Atiker - podešavanje smjese

Topic u kojem "dežura" naš glavni serviser, rješava probleme i daje savjete.Na svako pitanje odgovara se isti dan...

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,tidala,kerting,Moderatori

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 30 ruj 2018 12:07

Ne vjerujem da iko to može do Zagreba. Postoje uređaji za ispitivanje bobina, ali kako to nije problem na manjim motorima a većih motora nema puno, majstorima nije u interesu ulagati novac u takve uređaje.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la hgzg » 30 ruj 2018 16:13

...ne pišem o bobinama ovdje na forumu prvi puta, ali nije mi teško ponoviti radi "opće kulture":

Bobina (svijećica/VN kabel/lulica...) koja SAVRŠENO radi na benzinu može biti uzrok problema kod rada na LPG. Da bi iskra preskočila između elektroda svijećice napon mora biti dovoljno visok da bi "savladao" otpor. Otpor raste povećanjem razmaka elektroda, porastom tlaka u cilindru, porastom temperature i uvjetovan je "materijalom" koji se nalazi između elektroda svijećica. Bogatija smjesa (i benzin i LPG) povećavaju otpor, isto tako smijesa LPG+ zrak (za jedanko "bogatstvo" smjese) ima veći otpor od identično "bogate" benzinske smjese.

Jednostavnije rečeno za isti režim rada motora na LPG (u odnosu na benzin) treba cca 10% viši napon. Struja uvijek ide tamo gdje je "lakše" (manji otpor) i preskakanje paljenja jednog cilindra (missfire) je najčešće/najlakše/najočitije kada je papučica gasa "u podu" a vozimo se u višim stupnjevima prijenosa na manjim okretajima - pogotovo izraženo na turbo motorima. Iskri je "lakše" kroz izolaciju, nego na "pravom mjestu" (elektrode). Kada jednom izolacija "popusti" na određenom mjestu - sva je prilika da će se preskakanje/proboj ponovo dogoditi na istom mjestu.... sve češće i lakše.

Prevencija toga je smanjivanje tvornički propisanog razmaka svijećica za cca 10% i REDOVITA kotrola razmaka (tako smanjujemo potreban napon za preskakanje iskre). Istina na taj način minorno povećavamo potrošnju i smanjujemo snagu, ali dobivamo stabilniji/sigurniji/pouzdaniji rad.

Tu negdje u priču ulaze i "plinske svijećice", ali smatram kako je to nepotrebno/nefunkcionalno. Automobili "stare škole" (jedna "valjkasta" bobina) najmanje su ugroženim tim problemom. Blok-bobine i COP bobine su puno osjetljivije.

I za kraj: kako ispitati bobinu, realno teško.... postoje posebne "svijećice" kojima se ispituju bobine - sve se radi van vozila, na svijećici se može razmak elektroda višestruko povećati.... no u realnom životu naći osobu koja će se "poigrati" ispitivanjem (i garantirati za svoj rezultat) neće biti lako. Lakše je nekako posuditi bobine i metodom eliminacije "pronaći" neispravnu.

Osobno nisam sklon novim-zamjenskim "xy-marke" jer je bilo slučajeva da kao nove - odmah nisu dobre. Nekako se držim principa da "priznajem" samo proizvođače za koje sam čuo i prije 1990!

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 01 lis 2018 22:13

Ovako, napravio sam impulsni signal generator i probao testirati veličinu iskre na izlazu bobine ali to je opet sve relativno. Definitivno zavisi od stanja same bobine ali nikad se iskra ne može izmjeriti da bude dva puta ista.

Na internetu se mogu naći oni nastavci za ispitivanje dužine preskanja iskre odnosno razmaka ali ne vjerujem da ću s tim postići željeni rezultat. Osim ovog načina ispitivanja, često pomaže i vizuelni pregled.

Općenito na BMW vozilima iz mog iskustva, moguće je na bobinama vidjeti tanke pukotine, tanje od dlake u predjelu namotaja. Ako ima tu pukotinu definitivno znači da se ista pregrijala, da je radila pod većim opterećenjem i da je vjerovatno sekundarni namotaj oštećen. Takve sam promijenio.

Simptomi neispravnih bobina bili su mi "missfire" na nižim obrtajima na punom vremenu ubrizgavanja, prvo na plinu pa nedugo zatim i na benzinu, vjerovatno kako bobine slabe postaje i na benzinu izraženo. S obzirom da su danas iste prilično jeftine, ako svaki mjesec promijenim po jednu, za 8 mjeseci imat ću svih 8 novih. Ovaj problem što ja imam preko 3500 obrtaja, teško bih opisao kao trokiranje, više kao prekid ubrzigavanja. Tako se i auto ponaša, jednostavno kao da neko dodaje i otpušta gas naglo. Bez kodova grešaka u dijagnostici.

A što se tiče podešavanja smjese u različitim temperaturnim područjima, meni bi odgovaralo ako je moguće podesiti adaptaciju smjese ne da reagira na temperaturu nego da prati benzinsku mapu.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 01 lis 2018 22:57


w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 01 lis 2018 23:21

Evo nekoliko slika mape i postavki:

Žao mi je zbog loše kvalitete jer nemam internet na mini laptopu pa sam mobitelom uslikao

http://i66.tinypic.com/jphkao.jpg

http://i63.tinypic.com/n562w0.jpg

http://i65.tinypic.com/26476m8.jpg

http://i67.tinypic.com/2hp1vmf.jpg

http://i67.tinypic.com/jhsbid.jpg

http://i66.tinypic.com/33f54qq.jpg

http://i65.tinypic.com/2yjosc5.jpg

http://i68.tinypic.com/2utrtw9.jpg

Molim da admin prethodni post obriše, desila se greška u uploadu slika. Hvala

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 06 lis 2018 19:19

Par cudnih stvari, ovako na prvu
- Napon akumulatora je nizak za auto koji radi. Nadam se da dobro očitava
- upaljena ti opcija redoslijeda paljenja cilindara, a to se pali samo kada se kod instalacije zeznulo sa zicama(inace nema smisla)
- Na 3500+ rpma ti dodaje benzin, a ne vidimo jel oduzima plin pri tome. Moze kvarit rad motora ako ima prevec goriva (plin + benzin)
- nije mi jasno fino podesavanje mape, na leru i do 1000rpma za duga ubrizgavanja ti je netko stavio oduzimanje do 30% plina. Mada je to samo vizualna greska jer to se nikad nece dogoditi, ta situacija (niski rpmovi, duga vremena ubrizgavanja)

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 07 lis 2018 20:47

Vuco, hvala za opažanja.
Ovako, što se tiče napona akumulatora, ovdje prikazuje malo niži napon nego što stvarno jeste. Napon punjenja u leru bez potrošača je oko 12.6 V (motor radi na 500-600 obrtaja) a u vožnji oko 14V. Kao mogući razlog navodim napajanje plinskog ECU-a, ja sam ga spajao pa iz tog razloga mislim da je sigurno dobar.
Opcija paljenja redoslijeda cilindara je vjerovatno uključena od strane majstora a ja sam zamijenio kablove na prvoj i drugoj dizni jer mi je bolje radilo auto. Nedavno sam primjetio da je crijevo sa prvog cilindra spojeno na drugu diznu, a sa druge dizne na prvu. To pojašnjava zašto radi bolje sa ovim redoslijedom kojeg sam naveo.
Na 3500 obrtaja dodaje benzin i ne trokira trenutno, umanjuje vrijeme ubrzigavanja plina za vrijeme trajanja ubrizgavanja benzina.
Fino podešavanje mape sam sam uradio i to je nešto što me dugo mučilo. Naime, kad iz mjesta ili u leru naglo dodam gas do kraja auto zatrokira, skoro pa se ugasi. Ispostavilo se da motor dobije previše plina, ja ne znam iz kog razloga, jednostavno duplo više plina dobije nego što treba, čak i na manjem tlaku. Ovako je sad dobro, mada mislim da nije najbolje rješenje.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 09 lis 2018 10:05

A koji su sad problemi još na autu, osim ovog dodavanja gasa do kraja (što bi ako prelazi 6000 rpma, moglo biti radi prebacivanja na benzin natrag, jer je tako podešeno u postavkama)?

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 10 lis 2018 01:26

Problem je taj kao što sam naveo da mi tlak malo varira kad je hladan i kad se zagrije auto pa to osjetim u vožnji na smjesi (malo). Drugi problem je što počne gubiti snagu preko 3500 obrtaja na plinu (ne djeluje kao trokiranje nego kao prekid dovoda goriva). Dodavanjem benzina problem je eliminisan za sad.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 12 lis 2018 19:09

Variranje tlaka se i kod mene vidi, ali nema utjecaj na rad. Kada se zagrije, onda je skoro pa ukopan na 1.3.bar

Imas podešavanje koeficijenta/vremena ubrizgavanja ovisno o tlaku. Povećaj ili smanji ovisno jel fali ili ima viska goriva.

A za 3500+, ako pomaze dodavanje benzina, onda valjda fali plina. Imas kakav odb2 da vidis fuel trimove?

Tu bi ti snimanje osciloskopa dobro doslo. Prvo na benzinu onda na plinu bez benzina, pa na plinu sa benzinom. Cisto da vidimo vremena ubrizgavanja, tlakove u sustavu, DC i slično. Barem ja tako razmišljam. Revni komad ceste koji ces proci nekoliko puta jednako, s time da moras paziti da ti se mape ustimaju prije i poslije prebacivanja.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 12 lis 2018 22:24

Kod mene je OBD1 tako da sa klasičnim OBD programima nemam mogućnost da vidim fuel trimove. Najviše me zanimalo ovo za smjesu, nisam znao da se može podesiti ovisno o tlaku, koeficijent ubrizgavanja. Kad je motor dobro zagrijan, u vožnji prilikom prebacivanja sa plina na benzin i obrnuto ne osjeti se nikakva razlika (BMW ima onu kazaljku za trenutnu potrošnju pa se najviše po tome ravnam).

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 15 lis 2018 23:10

Kad je motor dobro zagrijan, vec se moze i mapa pomaknuti.
Imas na jednoj slici gore koju si stavio, to podesavanje ovisno o tlaku. Vrijednosti nisu proporcionalne, vec vise manje izgleda kao parabola. Pogledaj si pod Advanced - Corrections. Koeficijent je 0.5 podesen kod tebe, a ako kliknes na diagram tipku, vidjet ćeš kako se ponasa i u kojem postotku dodaje/oduzima gorivo.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 15 lis 2018 23:53

To je ono što želim. Hvala.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 22 lis 2018 21:06

Sa ovim korekcijama tlaka uspio sam dobiti stabilniji rad kad je motor hladan ali imam problem onda prilikom prebacivanja sa benzina na plin, jako zatrokira i skoro se ugasi auto. Podesio sam tlak na 1.30 bar i korekciju na max 1.5. Tad ECU stalno kompezuje porast ili smanjenje tlaka što vjerujem da stvara pomutnju benzinskom ECU pa je bolje kad je ta korekcija na minimum, tad ljepše radi u leru i prebacivanje sa plina na benzin i obrnuto uopće se ne osjeti. Također postoje i opcije za korekciju temperature isparivača i plina, ne znam koliko to utiče na smjesu i treba li dirati. Sad je na 0.5!

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 22 lis 2018 21:25

Ta korekcija za plin radi eksponencijalno, ostale su proporcionalne. Kod mene ionako unutar prve sekunde ili dvije tlak u railu (kod prvog prebacivanja) pada sa 2bar na 1.3bar, te onda dok se auto ne zagrije i ustabilizira, šeće +-0,1-0,2bar što je za tu korekciju minimalni pomak (nešto što i benzinski ECU može podesiti sa trimovima).
Osobno sam mišljenja da sa time nema potrebe prtljati. Sve je to unutar 5% korekcije (temperatura plina a za isparivač ne znam doista koliko može utjecati njegova temperatura na bilo što) i to kad govorimo o rasponu od -10 do +70°C, a obzirom da se to događa kroz 30-40min (kako se auto grije), a to benzinski ECU odradi bez problema u tom razdoblju. Radi 5% neće biti problema sa plinom/benzinom. Po meni, tek sa 20-30% i to pri nižim vremenima ubrizgavanja, će raditi probleme.

Obzirom na sve isprobano, doista ne znam jel problem u plinskoj mapi/plinskom sustavu. Žao mi je što imaš probleme, pogotovo jer znam koliko je teško naći majstora koji će te poslušati i uzet si vremena odgonetnuti problem sa autom.
Po meni, tebi bi dobro došao ODB2 uređaj za gledanje fuel trimova. To je meni bio najvažniji uređaj (uz dijagnostiku za plinski ECU) kod rješavanja mog problema sa injektorima.


Natrag na “Dežurni serviser”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 20 gostiju.