Ugradnja plina, uradi-sam

ugradnja plina, vrste plinskih uređaja, atestiranje, pravila za vožnju na plin, aditivi....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,Moderatori

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 30 pro 2017 18:17

hgzg je napisao/la:... Na spoju sa spremnikom i elektroventilima MORA biti "namotana" kompenzaciona spirala. Na autima sa rasplinjačem treba u usisnu granu (u "jaki" vakuum iza leptira gasa) uviti priključak za vakuumsko crijevo do isparivača - to mu je "signal" da se motor okreće.

Ovde sam sigurno napravio grešku, možeš li mi malo bolje pojasniti kako ovo da napravim?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 30 pro 2017 19:30

...sam si dao odgovor, nešto što "klikne" je elektroventil koji je izgubio napajanje i zatvara dovod plina (a bez plina motor neće raditi...). Ispada da je problem u nekom spoju ili je prekidač u kvaru.

viewtopic.php?t=3311

...znači bakar koji vodi LPG dolazi do elektroventila ... prije samog spoja namotaš 2-3 kruga (na štil od metle ili neku cijev 25-30 mm)

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 30 pro 2017 20:57

Ma ja se bojim da mi sistem nema pobudu, , kad upalim auto i držim ključ, auto radi, dok pustim ključ gasi se.
Ovo što si mi objašnjavao u vezi vakuuma, to uopšte nisam uradio, ja sam samo namotao žicu oko bobine.
a bakarne cijevi za dovod plina su mi već umotane u spiralu i prije i poslije ventila od pina.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 30 pro 2017 21:35

....stavi 2-3 DOBRE slike isparivača

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 30 pro 2017 23:14


Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 31 pro 2017 02:25

...tvoj isparivač NIJE NAMJENJEN za motore sa rasplinjačem, od istog proizvođača isparivač (za rasplinjač) izgleda ovako: http://www.mimgas.com/en-urunler.asp?id=237 ... a vakuum o kojem pričamo je mesingana cijevčica odmah do plavog vijka za podešavanje (desna strana, iznad vijka)

...istina i sa ovakvim isparivačem (primarno je za motore sa ubrizgavanjem goriva) može raditi i motor sa rasplinjačem, premda nemaš funkciju "plinskog čoka" koji je poželjan kod direktnog pokretanja motora na plin pri niskim temperaturama. Kao što smo utvrdili vjerojatno imaš problem sa naponom na elektroventilu........ probaj (privremeno) direktno spojiti sa akumulatora +12v i vidjeti da li onda motor radi OK.....tada treba drugi (novi) prekidač ili slično....

PS. i "zločesti" komentar za kraj, žice i cijevi su vrlo neuredne (možda i opasne) .... uz takvu "kvalitetu" lako da je problem samo u spojevima

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 31 pro 2017 17:43

Ma nisam ga ni planirao paliti na plin, kažu da to nije zdravo za motor. Probao sam sve i na kraju sam došao do zaključka da mi mikser ne valja, improvizovao sam neki aluminijski mikser (prepravljao). Plin i dalje dolazi do karburatora kad se auto ugasi, ali nešto ga zeza.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 31 pro 2017 18:56

...samo još jedno, dobro odmjerene LPG komponente omogućuju vožnju na plin svih 365 dana godišnje, doslovno uz nula benzina. Motor se može direktno pokrenuti na LPG i na temperaturama nižim od -10 (minus deset), jedino na što se mora paziti u tom slučaju jest da se motor ne zaustavi dok se "malo ne ugrije".... jer bi u suprotnom bilo izuzetno teško ponovo pokrenuti motor.

Ove savjete da je "štetno" kombinaciju LPG+rasplinjaač pokretati direktno na plin....... objesi na rep (brzom) mačku.

...imaš li uopće dobar prekidač...... za rasplinjač on MORA RADITI na slijedeći način....... motor radi na benzin-elektroventili plina zatvoreni, elektroventil benzina otvoren... za prebacivanje na LPG automobil mora biti u vožnji.... prebacivanje sa benzina na plin ima "međupoložaj" u kojem se zatvara elektroventil benzina i tada se čeka da se potroši benzin iz rasplinjača... tek kada automobil počinje "cukati" prebaci se na plin (plin se napuni za 1-2 sekunde) ...... to se sve obavlja u vožnji da se iskoristi inercija. Kada sa plina ideš nazad na benzin, također to radiš u vožnji... prebaciš na "međupoložaj" u kojem su otvoreni plinski i benzinski elektroventili....... kada benzinska pumpa napuni rasplinjač osjeća se pad snage (gušenje od dvostrukog goriva) i tek tada se prekida dovod plina, a uspostavlja rad na benzin.

To je sve vrlo nespretno i isto se izbjegava u svakodnevici.

puknuti
Autoplin junior
Postovi: 75
Pridružen/a: 27 ruj 2016 06:17
Automobil koji vozite: ford escort 16 clx

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la puknuti » 31 pro 2017 21:53

kod mene prekidač ima 3 položaja , u srednjem položaju je benzin i plin isključen

prečekiraj tvoj opis jer bi prema njemu prekidač trebao imati 4 položaja

btw nije tema ali mi je žao kaj se nisam uključio u projektiranju jer je bi umjesto elektroventila za benzin ugradio električnu pumpu , tu bi izbjegao onu rupu kod eventualnog prebacivanja na benzin..

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 01 sij 2018 05:36

...nekada su prekidači bili veći, kružnog oblika (kao za štednjak), okretali se u desno (samo u jednom smjeru), imali 4 položaja (i tipkalo za "čok"). Ovi "današnji" puno su manji, imaju tri položaja, a srednji "među-položaj" bi se trebao električno ponašati kako je opisano jer mu pomaže neka sitna elektronika.

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 01 sij 2018 09:40

Već sam naveo da imam ATIKER prekidač, sa 3 pozicije i šest žica,dobro radi, na poziciji jedan je benzin, 0 prekida, na dvici prekida kao da nema dovoljno plina u karburatoru.

puknuti
Autoplin junior
Postovi: 75
Pridružen/a: 27 ruj 2016 06:17
Automobil koji vozite: ford escort 16 clx

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la puknuti » 01 sij 2018 11:18

hgzg je napisao/la:...nekada su prekidači bili veći, kružnog oblika (kao za štednjak), okretali se u desno (samo u jednom smjeru), imali 4 položaja (i tipkalo za "čok"). Ovi "današnji" puno su manji, imaju tri položaja, a srednji "među-položaj" bi se trebao električno ponašati kako je opisano jer mu pomaže neka sitna elektronika.

u mom mjestu je čovjek imao plin u R4( ranih osamdesetih) , on bi ga kod prvog paljenaj verglao do besvjesti ...u objašnjenju njegovih kolega to je radio zato jer je palio direkt na plin a radi njegove namarnosti jer je bio ljen ili škrt natočii par litara benzina , paliti na benzin i prebaciti dok krene u vožnju.

S obzirom da nisam imao kontakt s plinom do prije godinu dana ta "slika " se držala sve dok me nije uvjerilo kod pregovaranja ugradnje da je "on" jedan auto vozio na plin i da mu je rezervar benzina doslovno istrunuo radi nekorištenja .

JA sad brijem da onaj gore na R4 nije znao za čok ili ga nije ni bilo( nije bio izmišljen) ?..pa se zato patio kod prvog paljenja .

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 01 sij 2018 13:00

hgzg je napisao/la:za prebacivanje na LPG automobil mora biti u vožnji.


Kako misliš mora biti u vožnji, ja sam viđao da ljudi u mjestu pale na plin,kolega mi ima nivu na plin, karburator je i kod njega.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 01 sij 2018 13:15

...pišem jedno, a ti komentiraš drugo .... nije problem pokrenuti motor na plin, ali je (mali) problem prebaciti sa jednog na drugo gorivo dok vozilo stoji. Istina...ne mora biti u vožnji, možeš motor koji radi na benzin "turirati" dok ne potrošiš benzin - pa prebaciti na plin- a prilikom povrata sa plina na benzin "verglati kao konj" dok benzinska pumpa ne napuni rasplinjač ... :mrgreen: ... uvijek je to "elegantnije" napraviti u vožnji...


...LPG se na ex-yu području koristi od druge polovice 70-tih.... u tiskovini SAM svoj majstor ima serija članaka o plinu negdje iz cca 1978. Bonovi za benzin početkom 80-tih sigurno "populariziraju" LPG. Negdje početkom 80-tih postojali su mješači koji su bili "manjeg presjeka" za rad na LPG i "punog presjeka" za rad na benzin za maksimalnu snagu. Tom komandom upravljalo se sajlom ugrađenom u kabini. Nešto plinskih komponenti izrađivao je i "domaći" Eplin Konjic i njihovi uređaji smatraju se lošim. Pogled iz 2018 na te uređaje (pričamo o komponentama za rasplinjače) daje naslutiti kako tek 90-te donose kvalitetna rješenja.

Kako motor sa rasplinjačem "pali na plin" pri minusima (osobno isprobao na -17.... dovoljne 2-3 sekunde verglanja) zavisi od više faktora: kompresije motora (ne mislim sa istrošenost motora i kompresiju u barima već na teoretski omjer kompresije ... nešto poput 9,3:1), podešenosti i stanja motora (LPG voli malo ranije paljenje), ali i načina uvoda plina...... za rasplinjač sigurno je "vrh" mješač koji se "umeće" između kućišta rasplinjača i leptira gasa (na rasplinjačima koji se mogu tako rastaviti).... maksimalna usisna snaga uz minimalnu redukciju presjeka + funkcionalni leptiri "čoka" na samom rasplinjaču (uvod je ispod leptira čoka i aktivacija čoka pojačava podtlak/usis). Ono što nazivamo "plinski čok" je elektromagnetska aktivacija membrane isparivača (ili slično) kako bi se u motor uputila dodatna količina plina i tako omogućili "hladno-paljenje" i umanjili mogućnost nastanka detonacije.

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 01 sij 2018 14:48

E ovako, prekontrolisao sam sve žice, probao u vožnji da prebacim na plin, uopšte ne prima gas na plinu, a svijetli zelena lampica na prekidaču, ponovo vratim prekidač na gorivo, krene normalno ići, probao sam direktno spojiti sa akumulatora na ventil, opet neće, sve radi, puni rasplinjač plinom ali neće da sastavi, upali i odmah se ugasi


Natrag na “Osnove”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.