Atiker - podešavanje smjese

Topic u kojem "dežura" naš glavni serviser, rješava probleme i daje savjete.Na svako pitanje odgovara se isti dan...

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,tidala,kerting,Moderatori

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la hgzg » 23 lis 2018 14:24

...motori te generacije (EU1) nisu zahtjevni za podešavanje plinske mape, problem treba tražiti u neispravnosti nečeg. Takav motor MORA na LPG od 0 do 6000 okretaja i sa "najgorim" plinskim uređajem ako je sve ispravno i adekvatno.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 23 lis 2018 23:08

Euro 2 je motor (1997. god.). Na benzinu auto perfektno radi, na plinu kao da prekida dovod plina, tako bih najbliže opisao ponašanje preko 3500 obrtaja. Dodavanjem benzina, bolje ide i nemam taj problem. S obzirom na navedeno, mislim da je problem sa plinskom instalacijom (sužena plinska dizna na usisnoj grani, prignječeno crijevo, pad tlaka ili slično...). Da je jednostavan motor za uštimavanje, slažem se s obzirom koliko EU3 ima komplikacija a kamo li EU5 ili 6. Iz tih razloga odustao sam od kupovine novijeg benzinca (valvetronic, direktno ubrizgavanje i sl.). Na autu sam promijenio sve dihtunge na usisnoj grani, vakum crijeva, svjećice, svih 8 bobina, senzor položaja bregaste (crkao i nije palio auto, tomić nov 125 eura), auto je doslovno novo i tako je održavano.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 25 lis 2018 22:36

A kakva su ti vremena ubrizgavanja na benzinu, kakva na plinu? Ler, 1500, 2500, 3500 i 4000 okretaja (da ne idemo previsoko). Odrzavanje brzine na tim okretajima. No za to ce ti trebati duga i prazna dionica. I naravno malo vise vremena...
Da vidimo kako se ponaša benzinski ECU kad vozis na pli n. Jel dodaje gorivo ili oduzima ili je sve isto. Kako se ponasaju tlakovi.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 25 lis 2018 22:42

Informacije koje imam iz glave: Ubrizgavanje benzina u leru 2.9-3.0 ms (isto i kad je na plinu) a ubrizgavanje plina oko 4ms. Također možda je važno da napomenem, ako nije pun gas i ako lagano dostignem 4500 obrtaja nema problema, samo na punom gasu.

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2388
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la hgzg » 26 lis 2018 14:37

...većina MPI automobila ima vrijeme ubrizgavanja benzina (TonB) na toplom leru bez potrošača cca 3.5 ms. Plinski injektori (najčešće) tada imaju vremena +10%, cca 4.0 ms. Radi nižeg radnog tlaka i vakuumske korekcije tlaka plina (i benzina) često se "kasnije" (na većem opterećenju/većim TonB/TonG) razlike u vremenima "izjednače", ponekad čak plinska vremena (TonG) budu i manja od ekvivalentinh TonB. Ono što je VAŽNO da TonG NIKADA ne bude manji od "response time" plinskih injektora u suprotnom motor loše radi na leru. Kombinacija izlaznog tlaka isparivača i "veličine" plinskih injektora "gađa" upravo spomenutih "plinskih +10% na leru. Jeftini injektori (Valtec EVG 30 i slični) imaju response time i do 4.0 ms. Također je važno da DC plinskih injektora: http://www.stealth316.com/2-calc-idc.htm ne prelazi cca 85%, znači na 6000 okretaja sa "gasom u podu" TonG (i TonB) ne bi smio biti veći od 17 ms. "Čipirani" i turbo motori mogu imati DC benzinskih i 100% ... što većinu (jeftinih) plinskih uređaja apsolutno zbuni. Također je važno znati da plinski ECU reagira na pad diferencijalnog tlaka, tzv. "delta P" (izlazni tlak isparivača "minus" MAP) produljenjem vremena ubrizgavanja (porast TonG). Slično plinski ECU reagira i na porast temperature (plinske faze) LPG-a.

Da se još jednom ponovim, "stare kante od automobila" (nikog ne vrijeđam i moj auto je 2002) pogotovo ako nisu turbo - lagane su "za plinofikaciju".... čim automobil poput spomenutog BMW E38 "neće zdravo" u okretaje do blokade (na LPG), nešto od plinskih komponenti je neispravno ili apsolutno pogrešno izabrano. Nikakva "pimplanja" od 5-10% po bilo kojoj mapi neće donjeti riješenje problema.

Konkretno ako sa "gasom u podu" pada deltaP, prljavi su filteri, premali ili prehladni isparivač/i, plinski elektroventili ili je dovodno crijevo plinska boca-isparivač pretanko ili prignječeno. Za taj auto TREBA bakar 8 mm ili poliamid. Ako deltaP ne pada, tada su injektori (ili njihove sapnice) premali ili je mapiranje odradio čovijek koji koji zna ništa. Naravno ako je lambda/lambde "u banani" ništa od glatke vožnje.

.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 04 stu 2018 02:36

Ja stvarno nemam izbora nego ću morati kod nekog ko radi EuropeGas da mi proba riješiti problem. Od svega toga najviše me strah da će mi rad na plinu oštetiti motor.

Što se tiče samog vozila, ja sam vidio svakakvih otpada i motora (mislim na motor kao u mene M62) da rade perfektno na plinu pa mi nije jasno onda zašto se kod mene javlja problem.

Čudno je što na tri različita BMW-a imam isti problem. Dakle, na e32 735i sam imao identičan problem, na e39 525i i sad na e38 735i. E39 mi je došao sa ugrađenim plinom pa ne mogu tvrditi da je jedan majstor napravio propust.

Vuco
Autoplin junior
Postovi: 70
Pridružen/a: 09 pro 2016 20:15
Automobil koji vozite: Renault Megane 2 Sedan 1.6 16V 82kW 2008.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas Avance 32 ECU
EuropeGas Primo isparivač
Valtek 30 3ohm injektori
Atiker 42L boca umjesto gume
Lokacija: Zagreb, Trešnjevka

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la Vuco » 04 stu 2018 15:16

Možeš li spremiti postavke sa ECUa te napraviti jednu vožnju od 20-30min sa upaljenim osciloskopom u EuropeGas softveru, spremiti taj osciloskop file (tako to zove EuropeGas) ? I staviti tu na forum?
Trebam(o) od starta na benzin do prebacivanja na plin i voznje na plinu. Eventualno pred kraj prebaciti na benzin da vidimo kako se vremena mijenjaju opet kad su na benzinu ako ce to biti moguce ovako na distancu. Obzirom da ne znamo jel vozis po uzbrdici ili ravnome (bilo bi dobro da je sve vise manje ravno i da vozis sto vise na istim okretajima sto duze vrijeme;t tipa 10sec na 2000rpm, 10sekundi na 2500 pa onda 3000 i sve do 4000 tako jer ti se tu javljaju problemi).
Zapravo, kakav god osciloskop file dobijemo ce mozda pomoći.
Strah je opravdan, pogotovo ako vozis auto sa osiromašenom smjesom.

w12a3d
Autoplin junior
Postovi: 55
Pridružen/a: 20 svi 2011 23:04
Automobil koji vozite: BMW 735i V8, e38 1997. god.
BMW 730i V8, e32 1993. god.
Marka i vrsta plinske instalacije: EuropeGas
Lokacija: Bihac

Re: Atiker - podešavanje smjese

PostPostao/la w12a3d » 04 stu 2018 19:13

Mogu. Odlična ideja. Čim prije ću to odraditi i postaviti. Hvala.

Smjesa nije niti u jednom dijelu siromašna, barem ne toliko da se osjeti na radu motora.


Natrag na “Dežurni serviser”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 16 gostiju.