Ugradnja plina, uradi-sam

ugradnja plina, vrste plinskih uređaja, atestiranje, pravila za vožnju na plin, aditivi....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,Moderatori

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 09 stu 2017 00:56

Želim da sam sebi ugradim plin u Suzuki Samurai 1.3. Dobio sam Polovan LPG sistem, malo sam gledao po netu i naišao sam na jednu schemu koja mi je dosta toga razjasnila ali još imam nekih nedoumica, pa se nadam da ćete mi pomoći.
Pošto imam karburator na motoru, potrebna su mi dva ventila, jedan na LPG sistemu, između prekidača i rasplinjača i jedan koji će zaustavljati gorivo(njega stavljam na crijevo od goriva), to vežem sa prekidačem koji se nalazi u kabini.
Znači zanima me da li se i kako boca veže sa elektonikom, kao i rasplinjač, pošto sam vidio da i oni imaju elektro izlaze i zanima me kako dovodim vodu na rasplinjač, sa kojeg crijeva što kruži u sistemu hlađenja motora?

Avatar
Domba
Autoplin senior
Postovi: 136
Pridružen/a: 27 vel 2015 09:55
Automobil koji vozite: Ford Focus MK II FL 1.6 Ti VCT LPG
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato
Lokacija: Fulda (DE) - Osijek (HR)
Kontakt:

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la Domba » 09 stu 2017 10:02

Za struju nemam pojma. A sto se tice vode sjeces crijevo malog hladnjaka (grijaca kabine) prije samog grijaca i tu se spajas.
Prvi Hrtvatski detailing forum: www.cro-detailing.com

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2403
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 09 stu 2017 15:39

...prvi korak je ugradnja isparivača, mora stajati PARALELNO na smjer vožnje uz poštivanje orijentacije gore-dole - nakon montaže vijci za podešavanje isparivača moraju biti dostupni. Poželjno je da gornja ploha isparivača bude par cm niža od najviše točke po kojoj cirkulira antifriz. Ako je moguće, izbjegavati "neposredni propuh". Crijeva za grijanje isparivača spajaš sa "T-komadima" (16x16x16 ili 20x20x16) u paralelnu vezu sa crijevima koja vode u grijač kabine - ako negdje "iskopaš" metalne T-komade odlično. Važno je provjeriti prije spajanja da li potpunim isključivanjem grijanja i dalje imaš protok (staviti T-komad PRIJE ventila za regulaciju grijanja (ako postoji)).

Ni jedna komponenta plinske instalacije NE SMIJE na manju udaljenost od 10 cm do ispušne grane/ispuha. Iznimno samo dovodna cijev od spremnika do isparivača (najčešće bakar) može do 5 cm od ispušne cijevi - pod uvjetom da je dodatno zaštičena nekim limom (termička brana). Dovodna cijev mora biti pričvršćena na karoseriju najmanje svakih 50 cm. Kod montaže te cijevi paziti da je "zaštićena" od nasjedanja/struganja (postaviti uz krak šasije ili "koridorom" kuda idu crijeva od benzina. Ta cijev NE SMIJE ići kroz putnički prostor. Na spoju sa spremnikom i elektroventilima MORA biti "namotana" kompenzaciona spirala. Na autima sa rasplinjačem treba u usisnu granu (u "jaki" vakuum iza leptira gasa) uviti priključak za vakuumsko crijevo do isparivača - to mu je "signal" da se motor okreće.

Sama "struja" nije zahtjevna, birač pogona (prekidač) ima svega nekoliko žica: plus, minus, kontakt, izvod za elektroventile (plin/benzin), izvod za "plinski čok" i eventualno spoj za pokazivanje nivoa plina.

Najveća "nauka" je pronalazak adekvatnog mješača ("flanđe") ili bušenje uvodnika plina u sam rasplinjač. Važno je imati ČIST filter zraka (mjenjati češće od "benzinskog" intervala zamjene). Svaka dorada usisa sa spužvim ili zatvaranje dijela usisa ljepljivom trakom (lii slično) govori o tome kako mješač nije odgovarajući. Izbjegavati jeftine-plastične mješače.

U taj auto vjerojatno ide klasična cilindrična boca ("baćva") - odušci moraju biti dobro izvedeni - tu nema mjesta "fušu". Razmak elektroda svijećica smanjiti za cca 10% u odnosu na tvornički propisan razmak (za primjer: OEM = 0,8 mm - za LPG = 0,7)..... "najbolja" svijećica za LPG je standardne toplinske vrijednosti nekog "normalnog" proizvođača, ako je moguće koristiti izvedbu sa jednom bočnom elektrodom. Ako se mene pita plinska svijećica=porez na budale.

Kada sve ugradiš, provjeriti SVE spojeve na propuštanje sapunicom.

Ako auto ima klasični razvodnik na kojem se može podešavati paljenje, za vožnju na LPG "dodaj" 2-3-5... stupnjeva ranije paljenje u odnosu na "benzinsko podešavanje".

Da li motor tvojeg automobila dobro "podnosi" bezolovni benzin.... ako je odgovor DA, problem manje - obrati pažnju na podešavanje ventila (ako nisu samopodešavajući)..... barem u početku - treba ih podešavati češće od "benzinskog intervala".

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 09 stu 2017 19:13

Hvala vam na pomoći. A kako tačno povezujem elektro instalaciju, pošto mi isparivač ima elektro izlaze je li se sa prekidača plusem vežem na njega ili na ventil od Lpg-a(isparivač je Zavoli), je li se na bocu, odakle se vežem na bocu?? Ventil koji ću staviti da mi zaustavlja gorivo, kao da preusmjerim gorivo da mi se vraća nazad u rezervoar, pošto je mehanička pumpa i ona radi non stop dok je motor u pogonu, samim tim nabija i gorivo?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2403
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 10 stu 2017 10:23

....sve ima pozitivno okidanje +12v, znači elektroventili su spojeni na masu (odmah sa kabelske stopice namotoja ("špule") kratka žica na masu), a ti za aktivaciju dodaješ +12 volti (izlaz iz prekidača). Elektroventil koji prekida dovod benzina stavljaš što bliže do rasplinjača. Sve funkcionira bez ikakvog povrata - benzinska pumpa "trpi" to što "pumpa u prazno". Možeš eventulano staviti neki asimetrični T-komad cca 6x6x2 .... tako da se višak benzina vraća u benzinski spremnik kroz tanji provrt (postoji opasnost da tako neće moći napuniti rasplinjač). Ima još mogućnosti, ugradnja električne niskotlačne pumpe za benzin uz skidanje postojeće mehaničke- (relativno teško/skupo za naći).... ili od nekog auta xy ugraditi niskotlačni regulator tlaka benzina (slično kao T-komad sa "kućicom") koji održava tlak u instalaciji na 0,2-0,4 bara.

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 10 stu 2017 10:49

Pošto mehanička pumpa ima svoj povrat benzina u rezervoar, da li će preuzeti onda tu ulogu u potpunosti kada je na plinu? Prvo ću sve postaviti, rasplinjač, ventile, bocu, a onda kad dođe elektronika na red, gdje zapnem pitaću :-)

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2403
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 10 stu 2017 13:13

...povrat ide direktno iz pumpe? - ako je tako ODLIČNO. Obično povrat ide iz rasplinjača (barem je tako na Audi/VW)... tako da istog ne možeš koristiti.

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 10 stu 2017 13:53

Da da direktno iz pumpe ide povrat, tako da će se odmah vraćati u rezervoar i rasteretiti pumpu.

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 10 stu 2017 14:49

Malo sam rasklopio isparivač i prečistio ga, sad je došlo vrijeme da ga postavim. Najbolje mjesto, gdje ću imati najviše prostora oko njega je iznad blatobrana sa vozačeve strane, tu ću ga moći i potopiti da bude niži od vodenog sistema, ali će mi biti malo dalje što se tiče tople vode, da li će to puno smetati, zbog gubljenja temperature vode?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2403
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 10 stu 2017 15:53

Ako sve spojis sa 2x1 metar crijeva - to je OK

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 10 stu 2017 16:14

Misliš metar do i metar od isparivača? tako negdje i ima. Nigdje ne mogu naći shemu žica od prekidaga, kod mene je ATIKER K01.003011. Našao sam na YT od STAG prekidača, isti je broj žica i isti je raspored, ukupno 6 žica : braon, crna, crvena,žuta, plava,bijela

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 29 pro 2017 17:48

Zbog čega mi se isparivač gasi nakon par minuta rada na plinu?

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 931
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la Mike20 » 30 pro 2017 15:10

Gasi isparivač, daj malo pojasni, isparivač se ne može ugasiti. Mislim nazad prebacuje s rada na plin na benzin?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2403
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la hgzg » 30 pro 2017 15:42

@Mike20.... radi se o motoru sa rasplinjačem, nema "prebacivanja nazad"..... ili se "zamrzne" (ne grije ga antifriz) ili izgubi električno napajanje za elektroventile pa ostane bez plina (ili je trajno otvoren "čok" pa "presauga") ili na vakummskom crijevu nema vakuma........ uostalom pričekajmo, jer na ovakvo pitanje ne može odgovoriti ni "Vidoviti Milan" .... :mrgreen:

darkom
Standardni korisnik
Postovi: 26
Pridružen/a: 08 stu 2017 09:55
Automobil koji vozite: Škoda Octavia 1.9 77kw 2006.g.p

Re: Ugradnja plina, uradi-sam

PostPostao/la darkom » 30 pro 2017 17:55

Ne znam kako bih objasnio, čuje se da klikne nešto i ugasi se auto. Kao da onaj kabal što je omotan oko bobine ne daje dovoljno pobudu. Ne zamrzne se sigurno, isparivač se zagrije baš jako i brzo.


Natrag na “Osnove”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.