Permo ugraduje vodik

Ovaj dio je namijenjen za lagano i neobavezno druženje svih članova foruma.....

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,virion,tidala,BORKO,Moderatori

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2383
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la hgzg » 05 pro 2010 13:05

....evo malo i mene da "podkurim" (u ovo hladno jutro).... slažem se sa I Wonder-om da "vodikova igra" teško može donjeti uštedu. Ali ako se radi bilo kakva komparacija smatram da alternator NE TREBA isključivati, alternatori današnjih vozila produciraju 70-150 Ampera i praktički sve (20-30 A je dovoljno za rad motora) od te struje se može koristiti za elektrolizu. Dodatna električna energija (za elektrolizu) producira se iz benzina i krug je zatvoren. U testni automobil stavi se neki mali akumulator (od motocikla) i motor pokrene na kablove.... ono nešto "sitne" struje u akumulatoru motocikla ne može remetiti test na dulji period. Ideja sa valjcima ne čini se dobra..... kratko vrijeme, a očitanje vremena injektora ne mora biti pouzdano ako varira tlak goriva (benzina). Pitanje je da li sonda ispravno reagira na novi sastav ispušnih plinova. Jedino koliko-toliko točno: dva identična automobila, u jednom ima vodika, u drugom nema. Gore-dole po Karlovačkoj (barem 5-10x), uz premještanje vodika iz jednog auta u drugi. Spreman sam se nekako uključiti u takav projekt, i naravno "nahraniti" kolege koje misle drugačije...

PS. @I Wonder, 'al ćemo se najest.......

fire
Autoplin junior
Postovi: 65
Pridružen/a: 01 lip 2008 20:08
Automobil koji vozite: vectra A 2.0i vems
Marka i vrsta plinske instalacije: landi renzo
Lokacija: Cakovec,Zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la fire » 05 pro 2010 22:28

gogo je napisao/la:E ovako možeš izmjeriti stvarnu potrošnju goriva:
Auto na valjcima. zaglaviš ga na 3000 o/min dok radi čisto na benzin, izmjeriš otvorenost injektora u milisekundama.
Upališ taj pakleni stroj da alternator daje struju za proizvodnju vodika i onda pogledaš koliko milisekundi traje ubrizgavanje goriva,ako su se milisekunde smanjile BINGOOOOO, a ako su se povećale, baci to sve u smeće.

na otto motoru nema koristi od vodika, probano i logicno.
Dizelasi su drukciji.

No ajde, prihvacam od svakoga okladu. Napisite nacin koji bi vi mjerili(ali da bude nesto tocno, ne kak autoklub testira koji je najbolji motor).

Avatar
Isus
Autoplin Master
Postovi: 789
Pridružen/a: 24 tra 2007 03:39
Automobil koji vozite: Alfa Romeo 75 TS, Alfa Romeo 164 TS
Marka i vrsta plinske instalacije: Tartarini sekvencija
Lokacija: ZG
Kontakt:

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la Isus » 06 pro 2010 00:05

Koliko vode trosi taj proizvodjac vodika na 100km?

ako vodu razdvojis na vodik i kisik, i taj vodik ubrizgavas mora se opet napuniti voda.

Zanimljivo isto tako da li taj vodik se ubrizgava preko benzinskih injekotra ili ima zasebni za vodik??

a sad si zamisli da na to stavis jos i fule optimizer ( na lajtung vodika) :P
Zašto voziti sporo na benzin kad se može brzo na plin?I ušteđeno utuć u kaznu :mrgreen:

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la I wonder » 06 pro 2010 09:53

hgzg je napisao/la:....evo malo i mene da "podkurim" (u ovo hladno jutro).... slažem se sa I Wonder-om da "vodikova igra" teško može donjeti uštedu. Ali ako se radi bilo kakva komparacija smatram da alternator NE TREBA isključivati, alternatori današnjih vozila produciraju 70-150 Ampera i praktički sve (20-30 A je dovoljno za rad motora) od te struje se može koristiti za elektrolizu. Dodatna električna energija (za elektrolizu) producira se iz benzina i krug je zatvoren. U testni automobil stavi se neki mali akumulator (od motocikla) i motor pokrene na kablove.... ono nešto "sitne" struje u akumulatoru motocikla ne može remetiti test na dulji period. Ideja sa valjcima ne čini se dobra..... kratko vrijeme, a očitanje vremena injektora ne mora biti pouzdano ako varira tlak goriva (benzina). Pitanje je da li sonda ispravno reagira na novi sastav ispušnih plinova. Jedino koliko-toliko točno: dva identična automobila, u jednom ima vodika, u drugom nema. Gore-dole po Karlovačkoj (barem 5-10x), uz premještanje vodika iz jednog auta u drugi. Spreman sam se nekako uključiti u takav projekt, i naravno "nahraniti" kolege koje misle drugačije...

PS. @I Wonder, 'al ćemo se najest.......

đizs...

di piše da se odspoji alternator? gdje ste to pročitali?
napisal sam da se treba odspojiti AKUMULATOR jer generator vodika koristi struju iz akumulatora za proizvodnju vodika.
alternator sam za sebe daje i više nego dovoljno struje da napoji auto u pokretu. ako treba više struje (za vodik) i to može, ali do određenih granica.

mali akumulator od motocikla je dovoljan da se motor pokrene. a u njemu ima i dosta struje za vodik da se sruši potrošnja benzina. NE, bez ikakvih akumulatora jer su oni sami po sebi skladišta energije.
a nije poanta da se vozi na uskladištenu energiju nego na proizvedenu energiju.

i zato ponavljam: auto sa tempomatom (da se izbaci utjecaj vozača), dvije vožnje po 100 km i točenje do čepa.
jednom sa vodikom jednom bez, pa da vidimo tko je stvorio perpetuum mobile.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la I wonder » 06 pro 2010 09:56

fire je napisao/la:na otto motoru nema koristi od vodika, probano i logicno.
Dizelasi su drukciji.

pa kad ćeš objasniti tu svoju logiku?
ako je vodik gorivo (a jest, i svemirske rakete ga koriste kao gorivo) onda zašto bi donio koristi na dizel motoru a ne na benzinskom motoru?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2383
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la hgzg » 06 pro 2010 10:00

....istina, malo sam krivo napisao (a dobro sam mislio)... ipak ...nije "zdravo" voziti se sa odspojenim akumulatorm, bez malog "balasta" (čitaj akumulator) hoće alternator stradati...... a enegija pohranjena u malom akumolatoru statistički je zanemariva za put veći od 100 km

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la tidala » 06 pro 2010 10:53

Počelo je kao i sa LPG-om, svi govore o uštedi goriva a o nuspojavama korištenja vodika nitko.
Ono što sam o nuspojavama do sada uspio pronaći je:
1. udio vodika ne smije određeni postotak jer se veže na metalne dijelove i uzrokuje koroziju ... nigdje nije napisano kolika je to,
U slučaju loše odrađene ugradnje kada bi se koristio vodik (npr. prevelika koncentracija) i LPG (npr. loše mapiran uređaj koji ubrzava VSR) - vrlo brzo bi se ubio motor.

2. obavezno se mora emulirati L-sonda što onemogućava pravilan stehiometrijski odnos u CL-u i automatski veću potrošnju osnovnog goriva, a da ne spominjem da EURO 3 i EURO 4 ne trpe emulaciju 1. sonde
Ima još dosta parametara na koje bi trebalo pripaziti kod odluke o ugradnji vodika.

Svi motori koje sam vidio prerađene su karburatorski i samo jedan monoinjection, o sekvencijskima niti slova.

fire
Autoplin junior
Postovi: 65
Pridružen/a: 01 lip 2008 20:08
Automobil koji vozite: vectra A 2.0i vems
Marka i vrsta plinske instalacije: landi renzo
Lokacija: Cakovec,Zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la fire » 06 pro 2010 11:49

tidala je napisao/la:Počelo je kao i sa LPG-om, svi govore o uštedi goriva a o nuspojavama korištenja vodika nitko.
Ono što sam o nuspojavama do sada uspio pronaći je:
1. udio vodika ne smije određeni postotak jer se veže na metalne dijelove i uzrokuje koroziju ... nigdje nije napisano kolika je to,
U slučaju loše odrađene ugradnje kada bi se koristio vodik (npr. prevelika koncentracija) i LPG (npr. loše mapiran uređaj koji ubrzava VSR) - vrlo brzo bi se ubio motor.


Ovo bas nije istina. Ta teorija se bazira da gorenjem vodika nastaje voda. A nastaje i gorenjem benzina, dizela, plina ....

Inace znam barem 6 kamijona koji imaju LPG i preslo preko 100 000km s plinom. Imaju manju potrosnju i motori zivi. I rijede ulje menjaju(jer kamijon ima senzor za kvalitetu ulja).

Avatar
Mike20
Autoplin Master
Postovi: 927
Pridružen/a: 08 kol 2009 13:33
Automobil koji vozite: Fiat Bravo 2008.g 1.4 Turbo (150 000km na plin)
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato Easy Fast
Lokacija: VŽ-KR-ZG

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la Mike20 » 06 pro 2010 12:08

Ne radi se o koroziji metala vodom nego korozija samim vodikom, nisam stručnjak al negdje sam pročitao o samom djelovanju metala sa vodikom

Avatar
tidala
Auto dijagnostičar
Postovi: 342
Pridružen/a: 27 vel 2007 22:38
Automobil koji vozite: P-505 2,0 plin: Bedini junior 450 tkm
Megane scenic 1,6 8v STAG 100 270 tkm
Lokacija: Zabok
Kontakt:

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la tidala » 06 pro 2010 12:27

Ne bih želio da me krivo shvatite jer o HHO-u znam samo ono što su drugi napisali.

Međutim, čim postoje nekakve negativne strane takve prerade motora mislim da bi trebalo malo detaljnije analizirati što se na određenim motorima ili tipovima ubrizgavanja benzina ili dizela događa i što eventualno može završiti kobno za motor.

Primjerice znam da je uređenje glave Actrosa čovjeka koštalo 28.000,00 kn (nema veze niti sa LPG-om niti HHO-om uzrok uređenja glave bio je sasvim drugi, primjer uzimam samo za relaciju cijene zahvata na motoru kamiona).

Ne znam za druge, ali znam da ja ne bi bio spreman preuzeti rizik eventualnih oštećenja motora pogotovo ne kamiona.

Uspijem li pronaći dovoljno podataka o sigurnoj ugradnji HHO-a i koji to HHO sistem omogućava naravno da ću se i ja odlučiti za ugradnju, prvo u svoj auto naravno.
Ovako, bez dovoljno znanja (mog osobnog) o HHO-u nema niti govora o tome :no:

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la I wonder » 06 pro 2010 13:19

tidala je napisao/la:Počelo je kao i sa LPG-om, svi govore o uštedi goriva a o nuspojavama korištenja vodika nitko.
Ono što sam o nuspojavama do sada uspio pronaći je:
1. udio vodika ne smije određeni postotak jer se veže na metalne dijelove i uzrokuje koroziju ... nigdje nije napisano kolika je to,
U slučaju loše odrađene ugradnje kada bi se koristio vodik (npr. prevelika koncentracija) i LPG (npr. loše mapiran uređaj koji ubrzava VSR) - vrlo brzo bi se ubio motor.

2. obavezno se mora emulirati L-sonda što onemogućava pravilan stehiometrijski odnos u CL-u i automatski veću potrošnju osnovnog goriva, a da ne spominjem da EURO 3 i EURO 4 ne trpe emulaciju 1. sonde
Ima još dosta parametara na koje bi trebalo pripaziti kod odluke o ugradnji vodika.

Svi motori koje sam vidio prerađene su karburatorski i samo jedan monoinjection, o sekvencijskima niti slova.

http://www.corrosion-project.info/preda ... 082006.pdf
stranice 15-18.

i mene je zanimalo kak on misli dobiti kakvu-takvu smjesu s tim čudom u autu. ali, kak nezna objasniti uštedu na dizelu i nedostatak uštede na benzincu, sumnjam da bi znal ovo objasniti.
s obzirom da se u motor dovodi i kisik iz elektrolize, postoji mogućnost da to sve i izgori bez slobodnog kisika u ispuhu. ali što ako ne? ili što ako smjesa ode u siromašnu? i kakav će biti katalizator nakon toga, ako bude previše HC-a?

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la I wonder » 06 pro 2010 13:20

fire je napisao/la:Inace znam barem 6 kamijona koji imaju LPG i preslo preko 100 000km s plinom. Imaju manju potrosnju i motori zivi. I rijede ulje menjaju(jer kamijon ima senzor za kvalitetu ulja).

da, da.
trajnost dizel motora prerađenih na LPG ima jako puno veze sa vodikom :mrgreen:

kaj je sa objašnjenjem za vodik u benzincu?

fire
Autoplin junior
Postovi: 65
Pridružen/a: 01 lip 2008 20:08
Automobil koji vozite: vectra A 2.0i vems
Marka i vrsta plinske instalacije: landi renzo
Lokacija: Cakovec,Zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la fire » 06 pro 2010 14:36

Dizeli rade stalno u siromasnoj smijesi, tako da je taj kisik od elektrolize skoro pa otpad.
A kod benzinca, se moze slicno smatrati. jer auto u 1min uvuce tolko zraka, da ta 1litra po min od elektrolize je beskorisna.

dmmondeo
Autoplin veteran
Postovi: 226
Pridružen/a: 06 sij 2009 00:34
Automobil koji vozite: Hyundai Elantra
Marka i vrsta plinske instalacije: STAG 300,direkcija. Tomasseto isparivac, Valtek dizne.

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la dmmondeo » 06 pro 2010 18:48

Da, Permo je spominjao da treba nesto napraviti sa L-sondom.

Avatar
I wonder
Auto expert
Postovi: 1134
Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Automobil koji vozite: Renault Espace 2,0T MY 2008
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Lokacija: zagreb

Re: Permo ugraduje vodik

PostPostao/la I wonder » 06 pro 2010 19:45

fire je napisao/la:Dizeli rade stalno u siromasnoj smijesi, tako da je taj kisik od elektrolize skoro pa otpad.
A kod benzinca, se moze slicno smatrati. jer auto u 1min uvuce tolko zraka, da ta 1litra po min od elektrolize je beskorisna.

malo je smiješno to što pišeš, a javljaš se na ovakvoj temi.

jel znaš kak radi NOs? to ti je ono iz filmova, kad tip stisne prekidač na volanu a auto poleti (gledal si F&F).
to nije ništa drugo nego dovođenje dodatnog kisika u motor. a ti kažeš da je dodatni kisik u motoru otpad roflmao

za svako gorenje/izgaranje potreban je kisik. bez kisika nema izgaranja, motori ne rade bez kisika.
oko nas ga nema čistog nego motor usisava zrak u kojem je puno dušika. taj dušik nam je ustvari otpad a ne kisik.
zbog malog udjela kisika u zraku, motor mora usisati 4,76 puta više zraka nego što je kisika potrebno da bi neka količina goriva izgorila u motoru. kapiraš? ako je motoru potrebno litra kisika, on mora usisati 4,76 litara zraka da bi benzin u njemu mogao sagoriti.
a ti kažeš da je kisik otpad roflmao

sama količina goriva u benzinskom motoru je skoro pa nebitna. energija koju motor proizvodi je u direktnoj vezi sa količinom usisanog zraka (ustvari kisika), a ne toliko sa količinom goriva. ako se sjećaš nekad se je prodaval benzin od 88 oktana koji je imao manju ogrijevnu vrijednost, a motori su svejedno ostvarivali puno snage.
ili u j. americi, gdje miješaju benzin sa 20% alkohola, pad snage gotovo da se ne osjeti.
a ti kažeš da je kisik nevažan roflmao

i još
da bi 1 kg benzina u potpunosti izgorio, potrebno je oko 15 kg zraka.
a da bi 1 kg vodika u potpunosti izgorio, treba ti 34,3 kg zraka (ili 7,3 kg kisika).
jel ti kisik i dalje nevažan?

jel shvaćaš da je za motor važnija količina kisika kojeg dobije nego količina vodika? i po kisiku kompjuter podešava doziranje goriva i paljenje, a ne po vodiku ili po benzinu.
sve i da taj tvoj stroj proizvede 100 kg vodika svaki sat, što ti to vrijedi ako nemaš dovoljno kisika da bi to sagorilo?


Natrag na “Autoplin Caffe”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 7 gostiju.