pitanja za "ispitivanje rada motora na poseban način

U ovom forumu ćemo opisati kako poprilično lako dijagnosticirati u kakvom je stanju vaš motor, ili motor automobila kojeg možda želite kupiti...

Moderatori/ce: IVAN LPG1,gogo,tidala,Moderatori

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

pitanja za "ispitivanje rada motora na poseban način

PostPostao/la tidala » 14 ožu 2007 13:55

Ovdje postavite pitanja vezano uz temu:

"ispitivanje rada motora na poseban način"

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

PostPostao/la I wonder » 14 ožu 2007 14:55

hm, sad ću ja malo pametovat.
ja to povezujem sa problemom koji imam na svom autu, normalno.

vjerojatno je tu iskustvo jako važno i to što ti pročitaš sa grafa mora imati svoje značenje koje se može objasniti, kao npr. pad tlaka u ispuhu kad je 3. cilindar trebao opaliti, a nije.
ili pad tlaka odmah nakon paljenja pojedinog cilindra kao posljedica otpora samog ispušnog sistema, te ponovo njegov porast kad se sve vrati u normalu.

zanima me slijedeće:
-da li se iz takvog grafa može očitati da li se cilindar puni gorivom na zadovoljavajući način?
-da li se može očitati moguća pogreška u vremenu paljenja (prerano/prekasno)?
-da li možeš na tome vidjeti ispravnost L sonde i rada TPS-a?
-da li se to sve može obaviti dok je auto u pokretu ili samo u leru?

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

PostPostao/la tidala » 14 ožu 2007 18:29

I wonder je napisao/la:zanima me slijedeće:
-da li se iz takvog grafa može očitati da li se cilindar puni gorivom na zadovoljavajući način?

- ne iz ovo oscilograma, ali može iz onoga koji se napravi na injektorima (isti senzor), ali o tome će biti riječi kasnije ili pogledaj na onaj link (ako se sjećaš?)
I wonder je napisao/la:-da li se može očitati moguća pogreška u vremenu paljenja (prerano/prekasno)??

- to može, na ovom oscilogramu se vidi "okidanje" 1. cilindra prije početka otvaranja ispušnog ventila. Ako se zna da se ventil otvara nešto prije donje mrtve točke, a na dijagramu se vidi okidanje paljenja prije otvaranja ventila.
I wonder je napisao/la:-da li možeš na tome vidjeti ispravnost L sonde i rada TPS-a??

- ne, to se nemože vidjeti
I wonder je napisao/la:-da li se to sve može obaviti dok je auto u pokretu ili samo u leru?

- samo u leru

Avatar
gogo
Dežurni serviser
Postovi: 1044
Pridružen/a: 22 vel 2007 18:25
Automobil koji vozite: BMW 735i E32
Marka i vrsta plinske instalacije: Landirenzo Omegas
Lokacija: Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la gogo » 14 ožu 2007 22:08

Koliko shvaćam između paljenja prvog i trećeg cilindra promjena tlaka u ispuhu ako su ispravni ventili je tlak iz drugog cilindra (ispuh),
a da li je onda druga velika stepenica taj povrat tlaka zbog pregrada?

Da li je ona mala stepenica prije udara prvog cilindra možda posljedica overlapa (preklapanja ventila) na četvrtom cilindru?

Jasno mi je da je na trećem cilindru pad tlaka veći nego na ostalima jer je izostalo paljenje, ali mi nije jasno kako je onda stepenica tlaka prije pada veća nego kod ostalih cilindara?

Primjetio sam da je prije tlaka trećeg cilindra izostala stepenica? pojasni?

Ili ja to ne čitam kako treba?


:kos: [/img]

Sve u svemu super stvarčica još da ima jedan senzor na usisu......

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

PostPostao/la tidala » 15 ožu 2007 08:09

gogo je napisao/la:a da li je onda druga velika stepenica taj povrat tlaka zbog pregrada?......

- da
gogo je napisao/la:Da li je ona mala stepenica prije udara prvog cilindra možda posljedica overlapa (preklapanja ventila) na četvrtom cilindru?......

- ne, to je "odbijanac" ventila nakon udara brijega bregaste osovine, pa budući da je cilindar pod tlakom poslije ekspanzije, to "udarno" otvaranje ventila se vidi kao "zub".
gogo je napisao/la:Jasno mi je da je na trećem cilindru pad tlaka veći nego na ostalima jer je izostalo paljenje, ali mi nije jasno kako je onda stepenica tlaka prije pada veća nego kod ostalih cilindara?......

- kada cilindar ne "odradi", kod otvaranja ispušnog ventila tlak koji je u cilindru, je samo tlak koji je nastao kod usisavanja smjese. Taj tlak je kod ispuha mali pa mu pregrade manje smetaju, tj manja je brzina plinova, a senzor snimi veću promjenu.
gogo je napisao/la:Primjetio sam da je prije tlaka trećeg cilindra izostala stepenica? pojasni?......

- u prvom odgovoru je objašnjenje

Evo dajem link na proizvođača originalnog uređaja
http://www.senxtech.com/
Jedina razlika između mog senzora i njihovog je u tome što su moji oscilogrami drugačiji (obrnuti) jer sam ja senzor drugačije napravio, ali za razumijevanje principa rada je OK

PS - postoji jedan i na usisu, ali do toga još nismo došli :biggrin:

Avatar
gogo
Dežurni serviser
Postovi: 1044
Pridružen/a: 22 vel 2007 18:25
Automobil koji vozite: BMW 735i E32
Marka i vrsta plinske instalacije: Landirenzo Omegas
Lokacija: Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la gogo » 15 ožu 2007 08:30

Super stvarčica, znači na ispuhu možemo vidjeti stanje ispušnih ventila, da li su cilindri ispravno odradili exspanziju, a kad to preselimo na usis znamo kompletno stanje motora. :respekt:

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

PostPostao/la tidala » 15 ožu 2007 08:38

gogo je napisao/la:Super stvarčica, znači na ispuhu možemo vidjeti stanje ispušnih ventila, da li su cilindri ispravno odradili exspanziju, a kad to preselimo na usis znamo kompletno stanje motora. :respekt:

Točno, ali zato uzmeš dva senzora i jedan staviš na ispuh, a drugi na usis. :laie:

Avatar
gogo
Dežurni serviser
Postovi: 1044
Pridružen/a: 22 vel 2007 18:25
Automobil koji vozite: BMW 735i E32
Marka i vrsta plinske instalacije: Landirenzo Omegas
Lokacija: Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la gogo » 15 ožu 2007 08:42

A senzor si sam napravio?
Spajaš ga preko računala?

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

PostPostao/la tidala » 15 ožu 2007 08:48

gogo je napisao/la:A senzor si sam napravio?
Spajaš ga preko računala?

Da, senzor je samogradnja, a spoj je:
senzor - digitalni osciloskop za računalo - računalo - oko - paaaaamet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
gogo
Dežurni serviser
Postovi: 1044
Pridružen/a: 22 vel 2007 18:25
Automobil koji vozite: BMW 735i E32
Marka i vrsta plinske instalacije: Landirenzo Omegas
Lokacija: Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la gogo » 15 ožu 2007 09:11

Zanimljivo, mislim da i razumijem kako si senzor napravio, nastavak slijedi..... idem raditi. :icon_new:

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

PostPostao/la I wonder » 16 ožu 2007 13:44

m da...

mene muči kako da saznam da li me j** TPS ili nešto drugo, makar na njega najviše sumnjam.

ispitivao sam ga instrumentom sa kazaljkom, on fino podiže otpor, linearno, nema skokova, na prvi pogled se čini da je sve OK.
a opet, nemogu pustiti ili dodati gas a da se ne osjeti to lagano trzanje.

i tip koji radi u servisu kaže da oni preventivno mijenjaju TPS na 100 tisuća. moj nije mijenjan a ima skoro 200.

izgleda da ću se morati isprsiti za TPS ili naći dobrog rabljenog.

Gigi
Novi Korisnik
Postovi: 16
Pridružen/a: 28 vel 2007 16:52
Automobil koji vozite: Rover 620
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato FAST
Lokacija: Istra

PostPostao/la Gigi » 21 ožu 2007 01:32

I wonder je napisao/la:m da...

mene muči kako da saznam da li me *** TPS ili nešto drugo, makar na njega najviše sumnjam.

ispitivao sam ga instrumentom sa kazaljkom, on fino podiže otpor, linearno, nema skokova, na prvi pogled se čini da je sve OK.
a opet, nemogu pustiti ili dodati gas a da se ne osjeti to lagano trzanje.

i tip koji radi u servisu kaže da oni preventivno mijenjaju TPS na 100 tisuća. moj nije mijenjan a ima skoro 200.

izgleda da ću se morati isprsiti za TPS ili naći dobrog rabljenog.


E i mene to isto muci!!!!!

Meni trza kada vozim laganini kao penzioner, ono po gradu 3. na 2krpm, a primjetio sam da mi i trza kada su velike uzbrdice, a pazi sad na plin se osjeti 50 puta jace trzanje nego na benzin(di je skoro pa neprimjetno)! Inace oso mi je prednji nosac motora, pa moj mehanicar ima teoriju da kada je motor "jako" napet(jaka ubrzanja ili kocenja) onda nikom nis, dok kad vozis normalno motor stalno malo plese/poskakuje.

I moj mehanicar je tvrdio da je TPS kriv pa sam ja sam provjerio TPS i sa analognim i sa digitalnim instrumentom i sve 5! Cak je i moj mehanicar probao zamijeniti cijeli dio usisa (throttle body) sa ispravnim i opet nis, i dalje trza!!

Promijenio sam svjecice, (tri vrste), ocistio razvodnu kapu(popravilo stvar, iz cega zakljucujem da nije problem samo u jednom kvaru vec vise njih, ipak auto ima 8 godina?), bio kod ovlastenog servisa di ga je spojio na komp i kaze da je sve 5.

Javit cu sta se desilo nakon promjene tog nosaca motora.

Kako je kod tebe s obzirom da li vozis na plin ili benzin?

Kod mene se javila ona standardna pojava kada mehanicar optuzuje plin, a serviser za plin opce stanje auta(struju i sl.)

Ne znam vise sta da radim, laganini cu posizdriti _eek_

Gigi...

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

PostPostao/la I wonder » 21 ožu 2007 09:26

da bi i tidali bilo jasnije:

auto zacukne i na plin i na benzin.
pustim gas, on zacukne. kod ponovnog dodavanja gasa, motor cukne. to se ne događa jedino ako jako, jako polako dodajem gas.
ista stvar i kod kretanja.
jako polako i na dulje vrijeme moram puštati kvačilo ako hoću krenuti bez da cukne. ako to obavim normalnom brzinom, osjeti se trzaj.

mjerio sam doma sve gadgete po motoru.
TPS ispravan. IAC nedavno promijenjen, ista stvar se događa, a i on je ispitan jer je stavljen rabljeni.
MAP senzor ispitan i radi OK. senzor temperature je isto dobar.
jedino nemogu ispitati L sondu ali vjerujem da je i ona dobra.
skinuta je i manžeta sa leptirom gasa i temeljito očišćena. sva crijeva po motoru su u dobrom stanju.

ja sam kod ugradnje imao malu nezgodu pa je auto radio godinu dana bez da je bilo spojeno crijevo od iberlaufa na motor. na tom mjestu je motor vukao falš zrak i to poslije filtera. stalno je bilo problema sa radom motora.
sad me zanima, je li moguće da je takav rad poremetio benzinsku mapu?
je li moguće da zbog toga motor trza, s obzirom da je plin na mikser a ne direktno ubrizgavanje?
i da li je to moguće očitati ako je poremećena mapa? i naravno, da li se to može ispraviti s vožnjom na benzin?

izgleda da sam razbio i jedan homokinetički takvom vožnjom, ali to ću saznati za vikend.

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

PostPostao/la tidala » 21 ožu 2007 22:54

I Wonder pozdrav tebi!
Idemo probati ovo malo razjasniti. Ako se isto događa i na plinu i na benzinu, za pretpostaviti je da greška nije u vrsti goriva nego u struji. Jedino što mi pada na pamet, a povezivalo bi grešku sa gorivom je to da je kod ugradnje plina poremećen ulaz zraka (nekako). Napisao si da je auto vozio sa odspojenim crijevom oduška i da je možda poremetio mapu benzina. Najvjerojatnije i je, ali od onda se već vratila u normalu (valjda).
Jedini sigurni način je priključenje osciloskopa i mjerenje vrijeme ubrizgavanja na benzinu i to usporediti sa tvorničkim vremenom. Tako ćemo znati da li je došlo do poremećaja mape benzina. Problem sa cukanjem na 2000 o/min ukazuje direktno na problem kompjutera benzina, i to nevezano sa plinom. TPS nije uzrok zato što 2000 o/min nije uvijek na istom mjestu TPS-a već ovisi i o MAP-u. Problem je dosta složen i mislim da bi ga trebalo rješavati po redu, i to snimanjem oscilograma jednog po jednog senzora uz promjenu uvjeta rada.

P.S. daj molim te napiši godinu svog auta i kod motora. U autodati ih ima više 2,4 i prekopao sam cijeli f.hr, ali nisam našao post u kom si napisao godište voyagera.
Pozdrav,

Avatar
lepus
Site Admin
Postovi: 1808
Pridružen/a: 22 vel 2007 09:35
Automobil koji vozite: Mercedes ML320
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato direktno ubrizgavanje...do sada sam na plinu prešao 200000 km, a imam u planu jos 10x toliko...:)
Lokacija: Baranja, Beli Manastir
Kontakt:

PostPostao/la lepus » 29 ožu 2007 14:53

Premjestio sam ostatak postova, što se tiče Voyagera, zbog lakšeg snalaženja u forum Automobili.... :wink:


Natrag na “Ispitivanje rada motora na poseban način”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 2 gosta.