zadnja izmjena PPMV

Zakoni nam definitivno nisu usklađeni s onima u EU...možemo li tu što promjeniti?

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,Wesper,virion,tidala,BORKO,Moderatori

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2402
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

zadnja izmjena PPMV

PostPostao/la hgzg » 12 sij 2018 14:27

...u slučaju ako ste bili među "naivcima" koji su nakon 01.01.2018 očekivali (napokon) kvalitetnu izmjenu zakona vezanog uz unos (uvoz :mrgreen: ) i stjecanje automobila, a sve u cilju poboljšavanja "krvne slike" (pomlađivanja) na našim prometnicama -prevarili ste se! Nije sve loše, ima i dobrih mjera. Zamjena dosadašnjih 5% (kod promjene vlasništva rabljenih) sa taksom zavisno od starosti i snage u kW relativno je OK, za većinu automobila je i nešto manji trošak od dosadašnjih "5%". U konačnici dobro je unaprijed točno znati koliko se plaća za određeno vozilo pri promjeni vlasništva.

Postoji (moralna) nedoumica pri prijenosu vlasništva karamboiranog/oštećenog vozila, koje vrijedi znatno manje od ispravnog. Do 31.12.2017. mogla se napraviti procjena, pa prema njoj platiti umanjeni iznos -sada takve mogućnosti (koliko mi je poznato) nema, a i novouvedena taksa jest neka vrsta vrijednosnog kriterija, koja ne predviđa sasvim uobičajnu situaciju.

I odbitak 50% PDV-a za osobna vozila (M1) u vlasništvu tvrtki/obrta je OK, tj. pozitivni pomak u odnosu na 2017. Osobno zastupam tezu kako treba dozvoliti odbitak ukupnog PDV-a za vozila radnog obujma do 2000 ccm i/ili cca 110 kW.

Istina, teško HR može biti izolirani otok (u pozitivnom smislu) od svijetske gluposti zvane emisija grama CO2 po km, jer "kažnjavati" cestovni promet za vrijeme dok brodovi, vlakovi, željeznice ispuštaju "kilograme po km" (možda i tone) i dok ne razumijemo ukupnu strukturu nastanka CO2 (ljudi, stoka, alge) je najblaže rečeno licemjerno. Neću posebno spominjati "ekologičnost" elektroautomobila čije baterije pune elektrane na ugljen, nuklearke... kao i ekološke probleme samih baterija. :mrgreen:

U trenutku kada je CO2 uveden kao primarni kriterij za porezno opterećenje vozila unutar EU, tvornice su bile prisiljene izmisliti "nisku emisiju CO2"... nasilno nudeći "motore bez klipa" (trocilindraše), "volane bez osjećaja" (elektro servo), "uništavača turbina, akumulatora i elektropokretača" (start-stop).... kako bi prema nerealnim NEDC i WLTP mjerenjima izmjerili "povoljne" razine CO2.

Za pojašnjenje, količina CO2 nije ništa drugo nego potrošnja goriva "zapakirana" tako da ne znamo o čemu se radi. Vrlo konkretno, Golf mk7 1.6 TDI "bluemotion" sa 105 ks "emitira" 99 g/km što bi značilo kako "u prosjeku" troši 3,75 litara na 100 km :lol: . Inače "ponosni sam korisnik" jednog takvog i odgovorno tvrdim kako po zimi u gradskoj vožnji (puno kratkih relacija) isti automobil potroši 9-10 litara na 100 km, a da je "za okladu" može i preko 12. Nemojte umišljati kako samo VW ne valja, svi slični automobili ponašaju se isto.

Automobili koji su stariji od cca 7 godina nisu prošli mjerenje CO2 prema gore opisanim protokolima, već su nekadašnje podatke prosječne potrošnje (koji su bili realniji od aktualniih normi) samo pretvorili u CO2 prema jednostavnoj tablici i tako su preko noći postali "ekološka bomba" koju treba iskorjeniti!

Jednostavnije rečeno, da li je bolje (u ekološkom i u sigurnosnom smislu) na našim cestama zamjeniti Golfove mk3 sa mk5? Čini se razumnim i granicu "prihvatljivih davanja" vezati uz EU4 normu ili više. Većina automobila koje nabavlja građanstvo ionako je vrijednosti 3000-8000 eura (a što drugo sa plaćom od 500-700 eura). Nikakvo pojeftinjenje od 500-1000 eura za nabavku novog vozila cijene 15000-20000 eura neće "blagajnicu iz Konzuma" približiti vozilu sa 100 g/km sa EU6 normom i 5 Euro NCAP zvijezda. Zapravo smo izolirani otok budala gdje vozilo staro 15-tak godina koje u njemačkoj vrijedi 2000 eura - u HR vrijedi 5000.

Inače tablica za pretvorbu potrošnje u CO2 izgleda otprilike ovako (moguća greška od par postotaka zavisno od rafinerije/tržišta/vrste goriva):

1 litra benzina = 2,33 kg CO2 (potrošnja 10 l/100 = 233 g/km)
1 litra nafte = 2,64 kg CO2 (potrošnja 10 l/100 = 264 g/km)
1 litra LPG = 1,64 kg CO2 (potrošnja 10 l/100 = 164 g/km)

Znamo da ako automobil troši 10/100 benzina, LPG-a će trošiti 11,5/100..... ili jednostavnije rečeno potrošnja od 11,5/LPG emitira 189 g/km.

Sve je postavljeno kao da su automobili stariji od godišta 2010 veći "zagađivači" od Černobila, i veći potrošači od kamiona! U zemlji gdje je starost voznog parka "blizu upisa u srednju školu" (13 godina), a i nije samo problem u starosti, već i u "izmučenosti" tih istih automobila.... odjednom je "jako loše" ako se "unese" automobil star 7-8 godina?

Ah, zaboravio sam na CO2 :mrgreen: ..... zašto automobil sa LPG-om koji po km sigurno emitira manje CO2 od bilo kojeg usporedivog dizela nije "nagrađen" takvim obračunom? .... zapravo "nagrađeni" smo dodatnom cestarinom. Neću sada o tome kako RH LPG-a ima doslovno "na bacanje" i kako LPG nema sumpora i .......... Ako se baš "mora" naplatiti tih 550 kn (radi rupe u državnom proračunu)... zašto ne uzimati cca 0,10 kn iz svake prodane litre LPG-a za cestarinu.... namet bi bio pravednije raspoređen, kod registracije bi izbjegli "šok od 550 kn u komadu", a u konačnici država bi kasirala više novaca. To se zove win-win situacija, ah opet zaboravljam...... živimo u Hrvatskoj.... bravo vlada, stvarno si "prava" (kao i prethodne)

Natrag na “Zakonska regulativa u vezi autoplina u RH”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.