crijevo...... moraju na sam ulaz zraka u zračni filter nagurati neku spužvu, krpu .... ili ljepljivom trakom zatvoriti pola usisa..... da bi postigli stabilan rad. Istina takva "rješenja" nisu skupa, ali ni dobra....... u konačnici uspore auto i na plin i na benzin, a podižu potrošnju benzina (efekat ekstremno prljavog zračnog filtera).

Kada se ugrađuje plin na rasplinjač može se bušiti tijelo rasplinjača sa namjenom da se uvod plina pozicionira u centar difuzora (na neki način "kopira" se pozicija sa koje se usisava benzin).... ili se sa gornje strane rasplinjača stavljaju cijevi koje opet moraju dohvatiti centar difuzora (ali u toj priči probleme radi leptir "čoka"). Može se staviti gotov mješač (gdje je proizvođač mješača manje-više "pogodio" sve parametre). Za sam rasplinjač najbolja moguća pozicija mješača je ona za koju se rasplinjač "prepolavlja" i mješač se ugrađuje između gornjeg dijela rasplinjača i leptira gasa. Takav mješač nisam vidio već 15-20 godina (nema više potražnje za njim, a nije toliko "univerzalan" kao mješač koji se stavlja iznad mješača. Takvi mješači išli su (između ostalog) na SOLEX 35EEIT rasplinjače (stari Fordovi V6).

Ponovimo: promjer plinskog mješača mora otprilike odgovarati promjeru difuzora rasplinjača na automobilu, preveliki promjer znači nestabilan rad, sklonost detonacijama, a premali promjer znači pad performansi. Idealna pozicija za uvod plina je tik ispred leptira gasa (nikako iza). Osim samog promjera važna je i "glatkoća" izvedbe u smislu "aerodinamičnosti" samog usisnog trakta, jer svaka "štenga" u usisu rezultira vrtlogom i gušenjem protoka.

Praktički isto (slično) je i kod automobila sa ubrizgavanjem goriva, nebitno radi li se o centralnom ubrizgavanju, MPI ili k-jetronicu. Prije leptira gasa mora biti uvod/mješač sa suženjem. Većinu automobila 1500-2000 ccm pokriva mješač promjera oko 33 mm (ili drugačije oblikovanog otvora, ukupne površine presjeka cca 850 mm2).

Jedini odmak od te priče je BRC-blos: mješač varijailne geometrije (može i na ubrizgavnje i na rasplinjač)......... skup je (nekada cca 100 eura), ali vrijedi svojih para.

Nikakva elektronika ne može "ispraviti" loš mješač, a "majstorima" koji imaju "tutnuto u filter vazduha" poručujem da se čuvanje ovaca dobro plaća. Istine radi takva izvedba "mješača" može rubno funkcionirati na motorima gdje zračni filter i sam rasplinjač veže crijevo (filter ne "stoji" na rasplinjaču).... u biti gušenje protoka u spojnom crijevu "pomaže" nastanku dovoljne razlike tlakova za ostvarivanje funkcije isparivača.

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 29 sij 2018 20:06

A šta je sa automobilima koji imaju LCS a crevo od plina tutnuto u filter vazduha, može li elektronika to ispeglati?

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 11 vel 2018 00:51

Danas završio instalaciju plina u Citroen BX, to je monopoint motor, 1900ccm, Solex Fenix monopoint.
Ugrađen je lambda control BRC Just. Auto je najnormalnije upalio na benzin, odradio autokalibraciju i vozio sam se nekih 2km (zaboravio dokumenta).
Nisam očekivao da će auto ići baš tako dobro, ali ide...
Međutim, došao sam kući, auto ostao ugašen pola sata...i od tada ne mogu ga upalim ni na benzin ni na plin.
Resetovao sam oba računara, međutim dobio sam samo to da veoma nestabilno radi na benzinu i čim mu pustim gas on se ugasi. Ima li neko neku ideju šta bi moglo biti?
Hvala unapred

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 11 vel 2018 00:55

Napominjem da nisam profesionalac, sve sam odradio uz pomoć BRC-ovih šema i iskustava sa ovog foruma.
Ne znam da li ovom sistemu ubrizgavanja treba relej koji bi isključivao benzinski ecu dok auto radi na plin?

fudya
Standardni korisnik
Postovi: 32
Pridružen/a: 21 sij 2016 22:17
Automobil koji vozite: CITROEN BX 1.6 TZS
CITROEN BX 1.9 TZI

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la fudya » 12 vel 2018 22:29

Upalio BX, sutradan ujutru sam video da mi se smakao kabal od bobine do razvodne kape. Kabal vraćen, auto vožen nekih 60km, sve funkcioniše relativno OK.
Ima mušice...hoće da se ugasi kod stiskanja kvačila(verovatno mu treba zaokrenuti usis vazduha) i dešava se da na nekih 3500 obrtaja vrati na benzin. Predpostavljam da je problem u autokalibraciji i da to može da se sredi softverski

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 24 vel 2018 12:03

E da se i ja oglasim, poslije potrošene 3 boce plina, mogu reći da bolje dzip radi na plinu, što se tiče lera(ne gasi se, ne variraju obrtaji), ali imam problem koji ne znam kako riješiti, potrošnja plina mi je skoro ista kao i benzina

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 24 vel 2018 17:09

...pitanje je loše (nejasno) postavljeno.... što znači "ista" potrošnja plina i benzina??

1. troši "isti" broj LITARA benzina i plina na 100 km?
2. troši duplo više plina, pa treba "isto" NOVACA na 100km?

PS. definiraj "skoro"

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 24 vel 2018 18:49

Dođe me isto novaca plina na 100km kao i benzina,tako da ništa nisam dobio sa ugradnjom :-).

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 24 vel 2018 22:11

...znači da moraš "zatvoriti" vijak za podešavanje smjese, u tvojoj "kombinaciji" auto mora ubrzavati 5-7% lošije na LPG - u odnosu na benzin. Opet (u potrazi za "niskom potrošnjom") ne treba pretjerivati jer siromašna smjesa "sprži" ventile. Idealno bi bilo podešavanje smjese u vožnji analizatorom ispušnih plinova. Opet, nije nemoguće da tvoja kombinacija (sklepana od tko zna čega) ima neku nelinearnost u otporima strujanja. Nema druge, treba se igrati...... da je to (uvijek) toliko jednostavno - tada bi svako tko zna rukovati "šrafincigrom" - bio majstor.

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 928
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la Mike20 » 25 vel 2018 12:35

Ček, kabel za pobudu na kablu bobine, "flanđa" sustav plina na rasplinjač? To neide skupa.
Pobuda za što?

puknuti
Autoplin junior
Postovi: 75
Pridružen/a: 27 ruj 2016 06:17
Automobil koji vozite: ford escort 16 clx

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la puknuti » 25 vel 2018 15:01

da otvori plin


Natrag na “Osnove”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.